باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

آخرین گزینه روی میز اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰

داستان اصلاحات و نهاد اجماع سازشان این روزها قسمت‌های پایانی‌اش را طی می‌‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، داستان اصلاحات و نهاد اجماع سازشان اگر چه طولانی شده؛ اما این روزها انگار قسمت‌های پایانی را طی می‌‌کند؛ حال باید دید که قسمت‌های پایانی آن تا چه حد خوشایند مخاطبان آن خواهد بود.

هفته پیش بود که احمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان در گفت‌وگو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که جلسه شورای هماهنگی برگزار شد و راهبردهای اصلاح طلبان در این جلسه به تصویب رسید که طبق آن قرار است که یک نهاد اجماع ساز برای اصلاح طلبان شکل بگیرد و در جلسات بعدی هم قرار شد درباره جزئیات این راهبردها بحث های بیشتری صورت بگیرد؛ اما تا اینجا شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان به اضافه ده نفر از چهره‌های ملی قرار است به عنوان نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان ایفای نقش کنند که هنوز اسمی برای آن تعیین نشده است.

فرج کمیجانی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، هم در توضیح بیشتر این نهاد گفته است: این نهاد دو بخش دارد، بخشی که متشکل از دبیران کل یا نمایندگان ۳۰ حزب حاضر در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است و بخش دوم ۱۰ شخصیت ملی و البته غیرحزبی را شامل خواهد شد. این نهاد قرار است تصمیم‌گیر نهایی درباره نامزد اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم باشد و با توجه به اهمیت چنین تصمیمی حجت نهاد اجماع‌ساز برای تمام طیف‌های اصلاح طلب باید تمام شود. موضوعی که با توجه به واکنش‌ها به این طرح چندان مسیر راحتی نخواهد داشت.

حکایت نهادی بی نام برای اجماع درونی اصلاحات

روزنامه اصلاح طلب اعتماد هم در این زمینه نوشته است که اصلاح‌طلبان بايد نهاد اجماع‌سازی را با عنوان جديد با مشاركت فكری، عملی و اجرايی ۳۰ حزب  باهمراهی ۱۰ نفر از شخصيت‌های ملی اصلاح‌طلب به عنوان عضو مشاور تاسيس كنند. اصلاح‌طلبان در مصوبه خود جايگاهی ويژه هم برای  رئيس دولت اصلاحات و رهبر اين جريان سياسی در نظر گرفته‌اند. در يكی از بند‌های اين مصوبه در تعريف نهاد اجماع‌ساز آمده «جبهه ای مركب از احزاب اصلاح‌طلب كه تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مسئوليت تصميم‌گيری را در جريان اصلاحات با تاييد  رئيس دولت اصلاحات عهده‌دار خواهد شد.»  از تشریح ساز و کار این جریان که بگذریم حال باید دید که این نهاد تاچه حد می‌تواند راهگشای اصلاح طلبان در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری باشد؟

نهاد اجماع ساز یا اختلاف افکن؟

این نهاد که قرار بود مسئولیت اجماع اصلاحات در انتخابات را برعهده بگیرد؛ انگار هنوز از راه نرسیده موجبات شکاف در این جریان را فراهم آورده و انتقاداتی را متوجه خود ساخته است. برای مثال اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی  رویکرد انتقادی به این مسئله دارد. وی این نهاد را موازی‌کاری با شورای‌عالی سیاست‌گذاری دانسته است.

عیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان هم در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: معتقدم همان انتقاداتی که به شورای عالی سیاست‌گذاری وارد بود به این شورا هم وارد است؛ زیرا معلوم نیست که این افراد حقیقی با چه مکانیزمی وارد این شورا شده  و چگونه با احزاب هم وزن خواهند شد. در واقع ما در حال باز تولید یک روال غیرشفاف و غیردموکراتیک هستیم که صرفا نام آن را تغییر داده‌ایم که نشان می‌دهد فهم چندانی از مبانی دموکراسی وجود ندارد، فقط نام این نهاد از شورای عالی به نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان تغییر کرده است.

اِجماع درونی؛ آخرین گزینه روی میز اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰

او با اشاره به اینکه در این نهاد اجماع ساز قرار است چندین چهره ملی حضور داشته باشند گفت: ما چهره ملی نداریم که هم وزن احزاب باشد شاید صرفا رئیس دولت اصلاحات باشد؛ البته برخی از احزاب اجاره ای هستند و احتمالا به چنین مکانیزمی مایل خواهند بود؛ اما نقد ما به این مکانیزم کاملا جدی است.

با این حال اما احمد حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت معتقد است که نقدها و انتقاداتی که به شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح طلبان (شعسا) بود، در ساز و کار جدید به آن توجه شده و تا حد امکان رفع شده است. قبلا اشخاص حقیقی عضو شورا بودند و حق رای داشتند. یعنی رای یک حزب و عضو حقیقی یکی بود، اما در ساز و کار جدید علاه بر کم شدن تعداد اعضای حقیقی، این افراد باید عضو هیچ حزبی نباشند و حق رای هم ندارند.» علاوه بر این صحبت‌ها چند مسئله دیگر هم به شائبه برانگیز بودن این نهاد بیشتر اضافه کرد.

چرا رئیس دولت اصلاحات به دعوت این جریان روی خوش نشان نداد؟

همانطور که در بالا گفته شد یکی از شخصیت‌های اصلی و تاثیر گزار در شورای اجماع ساز اصلاح‌طلبان قرار است رئیس دولت اصلاحات باشد و  علی باقری از كنشگران سياسی اصلاح‌ در مصاحبه‌ای در این باره گفته بود: اين موضوع با رئیس دولت اصلاحات در ميان گذاشته شده است؛ اما آن جلسه رسمی كه نمايندگان شورای هماهنگی به‌ صورت رسمی و حضوری، موضوع را بايد با او در ميان بگذارند و به نوعی اين موضوع، رسميت پيدا كند، هنوز رخ نداده است.

 جواد امام، مديرعامل بنياد باران و از چهره‌های نزديك به  رئیس دولت اصلاحات هم در این باره گفته است: اصلاح‌طلبان تقاضای ديدار با سید محمد خاتمی‌ را داشته‌اند ولی اين ديدار هنوز قطعی نشده است، زیرا  به ‌دليل وضعيت كرونا ملاقات حضوری ندارد؛ به اين جهت نمی‌دانم كه اين تقاضا را بپذيرد يا نه ولی اصولا فكر نمی‌كنم كه در اين شرايط كرونا بپذيرد كه ملاقاتی داشته باشند.»

حکایت نهادی بی نام برای اجماع درونی اصلاحات

 محمود میرلوحی که در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به عنوان یک نهاد بالادستی نیز حضور داشته در مصاحبه با خبرگزاری اصولگرای تسنیم درباره سازوکار نهاد اجماع‌ساز جدید اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفته است: سازوکار اجماع‌ساز هنوز در مراحل شور و مشورت است و تصمیم نهایی در مورد آن گرفته نشده است. او همچنین خبر داده که تکلیف نهایی یکی، دو هفته آینده روشن می‌شود. شورای هماهنگی برای انتخاب ۱۰ نفر عضو حقیقی در حال رفت و برگشت و مذاکره است و تکلیف آن تا ۱۵ دی ماه مشخص می‌شود.

علاوه بر این جواد امام گفته است این نهاد اجماع‌سازی که شورای هماهنگی مصوب کرده از ادغام دو مجموعه شکل می‌گیرد. پس از این دیگر نباید شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان و شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان داشته باشیم. در این نهاد جدید احزاب و شخصیت‌های ملی تاثیرگذار حضور دارند و با تشکیل نهاد جدید، حداقل دو مجموعه قبلی را نخواهیم داشت.

اما علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود که هنوز شورای عالی هم به قوت خود باقی است و شورای هماهنگی همچنان ایفای نقش می‌کند، بنابراین نمی‌توان در این باره با قطعیت اظهار نظر کرد. موضوعی که البته ممکن است به قطعی نشدن تاسیس این نهاد هم بازگردد.

اِجماع درونی؛ آخرین گزینه روی میز اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰

چاره کار چیست؟

حال باید دید که این نهاد تازه تاسیس و البته بی نام و نشان اصلاحات تا چه میزان توانایی حل اختلافات داخلی جریان اصلاح طلبی را داراست و آیا در نهایت به سرنوشت نهادهایی نظیر سرا، پارلمان اصلاحات و شورای عالی سیاستگزاری اصلاح طلبان دچار خواهد شد یا خیر؟

و اما شاید بد نباشد که در پایان به راه  حل محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات اشاره کنیم که گفته بود تنها راه حضور اصلاح طلبان در انتخابات این است که تمام گروه‌های اصلاح طلب با یکدیگر ائتلاف کرده و از بین خود افرادی را معرفی کنند تا نمایندگان آن‌ها با هم  به مباحثه بنشینند و در نهایت به یک جمع بندی برای ائتلاف برسند؛ علاوه بر این زمانی که در جریان اصلاحات گروه‌ها و احزاب اصلاح طلب حضور دارند چه نیازی به اشخاص در آن نهاد وجود دارد؟ همچنین اگر اصلاح طلبان به احزاب اعتقاد دارند دیگر نباید وجود شورا یا مسائل دیگر را مطرح کنند و این‌ها صرفا برخی مسائل انحرافی است که نتیجه‌ای هم در برنخواهد داشت.

او تاکید کرد که متاسفانه افرادی که چنین مسائلی را مطرح می‌کنند اعتقادی به گروه‌ها و جریانات سیاسی اصلاح طلب ندارند،در حالی که اگر اصلاحات می‌خواهد موفق شود باید تمام گروه‌های اصلاح طلب و احزاب را دور هم جمع کند تا به یک اجماع واحد برسد.

فاطمه تورانلو 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۳ ۰۸ دی ۱۳۹۹
خداوند سایه انسانهایی همچون سید بزرگوار خاتمی عزیز را برای همه ما نگه داره
Iran (Islamic Republic of)
رسانه،جهل مزین،جادوی اخرالزمان
۲۰:۵۵ ۰۶ دی ۱۳۹۹
اصلاح طلب و اصول گرا ک مال دهه 70 و 80 بود ...مال فسیلهای سیاسی....الان ما از انقلابی و ضد انقلاب هم گذشتیم ب و گزاره میهن فروش و میهن پرست(پرست نه ب معنی عبادت ،ب معنی نگاهبان) رسیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۶ دی ۱۳۹۹
ملت باید بدانند که نه چپ و نه راست به درد مملکت و حل مشکلات مردم نمی‌خورد باید انتخاب خود را از میان جوانان، دلسوزان، کاربلدها، قشر متوسط و البته ایرانی الاصل انتخاب کنند و اصلا و ابدا کاری به جناحها و حرافیهای آنها نداشته باشند چون آنها می‌خواهند تنور خودشان را داغ کنند و با رای من و شما به مقامی برسند و مطمئن باشید زمانیکه به پستی و مقامی برسند خون ما ملت را تو شیشه خواهند کرد همانند این دولت... خواهشا احساسی و تعصبی رای ندهید و انتخاب نکنید
Japan
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۶ دی ۱۳۹۹
درود بر روحانی بزرگ بهترین رئیس جمهور دوران.همه از این دولت بد میگن پس چهار سال اولشو چرا نمیگین؟اگه بد بود چرا مردم دوباره بهش رای دادن؟
مشکلات الان تقصیر دولت روحانی نیست خودتون هم میدونید مشکل از کجاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۶ دی ۱۳۹۹
الان هم تنها شخصی که در بین حاکمان حرف مردم را بر زبان جاری می کند روحانی است البته در عمل در همان جاده ای که بقیه ساخته اند می رود.
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۹:۴۴ ۰۶ دی ۱۳۹۹
افرین بر این نظر خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۶ دی ۱۳۹۹
از طرف خودتو هم پیاله های خودت صحبت کن درضمن اونا هم نادون بودن مث خودت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۶ دی ۱۳۹۹
ما که بهش رای ندادیم عذاب وجدانم ندارم بدا بحال شماها که هدفتون از رای به فلانی فقط ازادی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۶ دی ۱۳۹۹
مگه دوباره میخواد کاندید بشه که از الان تبلیغ میکنی؟

امثال شما بودن که با اون تبلیغات مزخرف و دروغتون نذاشتید یه مومن دست پاک مثل آقای رئیسی بیاد و کشور رو از این فساد افسار گسیخته نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
مهندس پارسی
۱۰:۲۶ ۰۶ دی ۱۳۹۹
همین صحبت ها حاکی از تشتت و سردرگمی به اصطلاح اصلاح طلبان است. برادران در عمل نشان داده اند که صحبت های ویترینی می زنند و از مواجهه حرفه ای با مسائل و نگرش به واقع حزبی به دوراند. در هنگام نامزدی میر حسین موسوی به عنوان نماینده این جریان هم همین گونه بود گرچه اصلا میرحسین خاستگاه دیگری داشت و در ستاد مرکزی اصلاح طلبان از تحلیل درست چینش افکار عمومی با وجود ظرفیت سخت و نرم افزاری عاجز ماندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۶ دی ۱۳۹۹
Yjc لطفا": تحلیل های بالاتر از دیپلم را هم منعکس کنید،شاید در میان مخاطبین شما :افراد :با سوات هم باشند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
بعضی نظرها نشان میده هنوز عده ایی نفهمیدند و نخواهند فهمید که فردی که سنگ شو به سینه میزنن حامی دولت فعلی بود واقعا فازشون چیه .عملکرد این فرد مشخصه.مردم اگه میخایید بدبختر از این بشید به خاتمی رای بدید.
Canada
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
ناراحت نشوید .لبخند بزنید
عکس یادگاری برای خداحافظی همیشگی گرفتند تا در البوم بگذارند
قیافه های تکراری و خسته کننده و کارایی ضعیف
فقط قشر جوان .نخبه .اصلا جز هیچکدام از دو حزب نباشد
دلسوز .دلسوز .دلسوز و اخلاق مدار و وجدان دار که صددرصد
ایمان هم دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
دولت اصلاحات 8 سال بیخیال کشور شد و چسبید به مذاکره و برجام که اون هم به سرانجام نرسید . این یک حقارت تاریخی بود .فقط لاف زدن و حرافی بود .
Canada
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
باید کارنامه تحصیلی و زندگی شون را خودتون زیر ذره‌بین قرار دهید
به چرندیات کانالهای معاند گوش ندهید
کانالهای معاند تبلیع روحانی بر علیه جناب رییسی کردند
چونکه از عدالت اش میترسیدند و کارایی موفق اش
Iran (Islamic Republic of)
ت
۲۳:۲۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
هیچکدوم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
هادی
۲۳:۱۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
جناح بازی رو بزارین کنار یکی باشین وبرای کشور کارکنین مردم ناراضی هستند واعتماد ندارن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
هادی
۲۳:۱۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
اعتماد ازبین رفته
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۲۳:۰۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
اصلاح طلبی خط سازش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
این بازیا تموم شد من صبح و شب کار میکنم شرمنده زن و بچمم
چهل ساله رای دادم حتی یکیش و هم رد نکردم. دیگه رای نمی دم
Finland
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
تا الان که اصلاحگران و اصولگرایان همه غارتگر و چپاولگر بوده‌اند
هیچکدوم نه درد ملت رو می‌فهمن نه به درد ملت می‌خورن
مدیریت‌هاشون فقط برا خودشون خوب بوده و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
فقط دکتر احمدی نژاد
Canada
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
بهترین اینه برای اولین بار در دنیا
تست روان شناسی و اخلاق از تمام دولتمندان گرفته بشه
و در سازمان ملل هم بخشی برای این موضوع در نظر گرفته بشه
تا یک خودشفته .توهمی و خطرناک در هیچ کشوری به قدرت نرسد و
جان مردم بیگناه را به نابودی کشاند
کشور ما پایه گذارش شود
بنفع دنیا خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۶ دی ۱۳۹۹
هوای آلبانی چطوره؟
Canada
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
خدای نکرده .قطع رجال امده
دیگه دور جوانان نخبه داخلی بدون تعلق به هر حزبی
تا بتواند بدون رو درواسی جلوی زد وبند .پارتی بازی .دزدی .اختلاس .احتکار ووووووو را بگیرد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۶ دی ۱۳۹۹
سلام بله. باهات موافقم واقعا ادم باسواد تو کشور کمه
مثلا قحط الرجاله نه قطع الرجال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
همگی دروغگوهستند کارصابط شده ایی است پدر ملتودراوردن کشورغارت شد پیرشد اب وخاکش راخوردندونابودکردن
Iran (Islamic Republic of)
تارا
۲۱:۱۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
بابا جمع کنید خودتونو مردم دیگه شناختنتون ..اگه هیچ کاری از دستتان بر نمیاد چرا له له میزنید برا ریس جمهور شدن دیگه مردم گول شما عوام فریبان را نخواهند خورد. ....
Iran (Islamic Republic of)
شاپور
۲۱:۰۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
#روحانی نرو
Iran (Islamic Republic of)
کوشان
۲۱:۰۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
۱۴۰۰ پیروزی جدید و شکوه مند برای اصلاح طلبان
اصلاح طلبان برنامه های جدید و نوینی برای حل مشکلات دارند
Finland
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
جوک کریسمس بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
مثلا چی برجام منطقه ای برجام موشکی
جای برجام هسته ای دارد هنوز میسوزد
واقعا داری جدی میگی که برنامه دارند مشکلات را هفت سال است حل نکرده اند خوب بسم الله از فردا شروع کنند. اصلاح طاب یعنی دروغگو و کذاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
از طرف خودت حرف بزن آبرویی اصلا ببین مونده
Iran (Islamic Republic of)
کیا
۲۳:۳۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
نه .... تو رو خدا راست میگی...؟؟؟!!!! حل مشکلات مردم یا مشکلات خودشون؟؟ شاید هم مشکلات آمریکا و اروپاییها....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
بی ارزشترین پول ملی مال ماست که در دولت کلید اتفاق افتاد دهنتونو ببندید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
کشور اوضاع اقتصادی وحشتناکی داره اونوقت اینا دنبال پیروزی جناحشونن جناحی که تو این 8 سال نه بهتره بگیم 32 سال امتحانشونن پس دادن.الان لابد منتظرید دولت بعدی از همین اصلاحاتچیها باشه با بایدن مذاکره کنه و قدرت نطامیمونن بگیرن از ما و تورم و دلار 30 40 .کور خوندید
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۰:۲۹ ۰۶ دی ۱۳۹۹
واقعا پررو هستید
تمام
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۵۴ ۰۶ دی ۱۳۹۹
نمیشه همین الان برنامه جدید و نوین خودتون رو اجرا کنین بلکه فشار روی مردم کمتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۰۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
روحانی عشق بود عشق
ایشون الگو زندگی بنده بود
خدا حزب اصلاح طلب رو نگه داره که چنین ادم های بزرگی تحویل کشور میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
سرمایه دارها و پولدارها طرفدار شن زیر این خبر هم کم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
خخخخخخخ آدم های بزرررررگ!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۰۰:۵۱ ۰۶ دی ۱۳۹۹
خدا شفات بده مغز چوبی، امشب پولات رو بزار زیر خاک تا درخت سکه دربیاد، شب بخیر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۶ دی ۱۳۹۹
ایشون الگوی زندگی من هم هستند .البته تو اصلاح و رنگ آمیزی ریش
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۲۱:۰۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
ابر واکسن ضد کرونای تماما ایرانی در دوره ریاست جمهوری اقای روحانی ساخته شد و تمام!
این همه از دولت روحانی انتقاد شد ولی درستش اینه که وقتی درباره یه نفر صحبت میشه در کنار بدی هاش از خوبی هاش هم گفته بشه تا بدی ها رو بشوره ببره
درود بر رئیس جمهور کشورم و حزبش
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
معلومه تو مملکت نیستی، هم جیبت هم شکمت پره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
هی میخام چیزی نگم به این نادان نمیشه تو جهل خودت بمون با این طرز فکر فکر نکنم سال بعد اتفاق خوشایندی بیفته چون تو امثال تو خوابین
Canada
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
هر کی به فکر خودشه
Canada
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
هر دو حزب cult فرقه هستند و همدیگر نون قرص میدهند
فقط جوانان نخبه و تحصیلکرده داخلی .دلسوز
با اخلاق .ایمان .وجدان .صالح
همه اینها به تاریخ پیوسته اند
حالا چه بخواهند
چه نخواهند قبول کنند
خدانگهدارتون .
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۰:۵۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
دیکه اصلاح طلب هو هیچ جایی ندارن اونایی که هنوزم از اینها طرف داری میکنن و حماین میکنن خاعن بی وجدان و نادان هستن چون هرجی بدبختی میکشیم از این دسته است انشاله که مردم بیدار بشن و دسگه اشتباه نکنن ۸ سال از عمرمون با استرس بدیختی و به فنا رفت خدا لعنت کنه خیانت کارها رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
تنها راه نجات ایران در همه جوانب رای دادن به فردی مثل دکتر سعید جلیلی هست که نه اصلاح طلب و نه اصولگرا ، بلکه انقلابی، یعنی خاکیه و به فکر اخرت...
کسی که به فکر آخرت باشه به فکر مردم هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
این مملکت را احزاب وافراد جهادی وایثار گر وصف شکن در عرصه های مختلف می تونند نجات بدهند مثل :حزب الله ،حاج قاسم ها ونخبگان سیاسیو فرهنگی وعلمی ،نه جناح و فرقه ودارودسته ونفوذی ها و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
می خواهید به صورت عینی بدونید ریشه این عناصر در کجاست :نگاه کنید بعد از دزدی وچپاول به کدوم کشور ها کوچ می کنند یا بچه هاشون را کجا می فرستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
سلام.روغن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
متاسفانه ما از سوراخی گزیده می شویم که به آن تکیه داده ایم!مردم می گویند بر اساس قانون اساسی ما نمی خواهیم جناح کاندید معرفی کندزیرا در قانون احزاب آمده نه جناح بر عکس مردم وقانون اساسی :شورای نگهبان می گوید کاندیدا ها از جناح ها باشد !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
فقط خودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
به امید تَکرار روزهای شیرین دولت اصلاحات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
هموطنان عزیز آگاه باشید اصلاح طلب و اصولگرا در واقع یکی هستند فقط بر حسب شرایط منفعتشون، موضعشون عوض میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
هرکدامش روی کاربیادهمون اش همون کاسه امیدا ازهیچ کدامش نیست که مثل مرد براملت کارکند اصلاح غیراصلاح همه یکیند دلسوزملت کشورنیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
نه اصلاح طلب کارایی داشته نه اصولگرا بلکه باعث دو دستگی هم شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
این اعتماد به نفس همتون منو کشته،چه اصلاح طلب، چه اصولگرا
Iran (Islamic Republic of)
حسین شیرازی
۱۸:۵۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
# نه به اصلاح طلب
# نه به اصولگرا

مجلس قبلی و رئیس جمهور اصلاح طلب بودند هیچ قدمی برای مردم بر نداشتند

مجلس فعلی هم اصولگرا بودند بعد از این چند ماه هیچ دست آورد یا طرحی که کوچک ترین مشکل مردم حل شود ارائه نداده جالب اینجاست الان طرح تغییر ساعت رسمی کشور را ارائه داده اند و احساس نمیکنن مشکلات مردم اقتصادی هست در وهله اول
Turkey
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
سلام اقایان وخانم ها خودتان را اذیت نکنید هیچ کس هم رای ندهد برای ما مهم نیست خودمان همه چیز را انتخاب مکنیم رای هم لازم نداریم ما بیست میلیونی هستیم حق توهین ندارید ما انتخاب می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
روشن فکرها اصلاحطلبها همشون فکر اروپا امریکا هستند خانوادهایشان کانادا اروپا امریکا هستند زندگی مردم آنجا می بینند وملت به این روز رساندن...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ج.ب
۱۸:۲۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
مگراصلاح طلبی مانده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
اصلاح طلبا برن به فکر اصلاح خودشون باشن که دیگه دست به دامان اربابان خود نباشن و به ظرفیتهای داخلی اعتماد کنن...با این تفکر پوسیده شان فاتحه مملکت رو خوندن متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
فقط دکتر محمود احمدی نژاد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
همه کسانی که دردولت روحانی مسعولیتی داشتن بی کفایتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
مایع ظرفشویی پریل از 45000رسیده به 68000تومن. رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان
۱۸:۰۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
با سلام باید قبول کنیم که اعتماد مردم به هردو حزب از بین رفته و اعتماد یک ملت سرمایه یک نظام یایک دولت هست که متاسفانه دولتمردان قدر این فرصت را ندانستن و اگه میخوام اعتماد ملی دوباره بوجود بیاد باید دولتمردان همه تلاش کنن و با مردم در همه تصمیمات رو راست باشن اختلافات کنار بزارن به مردم خدمت کنن برای ایرانی خدمت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
خاتمی اگه بیاد هم رای میاره هم همه میان رای بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
حمایتش از روحانی لابد کشورم با برجام 2 پیش ببره فقط سکوت کن
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۰:۳۳ ۰۶ دی ۱۳۹۹
اون هشت سالی که بود چه گلی به سر این مملکت زد ... البته اگر با امارهای دروغ بخواهی جواب بدهی نمیشود با شما مباحثه کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
پودر لباسشویی سافتلن 500گرمی از 9000تومن رسید به 12600 چخبره بابا
Sweden
Ali
۱۷:۳۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
خدا زیر زمین کنه هر چی اصلاح طلبه هرچی عقب موندگی تو کشور هست یه پایش اصلاح طلبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
ای رحمت بر شیر پاک خورده ای ک زباله دان تاریخ را نهادینه کرد اصلاح طلب سیخ چند ک چهر ه ملی‌ اش کی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
اصلاحات مرده کشور باید دست جوانان امروزی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۶:۵۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
اصلاح طلبان که نه اصول گرا هستند ونه اصلاح طلب معجونی ساخته اند خودشان هم در آن مانده اند معلوم هم نیست چکار می کنند و دروغ از آنها وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
احمدی نژاد مردمی ترین مسئول‌ ایرانی بوده بدون شک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
بدون شک شما عقل نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
امروزه برای تحلیل اوضاع ایران هر فرد تحلیل گر باید در ذهن خود :یک قیچی تصور کند که یک تیغه آن خارجی یعنی اسراییل وآل سعود و....و تیغه داخلی آن عناصر ی هستند که می گویند:بی سر وصدا یکی را انتخاب کنید بره وامثالهم که در امور نفوذ کرده اند ودر کار های حساس کلید دار شده اند!!از این افراد بترسید که تیغه داخلی قیچی اند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
جواب خدا رو چی میدن اینا....!
France
حمیدی
۱۶:۳۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
یه عده صلاحطلب نادان ، ناکارآمد، خوش گذران، کدخدا پرست دورهم جمع شدن، تایکی روانتخاب کنن که چه جوری کشورروبه بادبدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
احزاب کاغذی :گروه ودسته و جناح و.....بجای احزاب واقعی کا رکرد نداردفقط از وزارت کشور سهمیه می گیرد !حزب فقط حزب الله،حزب زینب ،حزب المومنون،حزب الصالحین ،حزب القاسم ،نه جناح که به عربی به آن فرقه می گویند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
اصلاح طلب چه اسم بامسمایی ولی باید بگیم افساد طلب،اهمال طلب،سستی طلب،کدخداطلب،ترس طلب،مذاکره طلب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
بهتر از خاتمی نداشتیم چه خود ایشان کاندیدا بشن چه هرکسی رو ایشون تائید کنه فقط در انتخابات شرکت میکنیم والا رای بی رای ... ما به جریان تندرو و نا آگاه اصولگرایی رای نمیدبم کلا رای نمیدیم 5 سال مذاکراه جلیلی به 6 قطعنامه شورای امنیت ختم شد
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۸:۴۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
همون جرقه فساد و بدبختی مملکت از دولت خاتمی و امثال شماها شروع شد ........متاسفیم براتون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
مردم گوش ندیدن به این جور نظرات دوباره دارن مردمو فریب میدن
Iran (Islamic Republic of)
قنبری اهواز
۲۱:۳۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
لابد بعد از خاتمی هم روحانی بهترین رئیس جمهور ایران بود !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
آفرین مخصوصا با آخر نظرت
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۶:۱۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
ای کاش جنگ زرگری تموم بشه، هیچ کدام از این دو گروه شایستگی اداره این سرزمین رو ندارند، مگکاش دلسوزان و شایستگان با میدان آیند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
آخرین گزینه اصلاح طلبان کسی نیست جز سید محمد خاتمی
در صورتیکه بخواهند پیروز میدان شوند دوران ایشان طلایی ترین دوره بعد از انقلاب بوده نسبت به سایر ریاست جمهور قبل و بعد از خود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
عجب
France
نواب
۱۶:۳۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
د وران طلایی نبوده گندزدن، چون تواون دوران اینترنت واطلاع رسانی نبوده، مردم خبرندارن خاتمی چه دسته گلهایی به آب داده
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۱۶:۴۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
خیلی نادونی وای برما با وجود شماها .مردم گوش ندیدن به این نظرات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
کمی تاریخ بخوان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
حالت خوبه.روبراهی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
قرصت خوردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
وای برما که اینقدر وای وای میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
طلایی ترین دوران اقتصادی بود اون هشت ساله درود بر سید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
بعد انتخابات اول باید جوابگو این ۸ سال باشند که مردم نابود شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
ببخشید اشتباه منفی زدم .نظرم مثبته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
فکرکنم رای ندیم سنگینتریم چون هیچ تغییری درزندگی ماایجادنشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
اصلاح طلبا هر کی خوب هم معرفی کنند رد صلاحیت میکنندشون، دوره ی قبل هم اشتباه کردن از روحانی اصولگرا حمایت کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
جوک خنده دار اگه اصولگرا بود خاتمی ازش حمایت نمیکرد‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
متاسفم برای کسی که بازیچه دست اصلاح طلبان و اصولگراها بشه اینها هر کدام به طریقی وطن فروش و خائن و دزد اند ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
از روی اجبار از روحانی حمایت کردند چون کاندید بدرد بخوری براشون نمونده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۶ دی ۱۳۹۹
چ اجباری۲۲:۰۸؟ به همین نکته بسنده میکنم که بفهمی روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی خاتمی بود پس هم جناحی هم بودن پس هیچ اجبازی نبود خودتو گول نزن
Iran (Islamic Republic of)
ما و این حکایت
۱۴:۲۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
چی بگم ، وقتی شما نظر ما رو نمیزارید ، دیگه چه توقعی از اینا هست. فعلا هر کی یه چیزی دستشه .
خدا کریم ، بیناست و شنوا.
اول انقلاب با الان خیلی فرق داره ..
Japan
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
بزرگترین شرط رییس جمهور انقلابی و ولایتمدارنبودنه حالا چه اصلاح طلب با شه چه اصولگرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
این جناحها مخصوصا اصلاح طلبا امتحانشون پس دادن وای خدا کی شماه میفهمید
Japan
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
بزرگترین شرط رییس جمهور انقلابی و ولایتمدارنبودنه حالا چه اصلاح طلب با شه چه اصولگرا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران لطفا این پیام را انتشار بدین((( از اصلاح طلبان عزیز وهم فکرانم این سوال را دارم؟ شما که می فرمودین رئیس جمهور هیچ اختیاری از خودش نداره وهمه اختیارات جای دیگری است؟ اگر اینو میدونید و واقعا اینطوره پس چرا دوباره قصد رئیس جمهوری را دارید یعنی این دفعه به شما قول دادن که اختیارات بیشتری دارید؟ اگر اقای احمدی نژاد نبودن الان بحران مسکن و.....مردم رانابود کرده بود، از من به شما نصیحت ، شما آدم این پست نیستین وبه قول خودتون رییس جمهور اختیار نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
نصفه ی اول حرفت درست بود ولی نظرت رو وقتی اسم احمدی نژاد رو اوردی خراب کردی دادا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
اوناییکه علیه احمدی نژاد حرف میزنن حقشون همین دولت بدردشون میخوره لیاقت ندارن و نخواهند داشت روزگار ازینی که هست بدتر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
احمدی نژاد مردمی ترین ریس جمهور ایران است و کارهای خوبی داشت و کارهای بدی هم داشت به نظرم در مقابل دولت کنونی شاه زمانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
آقایان عزیز بعد از اتمام دوره ی روحانی مردم ول کن شما نیستند.همه ی شما باید بابت بلاهایی که سر مردم آوردید محاکمه شوید.علی برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
دقیقا همینطوره احسنت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
عجب عکسی وطن فروشان و ترسوها همگی جمع بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
پودر لباسشویی گران شده
Iran (Islamic Republic of)
فاضلیان
۱۳:۳۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
سلام خواهشأ یادتان نرود هرکی راانتخاب کردید بعنوان کاندیدا معرفی کنید ازطرف اصلاح طلبان است تا مردم تکلیفشان رابدانند از سوراخ اصلاح طلبان چندین بارگزیده شده اند این بار هواسشان راجمع کنند دوباره به چاله نیفتند
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۳:۳۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
سلام بهتر است خبر نگاران جوان به اصلاح طلبان بگویند اشرافگران ، و به آنها بگویند انقلاب در حال پوست انداختن است و مردم بیدار شده اند و دیگر کشور را به نا اهلان نخواهند سپرد . ملت بدنبال افراد شایسته با کادری مجرب است که با کمک خداوند متعال وخبر نگاران جوان روشنگری سیاسی برای مردم عادی انجام و دست نوکران انگلیس و استکبار اشرافگر از انقلاب اسلامی کوتاه خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۳:۲۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
متاسفانه نه اصولگرایان و نه اصلاح طلب ها سابقه خوبی ندارند.......متاسفانه من اعتماد خود را به ساختارهای بدون برنامه و هردمبیلی از دست داده ام .
تا زمانی که افراد را بخاطر وعده ها و حرف های بدون برنامه بازخواست نکنند همین آش و همین کاسه است .
سالها مهمترین صنعت این مملکت را تحقیق و تفحص کردند و بعد ماست مالی شد چرا؟؟؟؟
اگر به جواب این سوال دست پیدا کنیم امکان انتخاب یک ریس جمهور خوب نیز هست و گرنه با هزینه های زیاد به نام مردم انتخاب میشوند.
Netherlands
فرید
۱۳:۱۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
حتی کم عقل ترین فرد هم میدونه که دیگه اصلاح طلب ها جایگاهی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
درودبرشما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
اینبار اگه بیان ازایران وایرانی چیزی نمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۰۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
جمع کنید سفره بیت المال را از جلوی این اصلاح اطلبان . الا انهم هم المفسدون
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۲:۵۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
فقط ۲۰درصد مردم به اصولگراها رای میدن ۲۰درصد هم یا بی تفاوت یا رای نمیدن ۶۰درصد به کاندیدای مستقل یا اصلاح طلب رای میدن.وای جی سی اصولگرا لطفا کامنت منو تایید کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
سلام ازاول انقلاب تاحال چقدر اصلاح طلبها به مملکت ومردم خیانت ودغل بازی کردند فکر میکنیدبازهم به اینها رأی بدیم؟ جایگاه اینها ازانتخابات مجلس مشخص است چقدرمحبوبیت دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
حقیقت همینه ولی اصلاح طلب ها هم فایده ای نداشتن و همون اصولگراها هستند فقط دعوای زرگری با هم دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
تمام مشکلات مملکت فقط وفقط اصلاح طلباننند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
فقط یک دولت جوان انقلابی نیازه همین و بس
نه اصلاح طلب نه اصولگرا
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۲:۵۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
اصول گرایان پراکنده ! اجماع را ، از لیبرالها و اصلاح طلبان یاد بگیرند !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
احمدی نژادانقلابی بودکاش شرایط بازگشت به صحنه برایش مهیابشه
Iran (Islamic Republic of)
IR
۱۲:۴۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
به نظر بنده که کارشناس ارشد همه چیز هستم باید یک حزب جدید شکل بگیرد. مثلاً حزب چی توز موتوری یا یه همچین چیزایی...!!!
Iran (Islamic Republic of)
باور
۱۲:۴۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
حرف و شعار فایده نداره اصلاح طلبان دوباره میبرن چون مردم فکر میکنن اصلاح طلبان میتونن با امریکا و بایدن مذاکره کنن وازاین فقروفلاکت وبدبختی نجات دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
تاابد مردم به اصلاحات رای نمیدن خیلی خوش خیالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
‌خاتمی اگر حرف ونصیحت پدر بزرگوارش را گوش می کرد و وارد سیاست نمی شد،بین مردم یزد واردکان و ایران جایگاهش را حفظ کرده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
اشتاه کردم تکرار کردم!
به کی باید بگم
بخدا این جماعت فریبم دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
ستون پنجم های اسراییل در ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
خدایا چشم امید به تو است که کسی رو کمک کنی که برای مردم این کشور خدمتگزار باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
لعنت خدا بر قوم ضالین.
Iran (Islamic Republic of)
V
۱۱:۳۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
یه مشت مفتخور که خون مردم رو تو شیشه کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
بابا این خاتمی چه رویی داره
مردم رو بدبخت کردی و ایران رو فروختی رفت اصلاحات رو هم به قهقرا بردی.
حالا تازه باید اجازه دیدار هم بدهند جنابشان ...
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۱:۴۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
من به هرکس که درب کارخانه خودروسازی ایران خودرو و سایپا را گل بگیره رای می دهم باید تعهد بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
مسئولین یه جای حزب بازی به فکر مردم باشید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۲۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
باس گردن تموم اون نفرات داخل عکس رو زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا و امریکایی و مذاکره کنندگان و کاسبان مذاکره و دلخوشان به امضای جان کری
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۱۱:۲۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
مذدورها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
اگه اینها دوباره بیان بهترین کار اینکه خودم از زندگی خلاص کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
خدایا خودت رحم کن . باز هم اینها آمدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
خودتون ده بیست سی کنید یکیو انتخاب کنید واسه ما فرقی نمیکنه کی رییس جمهور بشه
۱۲
آخرین اخبار