در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

FATF تاثیری بر سهام‌های بانکی حاضر در بورس ندارد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: هر شخص اعم از مسئولان یا کارشناسان بازار سرمایه که می‌گویند قبول کردن FATF  می‌تواند بر سود سهام‌های بانکی تاثیر بگذارد کاملا نادرست است.

احمد جان جان کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با میزان اثرگذاری قرار داد FATF بر سهام‌های بانکی در بازار سرمایه، اظهار کرد: هر شخص اعم از مسئولان یا کارشناسان بازار سرمایه که می‌گویند قبول کردن FATF می‌تواند بر سود سهام‌های بانکی تاثیر بگذارد کاملا نادرست است به علت آنکه اگر آن شخص یکبار مفاد قرار داد را به طور دقیق و به زبان اصلی مطالعه کرده بود چنین حرفی را نمی‌زد.

او افزود: یکی از مشکلات اصلی موافقان این قرار آن است که خود نمی‌دانند دقیقا با کدام یک از بند‌ها موافق هستند و نهایت اطلاعات آن‌ها از FATF به مسئله پول شویی بازمی گردد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: هر سال بند‌های این قرار داد تغییر می‌کند به گونه‌ای که آخرین بروزرسانی آن به ماه JUNE در سال ۲۰۱۹ بازمی گردد، نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد کل توصیه‌های چهل گانه FATF از صفحه ۹ این قرار داد شروع می‌شود و تا صفحه ۲۹ ادامه دارد، در ظاهر خواندنش آسان می‌آید، ولی تفسیر هر کدام از این بند‌ها حداقل ۲۰۰ صفحه می‌شود.


بیشنر بخوانید


جان جان بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی بازار ارز ما این است، حال کسانی که از کلیات این قرار داد آگاهی ندارند  در رابطه با  این قرار داد می گویند که اگر عملی  شود سود سهام بانک‌ها نیز در بازار سرمایه افزایش خواهد یافت در حالی هیچ تاثیری نخواهد گذاشت پس سهام داران نسبت به این گونه از صحبت‌ها دل خود را خوش نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار