واژگونی علت ۵۷ درصد تصادفات کرمان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان گفت: ۵۷ درصد از تصادفات شمال استان کرمان ناشی از سرعت زیاد و واژگونی است که برای هشدار به رانندگان از شیار‌های لرزاننده در جاده‌ها استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سیدعلی حاج سیدعلیخانی، مدیرکل راهداری ، حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان امروز ۲۴ آذرماه به مناسبت هفته حمل و نقل گفت: از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور ۲۶ آذر به عنوان روز ملی حمل و نقل در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شده است و از سوی دیگر هر ساله با آغاز فصل سرما کار راهداری زمستانی آغاز می‌شود و اول دی ماه روز راهدار نامیده شده است لذا از ۲۶ آذر تا اول دی ماه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامیده شده است.

سیدعلی خانی با اشاره به عملکرد یک سال گذشته در حمل و نقل بار و مسافر اظهار کرد: طی پارسال ۳۲.۶ میلیون تن بار از مبداء استان کرمان به داخل و خارج از استان حمل شده است و به لحاظ تناژ بار رتبه سوم کشور بعد از اصفهان و خوزستان را داریم و از ابتدای امسال تا ابتدای آذرماه نیز ۲۳ میلیون تن بار از مبداء استان کرمان حمل شده که نسبت به پارسال پنج درصد افزایش داشته است.

او گفت:بار‌های معادن، سیمان و مواد نفتی عمده بار‌های حمل شده از استان کرمان است.

سید علیخانی افزود: ۱۸ هزار نفر راننده در حوزه حمل و نقل بار در استان کرمان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری ، حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۳ هزارو ۷۰۰ کیلومتر راه آسفالته در استان کرمان وجوددارد که به لحاظ طول شبکه راه‌ها استان دوم کشور هستیم، گفت: هزارو۹۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شده است که بعد از اصفهان بیشترین بزرگراه‌های کشور در استان کرمان قرار دارد.

او با اشاره به اینکه ۵۷ درصد از تصادفات شمال استان کرمان ناشی از سرعت زیاد و واژگونی است، گفت:برای هشدار به رانندگان از شیار‌های لرزاننده استفاده شده است.

مدیر کل راهداری ،حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه ۴۰ مجتمع خدمات رفاهی فعال در استان کرمان و ۲۵ مجتمع در حال ساخت داریم، گفت: ازپارسال ۱۳ پروانه بهره برداری صادر شده است.

سیدعلیخانی اظهار کرد:در طرح زمستانه راهداری  ۱۳ راهدارخانه مرکزی تجهیز، ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، ۴۰ دستگاه خودروی کمک دار به همراه ۲۸۰ نفر نیرو راهدار در گردنه‌ها مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار