امدادرسانی به ۸۵۶۷ نفر در حوادث جوی ۶ روز گذشته/ اسکان اضطراری ۷۶۲ نفر و انتقال ۱۹تن به مناطق امن

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گزارش خدمات امداد و نجات در سوانح جوی ۶ روز گذشته را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به گزارش خدمات امداد و نجات در سوانح جوی از ١٦ لغایت ٢١ آذرماه، اظهار کرد: ١٩ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گلستان، هرمزگان، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد متاثر از حوادث جوی نظیر سیل و آب گرفتگی و برف و کولاک بوده است.

وی به امدادرسانی به ۸ هزار و ۵۶۷نفر اشاره کرد و افزود: امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ١٠٩شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و ٣٠ محور کوهستانی به هموطنان امدادرسانی کردند که از این تعداد ۸ هزار و ۳۰۱نفر در سیل و آبگرفتگی و ۲۶۶نفر در برف و کولاک از خدمات امداد و نجات بهره‌مند شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات درباره ارائه خدمات اسکان اضطراری به هموطنان گفت: ٧٦٢نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند و ۱۹نفر در عملیات‌های امداد و نجات به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی با اشاره به جان باختن ۹نفر در حوادث و سوانح جوی در کشور، اظهارداشت: متاسفانه ۶نفر در هرمزگان، ۲نفر در بوشهر و یک نفر در گیلان جان خود را از دست دادند.

ولی پور با تاکید بر تخلیه آب از ۱۲۵واحد مسکونی در استان‌های متاثر از حوادث جوی، بیان کرد: ۳۱دستگاه خودرو از آب و گل و لای و ۳۶ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شدند.

وی تاکید کرد: ۸۲۴امدادگر و نجاتگر در قالب ۲۱۲ تیم به هموطنان امدادرسانی کردند و در مجموع ۱۹۶دستگاه چادر، ۲هزار و ۸۴۷تخته پتو، یک هزار و ۳۴۴ تخته موکت، ۴هزار و ۸۸۸کیلوگرم نایلون، یک هزار و ۲۳۸بسته غذایی و مقدار زیادی روغن، برنج، حبوبات و قندو شکر میان متاثران توزیع شد و امدادرسانی در بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار