خداحافظی وفایی با مسابقات جایزه بزرگ اسنوکر

تنها نماینده کشورمان در رقابت‌های جایزه بزرگ اسنوکر با شکست مقابل مرد شماره ۴ جهان از صعود به نیمه نهایی این مسابقات بازماند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جایزه بزرگ اسنوکر (Grand Prix) حسین وفایی نماینده کشورمان به مصاف "مارک سلبی" مرد شماره ۴ دنیای اسنوکر رفت و در پایان با نتیجه ۵ - ۳ شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی بازماند.

در فریم‌های اول و دوم سلبی عملکرد بهتری داشت و با نتایج ۸۵ - ۸ و ۸۸ - ۱۰ به پیروزی رسید.

در فریم سوم وفایی با بازی خوب خود سلبی را کلافه کرد و در نهایت با نتیجه ۵۶ - ۱۱ به پیروزی رسید.

در فریم چهارم سلبی بسیار قاطع ظاهر شد و با نتیجه ۱۰۰ - صفر به پیروزی رسید تا یک سنچری به نام خود ثبت کند. در رشته اسنوکر زمانی که اسنوکر باز بریک ۱۰۰ امتیازی و بیش از آن بزند، موفق به ثبت سنچری می‌شود.

در فریم پنجم وفایی شانس پیروزی داشت، اما در آخر بازی با بد شانسی فرصت را به حریفش داد تا در نهایت سلبی با نتیجه ۶۴ - ۴۶ این فریم را به سود خود به پایان برساند.

فریم‌های ششم و هفتم اوج کار وفایی بود و با پیروزی در این ۲ فریم به جریان بازی برگشت. فریم ششم را با نتیجه ۷۰ - ۴۵ و فریم پنجم را با نتیجه ۹۰ - ۲۰ به نفع خود به پایان رساند.

در حالی که وفایی با پیروزی در فریم هشتم می‌توانست کار را به فریم "دیسایدر" (فریم پایانی هر بازی) بکشاند، با بد شانسی ۳ بار توپ سفید را داخل پات انداخت تا سلبی با نتیجه ۶۶ - ۴۱ به پیروزی برسد.

وفایی اگرچه در این دیدار نمایش خوبی داشت، اما نتوانست حریف قدرتمند انگلیسی که سابقه ۳ قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، شکست دهد.

در دیگر بازی این مرحله "جک لیزووسکی" مرد شماره ۱۵ دنیای اسنوکر به مصاف "ژائو ژینگتون" چینی رفت و با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید و حریف سلبی در نیمه نهایی شد.

مسابقات جایزه بزرگ اسنوکر تنها میان ۳۲ نفر برتر رنکینگ در یک فصل گذشته برگزار می‌شود. به قهرمان این رقابت‌ها پاداش ۱۰۰ هزار پوندی داده می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار