پیامرسان اینستاگرام و فیسبوک برای اکثر کاربران جهان از دسترس خارج شد

کاربران Instagram و Facebook Messenger گزارش هایی از مشکلات هر دو برنامه را به خصوص در هند گزارش کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌رسد اینستاگرام و Facebook Messenger، که هر دو متعلق به شرکت فیسبوک هستند، برای اکثر کاربران در سراسر جهان دچار اختلال شده اند. کاربران مسنجر فیس‌بوک گزارش می‌دهند که پیام های جدید ارسال نمی‌شوند و کاربران اینستاگرام موارد مشابه را گزارش می‌کنند. به نظر می رسد این اختلال به وجود آمده در هر دو شبکه پیام رسان اجتماعی در حدود ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت هند آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


به نظر می‌رسد که این یک مساله بین پلتفرمی باشد، کاربران هر دو Facebook Messenger و Instagram این مشکلات را در برنامه‌های خود گزارش کردند، اما شرکت متعلق به مارک زاکربرگ، که در حال حاضر درگیر دو پرونده قضایی عدم اعتماد در ایالات متحده است، هیچ واکنشی نسب به این اتفاق نشان نداده‌است و گویی با این عمل به نوعی این اختلال را تکذیب می‌کند. مشکلات گزارش شده مرتبط با مسنجر فیسبوک شامل عدم امکان اتصال به سرورها و پیام‌های جدیدی است که ارسال نمی‌شوند. اینستاگرام نیز علاوه بر بارگذاری نکردن استوری‌ها و پیام‌های شخصی، در برخی از بخش‌های دیگر آن نیز کار نمی کند.

نمودار Downdetector نشان می‌دهد که تعداد شکایات حدودا در ساعت ۳:۰۰  بعد از ظهر به وقت هند  جهش ناگهانی داشته است. این موج در اروپا و ژاپن نیز آغاز شد، اما به بیشتر کاربران هندی درگیر این قضیه شدند.

از دسترس خارج شدن Instagram و Facebook Messenger برای اکثر کاربران در سراسر جهان

با این وجود تعداد شکایات‌ها همچنان در حال افزایش است. جدا از Downdetector ، IsTheServiceDown و IsItDown نیز افزایش قابل توجه تعداد موارد گزارش شده در Facebook Messenger و Instagram را تایید کرده‌اند.

از دسترس خارج شدن Instagram و Facebook Messenger برای اکثر کاربران در سراسر جهان

از دسترس خارج شدن Instagram و Facebook Messenger برای اکثر کاربران در سراسر جهان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راضیه
۲۳:۱۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
اتفاقا اینستای منم دایرکت باز نمیکرد تا دو روز تازه دیروز درست شد
آخرین اخبار