در طرح شهید سلیمانی انجام شد؛

اختصاص ۱۲۰ هزار تخت در مراکز مراقبت سلامت برای بیماران کرونایی

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی از آمادگی ۱۲۰ هزار تخت در مراکز مراقبت سلامت در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرحسین کولیوند، رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا (طرح شهید قاسم سلیمانی) در خصوص طرح شهید سلیمانی و اختصاص ۱۲۰ هزار تخت در مراکز مراقبت سلامت در کشور برای مراقبت از بیماران کرونایی اظهار کرد: در بحث ایجاد مراکز مراقبتی سلامت اولویت نخست، استفاده از هتل‌ها و مهمانسرا‌های دولتی است که تاکنون در اختیار گرفته ایم و در فاز‌های بعدی هتل‌ها و مهمانسرا‌های گردشگری خصوصی و پس از آن، خوابگاه‌ها و بعد مساجد، زائرسرا‌ها و سالن‌های ورزشی را در نظر گرفته ایم که ظرفیت قابل توجهی از سوی همه دستگاه‌ها به ما اختصاص داده شده است.

او گفت: با همکاری و همراهی همه دستگاه ها، تاکنون ۱۲۰ هزار تخت در ۱۸۰۰ مرکز مراقبت سلامت در سراسر کشور شامل هتل ها، مهمانسرا‌ها و زائرسرا‌ها به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص و توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی راه اندازی شده است.

کولیوند افزود: اجرای این طرح هیچ هزینه‌ای برای مردم ندارد، از سوی دولت پرداخت می‌شود. تمامی هزینه‌های این طرح از قبیل هتلینگ، مراقبت‌های درمانی و دارو تحت پوشش سازمان‌های بیمه گر قرار خواهد گرفت.

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی اضافه کرد: لوازم حفاظت فردی، تب سنج، فشارسنج، گوشی پزشکی و دستگاه پالس اکسی متری تأمین و در اختیار تیم‌های مراقبتی در مراکز اقامتگاهی سلامت و تیم‌های بیماریابی قرار گرفت.

طرح شهید قاسم سلیمانی در سراسر کشور آغاز شده و قرار است به صورت محله محور و اینکه هر خانه یک پایگاه سلامت باشد. در مراکز مراقبت سلامت، جامعه هدف افرادی هستند که به کرونا مبتلا شدند و امکان جداسازی آن‌ها از سایر اعضای خانواده در خانه خودشان وجود ندارد و یا افرادی هستند که با افراد مبتلا مواجه شده و در تماس بوده اند و آن‌ها نیز امکان جداسازی به لحاظ فضای فیزیکی را ندارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار