استاندار آذربایجان شرقی بر رفع مشکلات تامین نیاز واحد‌های تولیدی از بورس کالا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت تکمیل پروژه‌های استان مثل، انتقال آب ارس، مترو تبریز و ایستگاه راه‌آهن خاوران، بر همکاری و تامین منابع مالی در اجرای این پروژه‌ها توسط بانک ملی تاکید کرد.

اوهمچنین با اشاره به اهمیت گسترش روابط اقتصادی با کشور‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: سیاست ما در مناقشات بی طرفی بود و اکنون که درگیری‌ها حل شده است باید توسعه اقتصادی با این کشور‌ها صورت گیرد.

او از برگزاری گفتگو‌های مجازی با مسئولان و فعالان اقتصادی دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در هفته آتی خبر داد و افزود: در این دیدارها، ظرفیت‌های خود را معرفی و نیاز‌های طرف‌های مقابل را بررسی خواهیم کرد.

استاندارآذربایجان شرقی بیان کرد:بعد از گفتگوی مجازی هیئتی از استان نیز برای بررسی بیشتر و ارزیابی عملی به دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعزام خواهد شد.

پورمحمدی گفت:ما در نشست‌های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی بر رفع مشکلات تاکید داریم و برای حل و فصل شدن مسائل با هیچ کس تعارف نداریم.

او بر افزایش اختیارات واحد‌های استانی بانک‌ها اشاره کرد و از حذف محدودیت در اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ از سوی این بانک ملی خبر داد.

علیزاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی نیزگفت: در استان ۲۴ هزار ناوگان باری فعالیت می‌کند که با توجه به سن اسقاط که در کشور ۲۵ سال به بعد است ۴۰ درصد ناوگان قابل اسقاط هستند.

او با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه در استان نیاز به اسقاط دارند افزود: در استان مشکل نوسازی ناوگان وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار