واحد ۴ بخاری نیروگاه نکا پس از انجام تعمیرات میاندوره‌ای به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا اعلام کرد: واحد ۴ بخاری نیروگاه نکا که طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی از مدار خارج شده بود پس از فعالیت تعمیراتی مجدداً به مدار تولید بازگشت.

در طول تعمیرات این واحد فعالیت‌های مختلفی به شرح زیر بر روی تجهیزات واحد صورت پذیرفت: قلیاشوئی ایرهیتر، قلیاشوئی بویلر، رفع اشکال بالا بودن ارتعاش اف دی فنها، رفع نشتی ترموکوپل بخار لایو استیم از محل وزل، رفع نشتی از استافینگ باکس فید پمپ، رفع اشکال کانال‌های ژنراتور و انجام رابرکاری کاتیون ۲ تصفیه خانه.

نیروگاه شهید سلیمی نکا دارای ۴ واحد بخار به ظرفیت هر کدام ۴۴۰ مگاوات می‌باشد که ۳ واحد بخار آن پس از انجام تعمیرات میاندوره‌ای در مدار تولید بوده و واحد ۳ بخار نیز طبق برنامه و با توجه به شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا به منظور ایجاد آمادگی لازم برای پیک مصرف سال آینده در حال انجام تعمیرات نیمه اساسی است.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت اسمی تولید ۲۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور، سهم بسزایی در تأمین و پایداری شبکه برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار