شکارچی شبگرد در خلخال دستگیر شد

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال از دستگیری یک نفر متخلف شکار شبانه به همراه لاشه ده قطعه کبک در خلخال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی کسائی، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: محیط بانان حفاظت محیط زیست خلخال با اجرای گشت و کنترل شبانه در ساعت سه بامداد و در زیستگاه‌های نهمیل در منطقه حفاظت شده آق داغ موفق شدند یک نفر متخلف شکار شبانه را به همراه لاشه ده قطعه کبک دستگیر کنند.

او افزود: شکارچیان متخلف به محض آگاهی از حضور محیط بانان در منطقه، با استفاده از تاریکی شب متواری شدند، ولی با پیگیری و جدیت محیط بانان یکی از شکارچیان به همراه ده قطعه لاشه کبک دستگیر و تحویل پاسگاه انتظامی شهر هشجین شد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال بیان کرد: تحقیقات در خصوص شناسایی سایر شکارچیان متخلف توسط محیط بانان ادامه دارد و پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده خواهند شد.

کسائی گفت: طبق ماده ۳ قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک نر را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان سه میلیون ریال و بهای هر قطعه کبک ماده نه میلیون ریال تعیین کرده است که این مبلغ بعنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچیان متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار