خدمت موکب‌های اربعین این بار در مناطق آبگرفته بندر امام خمینی(ره)

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر بندر امام خمینی(سربندر) از خدمت رسانی موکب‌های اربعین به ساکنان آسیب دیده از آبگرفتگی این شهر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رضا مرادپور مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر بندر امام خمینی(سربندر) گفت: خدمت رسانی موکب‌های اربعین به ساکنان آسیب دیده از آبگرفتگی در این شهر همچنان ادامه دارد.

مرادپور افزود: موکب‌های اربعین از نخستین ساعات اولیه وقوع آبگرفتگی در بندر امام خمینی که سبب آبگرفتگی بیش از ٧٠ درصد منازل و معابر شد این ستاد با همکاری و پشتیبانی موکب‌ها و خیرین به کمک مردم آسیب دیده این شهر شتافت.

او گفت:در مرحله نخست با توجه به تعطیلی اغلب نانوایی‌ها و مغازه‌ها بر اثر آبگرفتگی ، اقدام به تامین نان و اقلام مورد نیاز اولیه شهروندان کرد.

مرادپور افزود: با توجه به تشکیل قرارگاه مرکزی جهت امدادرسانی به آسیب دیدگان و تاکید نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه شهر بندر امام خمینی (سربندر) این ستاد با همیاری موکب‌های اربعین حسینی ، اقدام به راه‌اندازی آشپزخانه کرد و روزانه بیش از پنج هزار وعده غذایی به همراه آب معدنی و ماسک بین نیازمندان و آسیب دیدگان از آبگرفتگی توزیع کرد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر بندرامام خمینی در ادامه گفت: نیروهای جهادی موکب‌ها جهت امدادرسانی به مردم برای تخلیه آب منازل ، شست و شوی قالی‌ها ، موکت‌ها و پتوهای آنان اقدام کردند.

مرادپور گفت:هم اکنون یکی از موکب‌های فعال در زمینه بهداشتی و درمانی شهرستان ماهشهر با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات به صورت سیار در نقاط مختلف شهر اقدام به ویزیت و تحویل رایگان داروی موردنیاز به مردم کرده است.

او اظهار داشت: از طرف ستادبازسازی عتبات عالیات خوزستان یک کامیون شامل ۱۱قلم اجناس مختلف برای کمک به سیل زدگان و با نظارت این ستاد و امام جمعه این شهر در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر بندر امام خمینی بیان کرد:با توجه به فروکش کردن آب از منازل ، این ستاد با پشتیبانی موکب‌ها وخیران اقدام به تهیه تعدادی بسته‌های بهداشتی و موادشوینده کرده که در ۲روز آینده بین نیازمندان این شهر توزیع خواهد شد.

بر اساس برآورد اولیه بر اثر بارش ۱۶۷میلیمتری در شهرهای بندر امام خمینی و ماهشهر حدود ۳هزار واحد مسکونی این ۲ شهر دچار آبگرفتگی شدند و خسارات زیادی به وسایل خانگی مردم وارد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.