اصلاح و تعدیل شبکه‌های روشنایی معابر برق در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: اصلاح و تعدیل شبکه‌های روشنایی معابر برق با هدف کاهش مصرف سوخت در خراسان رضوی انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن ذبیحی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: دومین مرحله از مانور‌های سراسری اصلاح شبکه‌های برق به صورت همزمان در خراسان رضوی و کل کشور و بوسیله  شرکت‌های توزیع نیروی برق در ۲۷ و ۲۸ آذرماه انجام می‌شود.

او افزود: این عملیات با رویکرد اصلاح و تعدیل روشنایی معابر، به منظور صرفه جویی در مصرف برق و به تبع آن صرفه جویی در مصرف سوخت نیروگاه‌ها برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: بهسازی و اصلاح شبکه‌های فرسوده توزیع برق، اصلاح و مدیریت انرژی شبکه‌های روشنایی معابر، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه و بهبود رضایت مشترکان از مهمترین اهداف برگزاری این مانور‌ها است.

ذبیحی بیان کرد: با توجه به اینکه مانور آذرماه با رویکرد اصلاح و تعدیل روشنایی معابر و اصلاح و تعدیل ولتاژ مشترکین برق انجام می‌شود، قطعا منجر به ایجاد ظرفیتی به عنوان نیروگاه مجازی برق خواهد بود و آثار مثبتی در کاهش مصرف سوخت گاز نیروگاه‌های تولید برق، در فصل سرد سال دارد.
 
صرفه جویی در توان مصرفی برق

باغیشنی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت برق خراسان رضوی هم در این باره گفت: این مانور امروز و فردا در پنج شهرستان  نیشابور، تایباد، خوشاب، رشتخوار و خلیل آباد با مشارکت ۱۸ شهرستان، ۳۵ گروه اجرایی و به ظرفیت ۱۱۲ نفر نیروی عملیاتی، ۲۷ دستگاه خودروی عملیاتی، ۱۴ دستگاه بالابر و هفت دستگاه جرثقیل برگزار می‌شود.

او افزود: در این مانور و مانور‌هایی که در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد، ۱۲۰۰۰ دستگاه چراغ روشنایی در معابر اصلی و فرعی، اصلاح و تعدیل خواهند شد که حدود ۲/۵ مگاوات صرفه جویی در توان مصرفی برق را به همراه خواهد داشت.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت برق خراسان رضوی از جایگزینی ۱۱۷۰۰ دستگاه چراغ روشنایی گازی و کم مصرف با لامپ‌های LED خبر داد که از ابتدای سال ۹۸ انجام شده و حدود ۱ مگاوات صرفه جویی توان به همراه داشته است، و ادامه داد: اصلاح ۴/۵ کیلومتر شبکه فرسوده و جایگزینی با کابل خودنگهدار، احداث هفت دستگاه پست توزیع عمومی و اصلاح ولتاژ ۹۰۰ مشترک در راستای طرح چاوش از دیگر برنامه‌های این مانور است.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.