شناسایی ۲۵ کارگاه کارآفرینی در محله‌های مشهد

مدیر کل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد گفت: تاکنون ۲۵ کارگاه کارآفرین در طرح توانمندسازی تشکل‌های کارآفرینی محله‌های مشهد شناسایی شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی قناویزچی مدیر کل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد گفت: در بازدید از ۲۵ کارگاه کارَآفرینی گفت: طرح توانمندسازی تشکل‌های کارآفرینی محله به عنوان یکی از پروژه‌های اجرایی معین اقتصادی در حال اجرا است.
 
او افزود: برای محقق شدن این طرح باید تعامل سازنده و هماهنگی دستگاه‌ها به عنوان یکی از مهمترین محور‌های رشد و توسعه اقتصادی کارآفرین صورت گیرد.

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد با بیان اینکه طرح توانمندسازی تشکل‌های کارآفرینی محله بر اساس ظرفیت‌های موجود و نیاز‌های کارآفرینان شکل گرفته است؛ ادامه داد: به همین منظور شهرداری مشهد برای شناسایی تشکل‌های کارافرینی محله با ۳۱ سازمان دارای تفاهم نامه شامل اداره کار، جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، س‍پاه و ... و نمایندگان معین اقتصادی در سازمان‌ها و مناطق شهرداری همکاری داشته اند.

بیشتر بخوانید


قناویزچی بیان کرد: بعد از شناسایی کارآفرینان، کارشناسان ما با حضور در کارگاه‌های آن‌ها با نحوه فعالیت و مسائل و مشکلات کارآفرینان آشنا می‌شوند و بحث نیاز‌هایشان مانند بازار فروش، تبلیغات، مجوز، تامین مواد اولیه، تسهیلات و آموزش با استفاده از ظرفیت‌های موجود از آن‌ها حمایت می‌کنیم. البته معین اقتصادی در این زمینه به عنوان تسهیلگر و ارتباط دهنده عمل می‌کند.

او با بیان اینکه تاکنون از ۲۵ کارگاه کارآفرینی در ۵ منطقه شهر که اغلب در حاشیه شهر قرار داشته اند؛ بازدید صورت گرفته است؛ تصریح کرد: معرفی نیروی انسانی سطح محله با کارافرین، معرفی پشتیبان برای آموزش حرفه مربوطه به کارآفرین، معرفی کارافرین برای اخذ تسهیلات به کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله اقدامات ما در این بازدید‌ها بوده است.

مدیر کل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری هدف از اجرای این طرح را شناسایی ظرفیت‌های موجود در مشهد، توسعه اشتغال و کارافرینی، تولید اشتغال و بهبود معیشت در حاشیه شهر، ایجاد اعتماد به نفس برای افزایش تولید و توسعه کسب و کار و امید بخشی در کسب و کار‌های محله عنوان و تاکید کرد: با اجرای طرح تشکل‌های کارافرینی محله ما به یک اقتصاد پایدار دست پیدا می‌کنیم.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.