همه ایستگاه‌های خط اول قطارشهری تبریز تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسند

 شهردار تبریز با بیان اینکه تکمیل و تجهیز پروژه قطارشهری در اولویت شورا و مدیریت شهری است گفت: تمام ایستگاه‌های خط اول قطارشهری تبریز تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، شهین باهر شهردار تبریز در مراسم افتتاح چهار ایستگاه قطارشهری تبریز که با دستور رئیس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به بهره برداری رسید، گفت: امروز چهار ایستگاه از خط اول قطارشهری تبریز در ادامه افتتاح مسیر فاز سوم خط اول که پارسال توسط محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری افتتاح شد، امروز به بهره برداری رسید.

او گفت: در سه سال گذشته با مساعدت امام جمعه، استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگان توانمند مجلس و شورای ساعی و متخصص شهر با ایجاد بستر مدیریت شهری قدم‌های بلندی در توسعه شهر برداشته شده است.

شهردار تبریز گفت: در این مدت یک هزار و ۴۴ پروژه اجرا شده که بیشتر آن‌ها در حوزه فضای سبز از جمله احداث ۴۰ پارک محله‌ای بوده و در موضوع حاشیه نشینی نیز ۳ هزار واحد در قالب کلید به کلید در حال احداث است.

شهین باهر افزود: توسعه حمل و نقل عمومی و آموزش شهروندی با چاپ کتاب و آموزش فرهنگ شهروندی در مدارس برای اولین بار در کشور از دیگر اقدامات مدیریت شهری در این مدت است.

او گفت: مدیریت شهری تبریز در دوران تحریم و جنگ اقتصادی در مدت سه سال اخیر به اندازه ۱۰ سال گذشته قطارشهری تبریز را توسعه داده و تحویل مردم داده است.

شهین باهر افزود: با حمایت‌های استاندار آذربایجان شرقی در سه سال اخیر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به پروژه قطارشهری تزریق شده است و تلاش می‌شود با حمایت‌های دولت تا پایان دولت تمامی ایستگاه‌های باقی مانده از خط اول قطارشهری تکمیل شود.

او از رئیس جمهور تقاضا کرد به برکت افتتاح چهار ایستگاه و جبران عقب ماندگی احداث خط دوم قطارشهری نسبت به سایر کلانشهر‌های کشور، به رئیس بانک مرکزی دستور داده شود تا موضوع فاینانس خط دوم قطار شهری را عملیاتی کند.

در این مراسم چهار ایستگاه خط۱ قطارشهری تبریز با دستور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار