چه ارتباطی میان فواید گیاه خواری و گروه خونی وجود دارد؟

گروهی از دانشمندان در تحقیقات اخیر خود ارتباط میان فواید گیاه خواری و گروه خونی افراد را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مدیکال نیوز تودی، امروزه تعداد افرادی که از رژیم گیاهی تبعیت می‌کنند و اصطلاحاً گیاه خوار نامیده می‌شوند در حال افزایش است. مدت هاست که گیاه خواری تبدیل به یک سبک زندگی برای برخی از مردم شده است. با این حال، همواره شایعات درباره رژیم غذایی و گیاه خواری وجود داشته است. یکی از این موارد، مناسب بودن گیاه خواری برای برخی گروه‌های خونی است.

بر این اساس، دانشمندان آمریکایی اعلام کردند تحقیقات نشان می‌دهد هیچ ارتباطی میان فواید گیاه خواری و نوع گروه خونی خاص وجود ندارد. با این حال، رژیم غذایی مناسب می‌تواند برای همه گروه‌های خونی مفید باشد.

محققان دانشگاه واشنگتن دی سی در این آزمایش اقدام به مطالعه ۲۴۴ مرد و زن ۲۸ تا ۴۰ ساله کردند. هیچ کدام از این افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، و سوء مصرف دارویی نبودند. همچنین این افراد در گذشته از رژیم غذایی گیاهی تبعیت نمی‌کردند.

دانشمندان اقدام به تقسیم این افراد به دو گروه کردند. گروه اول از رژیم غذایی گیاهی استفاده کرده و گروه دوم از رژیم غذایی گذشته خود پیروی کردند. این افراد برای ۱۶ هفته تحت نظر قرار گرفتند.

گیاه خواری

شواهد نشان داد پس از این دوره افرادی که از رژیم غذایی گیاهی تبعیت کردند فارغ از گروه خونیشان نسبت به افراد گروه دوم سطح کلسترول خونشان کاهش یافت. همچنین این افراد شاهد کاهش وزن و تناسب اندام بهتری نسبت به گروه دیگر بودند.

تحقیقات متعدد حاکی از آن است افرادی که رژیم غذایی سرشار از حبوبات، میوه ها، و سبزیجات دارند وزن مناسب و سلامت بدن بالاتری دارند. این افراد دارای سطح فشار خون، کلسترول بد، و چربی پایین تری هستند که همین امر خطر ابتلا به بیماری‌ها در آن‌ها را کاهش می‌دهد، اما این موضوع مختص گروه خونی خاصی نیست.

پیش‌تر تحقیقات در سال ۲۰۱۴ نیز نشان داده بود ارتباط میان احتمال ابتلای فرد به سکته قلبی، دیابت، و بیماری‌های قلبی هیچ ارتباط خاصی با گروه خونی افراد ندارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.