مجلس سال آینده نرخ یارانه نقدی را دو برابر می‌کند؟

نماینده شاهین شهر در مجلس درباره چگونگی افزایش مبلغ یارانه‌های نقدی در سال آینده توضیحاتی ارائه کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، با اشاره به عدم افزایش نرخ یارانه‌های نقدی در طی سالیان اخیر اظهار کرد: بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها باید حداقل میزان ۵۰ درصد از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به مردم اختصاص داده شود، دولت در تبصره ۱۴ لایحه بودجه بالغ بر ۲۶۰ هزار میلیارد تومان منابع حاصل از افزایش نرخ حامل‌های انرژی در دست قرار دارد لذا باید حداقل ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه به مردم پرداخت شود.

حاجی دلیگانی افزود: بر اساس پیش بینی لایحه بودجه ۱۴۰۰ تنها قرار است که حدود ۷۰ هزار میلیارد از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به مردم اختصاص داده شود که البته ما در کمیسیون تلفیق بودجه و صحن علنی با این مسئله مخالفت خواهیم کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: زمانی که سال‌ها پیش ۴۵ هزار تومان به عنوان یارانه برای کمک به اقشاری از جامعه در نظر گرفته شد، این مبلغ حدود ۱۰ دلار ارزش داشت، اما اکنون ارزش این مبلغ به یک و نیم الی دو دلار تنزل یافته است، بنابراین یک فاصله هشت برابری در این سال‌ها ایجاد شده است و پرداخت این میزان یارانه به مردم محلی از ارعاب ندارد.

نماینده شاهین شهر افزود: ما سعی خواهیم کرد که در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شورای اسلامی این رقم را به میزان دو برابر و ۹۰ هزار تومان برای هر نفر افزایش دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۹:۳۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام اگر مجلس بجای تزریق مجدد نقدینگی و افزایش تورم ( علم اقتصاد می گوید : هر چقدر نقدینگی بیشتر تزریق شود تورم افزایش و زمینه رکود فراهم می گردد ) در نتیجه فاصله طبقاتی افزون فقیر فقیر تر و غنی غنی تر می شود ( حاکمیت پول بر انسان ) . زمینه مدیریت بر اموال منقول و غیر منقول مازاد بر نیاز جامعه را در دستور کار قرار دهد و با دریافت مالیات سالیانه عادلانه پلکانی بر اموال منقول و غیر منقول زمینه کاهش فاصله طبقاتی و با حذف مالیات از کارخانجات و مراکز تولیدی زمینه اشتغال پایدار و جهش تولید را فرهم کنید به مراتب کاری بزرگتر و علمی تر و عقلانی تر و خدا پسندانه انجام داده . بنده آمادگی هدایت طرح و مدیریت بر نقدینگی و حذف دلالی و رانت را دارم خبر نگاران جوان می توانید نمایندگان خوابزده رابیدار نمایید و آنها را از گردابی نامطمئن که در آن چندین سال است می چرخند خارج نمایید . تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمودی
۱۸:۵۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
اقای قالیباف سردار مردمی خیلی دوست داریم بازم شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
بازم شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
اون زمانی که احمدی نژاد ۴۵یارانه داد
نفت ۱۸۰ دلار فروخته می شدنه مثل الان که کمتراز۴۰ دلارفروخته میشه
تازه مثل الان اینهمه تحریم نبودیم
آخه دولت یارانه روازفروش نفت پرداخت میکنه
اگرباقیمت نفت بسنجیم به نسبت الان ،
احمدی نژاد ۸هزاریارانه میداده ودکترروحانی ۴۵ هزار
یه دودوتاچهارتا کنید میفهمید
درضمن احمدی نژاد بنزین زمان دکترخاتمی رواز۱۰۰به ۱۰۰۰رسوند یعنی ۱۰برابر
وهیچ یارانه سوخت نداد
ولی دکترروحانی بنزین ۱۰۰۰تومانی رو۱۵۰۰کرد وماهی۵۵هزاریانه بنزین میده
اگرانصاف داشته باشید می فهمید کی به فکرمردم بوده درزمان تحریم
روحانی متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
دوبرابر خیلی کمه حامل های انرژی از اون موقع چند برابر شده یارانه ثابت یه حسابدار خبره برای حل این مسئله افزایش واقعی یارانه تو مجلس وجود نداره ؟حداقل باید 5 برابر بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
45000 تومن احمدی نژاد=8000تومن روحانی
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۵۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
وعده میدن فعلا اون بسته حمایتیتون رو که قولشو به ملت نیازمندان دادیت بدیهت تا بعدش خداکریمه اون یک میلیون وام کرونایی هم گیر خیلیها نیومده اون یارانه معیشتی نفری 100 هزار تومانی هم هنوز کسی نگرفته !!! یه سایتی راه اندازی کنید تا هر کسی هر شخصی هر فردی از این همه موهبتتان جا ماندن نقدشان و اعتراضهایشان را وارد کنند تا بهشون تعلق بگیره .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
لطفا برای یارانه ها خودتان تصمیم بگیرید و اختیار ان را از دولت رو حانی بگیرید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
یارانه تو یارانه شده
آخرین اخبار