جروزالم پست: توانایی موشک زمین به سطح حزب‌الله در میان ۵ درصد بهترین‌های جهان است

یک نشریه صهیونیستی در گزارشی به توانایی بالای موشکی حزب‌الله اذعان کرد و نوشت که قدرت حزب‌الله در این حوزه در بین ۵ درصد برتر جهان قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، توانایی حزب‌الله لبنان در حوزه نظامی بسیار بالاست و در هر جنگ احتمالی مقابل رژیم صهیونیستی خسارت‌های بسیار زیادی را به اراضی اشغالی وارد خواهد کرد. در گزارشی که این نشریه منتشر کرده به ابعاد مختلف توان نظامی حزب الله لبنان اشاره شده است. در بخشی از این گزارش آمده است: «اهداف موشکی حزب الله در اراضی اشغالی تفاوت زیادی ندارد. زرادخانه های موشکی حزب‌الله از زمان جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ پر شده و براساس برخی تخمین‌ها به ۱۷۰ هزار موشک افزایش پیدا کرده است».

جروزالم پست در مهمترین بخش این گزارش تاکید می‌کند که قدرت شلیک زمین به زمین حزب‌الله از ۹۵ درصد کشورهای جهان وضعیت بهتری دارد.

در ادامه گزارش و در خصوص توانایی های بالای نظامی حزب الله تاکید شده است: «این تعداد بالای موشک، شامل راکت‌های کوتاه برد هدایت شونده، راکت‌های دوربرد و موشک‌هایی با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر و همچنین صد‌ها هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی می‌شود».

جروزالم پست همچنین در خصوص اظهارات  سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در خصوص واکنش قاطع به هر گونه تجاوز دشمن صهیونیستی گفت و نوشت: «نصرالله بار‌ها تهدید کرده که از موشک‌های دوربرد قابلیت حمله به راکتور انرژی هسته‌ای اسرائیل در دیمونا را دارند».

این گزارش به اهمیت تسلیحات به قدرت هدایت پذیری دقیق پرداخت و گفت: «در تهدید‌های متعارف علیه اسرائیل، ایران و حزب الله همچنین در تلاش برای ساخت تجهیزات نظامی با هدایت دقیق (PGM) هستند. کارشناسان نظامی اسرائیلی معتقدند که حزب الله اکنون چند ده موشک با هدایت‌پذیری بسیار دقیق در اختیار دارد. چنین توانایی به حزب الله امکان می‌دهد تا در هر درگیری آینده با اسرائیل حملات دقیقی انجام و برترین دارایی‌های استراتژیک این کشور را هدف قرار دهد».

در ادامه این گزارش تاکید شده که حزب الله می‌تواند تا ۴ هزار راکت در روز شلیک کند، در حالی که در جنگ ۳۴ روزه در سال ۲۰۰۶ در مجموع کمتر از ۴ هزار راکت از سوی حزب الله شلیک شده است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار