در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تولید ماسک‌ ضدکرونا با قابلیت ۱۰۰ بار شستشو

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: با همت متخصصان داخلی موفق به تولید نوعی ماسک ضدکرونا با قابلیت ۱۰۰ بار شستشو شده‌ایم.

علی زینعلی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شرکت ما موفق به تولید ماسک‌های پارچه‌ای با خاصیت ضد ویروسی و آنتی وایرال شده است که تنها در ۵ کشور تهیه می‌شود. الیاف به کار رفته در این ماسک پارچه‌ای از جنس نقره است.

او افزود: برخلاف نمونه مشابه خارجی که تنها ۳۰ بار قابلیت شستشو دارد ماسک تولید شده در شرکت ما را تا ۱۰۰ بار می‌توان شستشو داد، در حالی که از خواص آنتی باکتریال آن کاسته نخواهد شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: تفاوت ماسک تهیه شده از الیاف نقره با ماسک‌های نانو در این است که ذرات نانویی به کار رفته در ماسک‌ها بعد از چند بار شستشو از بین می‌رود، اما فلز نقره بر اثر شستشو از بین نخواهد رفت.

زینعلی گفت: علت اصلی انتخاب فلز نقره برای ساخت این ماسک خاصیت گندزدایی و ضدویروسی عنصر نقره است.

او بیان کرد: یکی دیگر از مزیت‌های این ماسک تنفس راحت‌تر و عبور راحت هوا است، اما این به منزله آسیب پذیر بودن ماسک نیست، بلکه الیاف به کار رفته در این ماسک به دلیل داشتن بارالکتریکی، زمانی که ویروس برروی سطح آن می‌نشیند ویروس را ضعیف کرده و از بین خواهند برد. همچنین به دلیل اینکه قطر الیاف به کار رفته در ماسک نقره نسبت به سایز ویروس ۱ به هزار است از انتقال آن جلوگیری می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
ماسك ضد ويروس مهمترين ابزار مبارزه با ويروسهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
ماسك بزرگترين معضل مبارزه با ويروسهاست
آخرین اخبار