آغاز طرح ذخیره سازی و جمع آوری پسماند‌های عمرانی و ساختمانی در تربت حیدریه

شهردار تربت حیدریه گفت: طرح ساماندهی، ذخیره سازی و جمع آوری پسماند‌های عمرانی و ساختمانی در تربت حیدریه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید اکبریان شهردار تربت حیدریه گفت: روزانه ۴۰ تن نخاله‌های ساختمانی در مقاصد غیرمجاز تخلیه می‌شود و ضمن ایجاد بد منظری شهری، مشکلات زیست محیطی در شهر ایجاد می‌کند.

او افزود: امروز آژانس ساماندهی نخاله‌های ساختمانی افتتاح شد و با افرادی که نخاله‌ها را در مکان‌های عمومی تخلیه می‌کنند برخورد خواهد شد و همچنین کسانی که پروانه شهرداری می‌گیرند به این آژانس معرفی می‌شوند تا عملیات ساماندهی نخاله‌های ساختمانی‌شان انجام شود.

شهردار تربت‌حیدریه ادامه داد:ذخیره سازی، جمع آوری و انتقال پسماند‌های جزء عمرانی و ساختمانی حاصل از تعمیرات، نوسازی و ... که روزانه برابر یا کمتر از پنج متر مکعب باشد از اهداف اجرای این طرح است و جلوگیری از آلودگی محیط شهری، بهبود سیمای شهر، جلوگیری از پر شدن و مسدود شدن نهر‌ها و جوی ها، جلوگیری از تخلیه این گونه پسماند‌ها در مکان‌های غیر مجاز، قدرت مانور خودور‌های مکانیزه و صرفه اقتصادی شهروندان به دلیل حذف مرحله‌ی بارگیری توسط نیروی انسانی از خصوصیات مثبت اجرای این طرح است.

اکبریان بیان کرد: شهروندان می‌توانند برای درخواست استقرار ظروف ذخیره یا باکس قبل از هر گونه فعالیت که منجر به تولید ضایعات و خاک و نخاله می‌شود با آژانس پسماند‌های عمرانی و ساختمانی اداره هماهنگی و نظارت برخدمات شهری شهرداری تربت حیدریهبا شماره  ۱۳۷تماس بگیرند.

او تصریح کرد:مامورین گشت در صورت مشاهده‌ی نخاله ساختمانی جامعه‌ی هدف را مطلع می‌نماید و ماموران گشت موظف به تذکر هستند و در صورت بی توجهی به تذکر می‌توانند به ساکنان اخطار و نهایتاً اقدام به جمع آوری نخاله‌ها نموده و مراتب را جهت پیگیری به شورای حل اختلاف ارجاع می‌دهند.

انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.