علیرضا دبیر:

برگزاری مسابقات لیگ به آمادگی کشتی گیران کمک می‌کند / حاج قاسم یک فرد استثنایی بود

رئیس فدراسیون کشتی در ارتباط با آخرین شرایط برگزاری اردو‌های آمادگی برای مسابقات المپیک پیش رو توضیحاتی را ارائه کرد.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی درگفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  در حاشیه نیمه نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی عنوان کرد: قبل از هر چیز از وزارت بهداشت و همچنین وزیر و معاونان او تشکر می‌کنم که بسیار کمک کردند و با الزام رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مجوز‌های لازم برای برگزاری این مسابقات را برای ما صادر کردند.

او گفت: ما امروز بعد از ظهر دیدار فینال و رده بندی کشتی فرنگی را برگزار می‌کنیم و پنجشنبه هم مسابقات کشتی آزاد را برگزار خواهیم کرد. امیدوارم این مسابقات برای کشتی گیران ما مفید باشند.

دبیر درباره سطح برگزاری مسابقات عنوان کرد: در دور رفت هم آزاد و هم فرنگی، کاملا مشخص بود که بدن کشتی گیران بسیار نا آماده است و این مسابقات بسیار کمک کرد. در دور برگشت کاملا بهتر شدن سطح کشتی گیران و آماده‌تر شدن آن‌ها مشخص بود.

او گفت: با توجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا برای ما ایجاد کرده بود، کشتی گیران چند ماهی در فضای مسابقات نبودند. برگزاری این لیگ بسیار به ما کمک کرد؛ اما همچنان ما از رقبای خود عقب هستیم.

دبیر درباره کشتی گیران اعزامی به مسابقات جام جهانی گفت: ساروی و نوری از کشتی گیران فرنگی ما بودند و در این مسابقات شرکت کردند.  در آزاد هم ۲ نفر انتخاب شده بودند که با مثبت شدن آزمایش کرونای یکی از آن کشتی گیران، تنها یک نفر را اعزام کرده ایم. در این مسابقات مشخص شد که روس‌ها بسیار آماده هستند و با توجه به اطلاعاتی که دارم و آن چه دیده ام، فکر می‌کنم که آن‌ها واکسن کرونا زده‌ و با تمام وجود و امکانات برای این مسابقات خود را تجهیز کرده بودند.

دبیر درباره برنامه‌های آماده سازی برای المپیک پیش رو عنوان کرد: موضوعات فنی را حمید سوریان دنبال می‌کند و طبق جلساتی که با او داشتم قرار بر این است که ظرف امروز و فردا، زمان اردو‌ها را مشخص کنند و ما هم برای این موضوع کاملا آماده هستیم.

برگزاری مسابقات لیگ به آمادگی کشتی گیران کمک می‌کند / حاج قاسم یک فرد استثنایی بود

رئیس فدراسیون کشتی درباره مزین شدن نام لیگ برتر کشتی کشورمان به نام سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: نام لیگ ما همیشه یادگار امام بوده است، اما امسال به پاسداشت حاج قاسم سلیمانی، لیگ را  به این  یاد این بزرگوار نام گذاری کردیم.

او ادامه داد: با توجه به شناخت کمی که از نزدیک از این بزرگوار داشتم،  آن چیزی که صدا و سیما از بزرگی‌های این سردار سرافراز نشان داده است را ضرب در میلیون کنید. او یک فرد استثنایی بود و ثابت شد کسی که برای خدا و اهل بیت کار کند، اجرش پیش این بزرگواران محفوظ است.

او ادامه داد: آن چیزی که مردم در بدرقه این بزرگوار نشان دادند یک اتفاق کوچک بود که خدا به ما نشان داد. شما بدانید که او جایگاه بزرگی پیش خداوند دارد.

علیرضا دبیر در ارتباط با مسابقه فوتبال  فینال لیگ قهرمانان آسیا و حضور نماینده کشورمان در این مسابقه عنوان کرد: این بازی، مسابقه نماینده تمام کشورمان است و با برد آن‌ها بسیاری از مردم ما خوشحال می‌شوند. من به عنوان یک ایرانی، به عنوان تیم ملی کشورمان به این تیم و مسابقه نگاه می‌کنم و با تمام وجود دعا می‌کنم بتوانند قهرمان شوند. هر فردی که پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آورد، ما او را دعا خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار