ارونقی:

رجیستری غیر حضوری تلفن همراه از ابتدای دی آغاز می‌شود

معاون فنی گمرک جزئیاتی از فرآیند غیر حضوری شدن رجیستری گوشی ارائه داد.

ارونقیبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ارونقی معاون فنی گمرک درباره زمان اجرایی شدن غیر حضوری رجیستری تلفن همراه های مسافری به کشور، گفت:  از تاریخ ١٢ مهرماه امسال گمرک نسبت به مبادی ورودی این کالا اقدام کرد. با توجه به اینکه این مورد ایستایی زیادی را در فرودگاه‌ها و مبادی ورودی کشور ایجاد می‌کرد و دستورالعمل ها‌ی بهداشتی را تحت‌الشعاع قرار داده بود.

وی بیان کرد: از ابتدای دی ماه رجیستری غیرحضوری تلفن های همراه اجرایی و به مدت یک ماه به صاحبان گوشی زمان داده می شود تا سایر تشریفات گمرکی را انجام دهند.

معاون فنی گمرک تصریح کرد: بلافاصله گمرک با تنظیم شیوه نامه‌ای و تصویب مصوبه‌ای  این مورد را به گمرکات کشور ابلاغ کرد تا تشریفات رجیستری به صورت غیر حضوری انجام پذیرد.

ارونقی گفت: در ستاد ملی کرونا پیشنهادات وزارت بهداشت و  گمرک اعلام شد و نهایتا ستاد مصوب کرد که رجیستری با حداقل زمان ممکن  و درج مشخصات گوشی و رویت گوشی در مبادی ورودی انجام گیرد که کل این فرایند به زیر یک دقیقه رسیده است، از اول دی ماه فقط تشریفات اولیه انجام می‌شود و یک ماه زمان داده می‌شود که مسافران بعد از ورود به کشور تشریفات بعدی در سامانه EPL گمرک به صورت غیر حضوری انجام دهند و بعد از اتمام تشریفات فرآیند رجیستری کامل می‌شود تا بتوانند گوشی‌ها را فعال کنند.

او با اشاره به جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی گفت: دو موضوع در خصوص سوءاستفاده مطرح است. نخست اگر حقوق ورودی کالا کمتر باشد ممکن است سوءاستفاده شود که معافیت مسافری برای گوشی حذف شد و نحوه ‌محاسبه مبنای نرخ ارز نیما قرار گرفت . سوءاستفاده به این دلیل بود که در بدو ورود مسافران هیچ کنترلی وجود نداشت.

این مقام مسئول تصریح کرد:  مورد دوم مسافران وارد کشور می‌شدند و افراد دیگر‌ی ازگذرنامه مسافران سوءاستفاده می‌کردند که عملا خود مسافران گوشی را وارد کشور نمی‌کردند . در این خصوص گمرک نسبت به رویت گوشی و ثبت مشخصات و هویت مسافران اقدام می‌کنند و با تکمیل ارسال نامه‌ای که توسط مسافر تکمیل می‌شود و به گمرک تحویل می‌شود عملا سوءاستفاده خاصی اتفاق نمی‌افتد.

او گفت: نسبت به رویه پیشین تخلفات کاهش پیدا خواهد کرد و فرآیند با حداقل زمان ممکن با حضور مسافر رسیده و با احراز مالکیت و هویت شخص مسافر و اینکه می‌تواند از تسهیلات داده شده استفاده کند، تخلف رخ نمی‌دهد، بلکه مسافر با نام کاربری که اختصاص داده شده می‌تواند به سامانه مراجعه و نسبت به تکمیل فرایند مربوطه اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
من نميدونم اين مسخره بازي رجيستر كي تموم ميشه
يه نفر برا ما از كامادا يه آيفون آورد ولي ميگن رجيسترش نميكنيم چون هر مسافر فقط يه گوشي ميتونه رجيستر كنه
آخرین اخبار