به بهانه فوت خانواده چهارنفری

وانت بارها، مقصر ۸۰ درصد تصادفات رانندگی جاده‌ای در خراسان جنوبی

حادثه تلخ کشته شدن خانواده ۴ نفری در روز گذشته، زنگ خطر را برای افزایش تلفات جاده‌ای به ویژه در محور‌های فرعی و روستایی خراسان جنوبی افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  ساعت ۱۷ و ۵۳ دقیقه روز گذشته بود که براثر برخورد دو دستگاه وانت در جاده روستایی شوشود، حوزه پلیس راه بیرجند متاسفانه ۴ نفر از سرنشینان وانت پیکان شامل پدر، مادر و دو فرزند جان خود را از دست دادند و یک نفر هم مصدوم شد.

این حادثه در یکی از راه‌های فرعی و روستائی خراسان جنوبی رخ داد که پس از محدودیت‌های تردد کرونایی، حجم تردد‌های جاده‌ای در آن افزایش یافت.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی امروز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت:متاسفانه با اجرای محدودیت‌های تردد جاده‌ای در خراسان جنوبی، این تصور در بین مردم ایجاد شد که می‌توانند از راه‌های فرعی که کمتر کنترل می‌شوند، تردد کنند که این موضوع باعث افزایش تردد در محور‌های فرعی و روستایی شد.

سرهنگ رضایی افزود: راه‌های روستایی بیشتر مخصوص تردد روستائیان است که برای حمل دام و محصولات کشاورزی از آن‌ها استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید


او تاکید کرد: راه‌های فرعی و روستائی، چون داری عرض کم و ایمنی پایینی هستند، گنجایش تردد‌های اضافه را ندارند که از رانندگان می‌خواهیم برای تردد از مسیر‌های اصلی استفاده کنند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال در ۱۷۷ فقره تصادف رانندگی، وانت بار‌ها یک طرف حادثه بوده اند که این آمار نشان می‌دهد ۸۰ درصد وانت بار‌ها مقصر حادثه هستند.

خودرو‌های فرسوده، عامل افزایش تلفات جانی

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در ادامه با تاکید بر اینکه رانندگان برای تردد در جاده‌ها از خودرو‌های فرسوده استفاده نکنند افزود: متاسفانه فرسودگی و نقص فنی خودروها، باعث افزایش شدت تصادفات جاده‌ای می‌شود که در تصادف روز گذشته هم مشخص شد خودروی وانت بار، فرسوده بوده که باعث شدت تصادف و کشته شدن خانواده چهار نفری شد.

سرهنگ رضایی به رانندگان توصیه اکید کرد قبل از حرکت حتما نقص فنی خودرو از جمله چراغ‌ها و ترمز را برطرف کنند و رانندگان وانت بار هم در صورت حمل بار، می‌بایست خیلی دقت کنند تا نقاط کور رانندگی موجب وقوع تصادف نشود.

او همچنین با اشاره به کاهش تردد‌های جاده‌ای در خراسان جنوبی در پی شیوع ویروس کرونا افزود: از ابتدای امسال تعداد فوتی‌های تصادفات جاده‌ای ۳۱ درصد و مجروحان هم ۲۹ درصد کاهش داشته است؛ به این معنی که هزار و ۸۰۰ نفر نسبت به مدت مشابه پارسال، کمتر مجروح شده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار