دانش: تروریست‌ها روند تازه‌ای را برای سرکوب رسانه‌ها و آزادی بیان آغاز کرده‌اند

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان گفت: به نظر می رسد تروریست‌ها روند تازه‌ای را برای سرکوب رسانه‌ها و آزادی بیان آغاز کرده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان و رئیس کمیته مشترک رسانه‌ها و حکومت، در واکنش به ترور رحمت الله نیکزاد، خبرنگار الجزیره در غزنی گفت که خبرنگاران با مشکلات جدی امنیتی مواجه هستند.

دانش اظهار داشت: رحمت الله نیکزاد، رئیس اتحادیه ژورنالیستان ولایت غزنی و خبرنگار شبکه خبری الجزیره امروز قربانی جهل و قساوت کسانی شد که دشمنی با مردم و ارزش های انسانی را در سرلوحه کاری خویش قرار داده اند و در این راستا از هیچ جنایتی دریغ نمی ورزند.

به گفته وی، هدف قرار دادن خبرنگاران و رسانه‌ها به عنوان نمادهای روشن آزادی بیان و سنگرهای آگاهی و بیداری اگرچه موضوع تازه ای نیست، ولی به نظر می رسد تروریست‌ها روند تازه‌ای را برای سرکوب رسانه‌ها و آزادی بیان آغاز کرده‌اند و به همین خاطر در چند روز گذشته چند تن از خبرنگاران مشهور قربانی اهداف شیطانی این گروه‌ها گردیده‌اند.

دانش افزود: دولت افغانستان طی پنج سال گذشته اقدامات بی‌سابقه‌ای را در راستای جلوگیری از خشونت علیه خبرنگاران و رسانه ها انجام داده است، اما متاسفانه علیرغم دستاوردهای بزرگ در این زمینه باید اذعان کنیم که هنوز مشکلات جدی برای خبرنگاران در سطح کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: امیدوارم که نهادهای امنیتی در چارچوب مقرره کمیته مشترک حکومت و رسانه‌ها در سطح کشور به تامین امنیت رسانه ها و خبرنگاران تلاش بیشتری کنند.

دانش بیان داشت: «ما قضایای اخیر را در آینده نزدیک در جلسه کمتیه مشترک تحت بررسی قرار داده و تصمیم های لازم را اتخاذ خواهیم کرد و آخرین پیشرفت ها در قضایای قتل خبرنگاران طی هفته های اخیر را برای مردم افغانستان و رسانه ها گزارش خواهیم داد.»

رحمت‌الله نیکزاد شام گذشته (دوشنبه 1 جدی/ دی ماه) در مقابل خانه‌اش در ناحیه اول شهر غزنی از سوی افراد مسلح ناشناس مورد حمله قرار گرفت و کشته شد.

این ششمین خبرنگاری است که در یک ماه گذشته در سراسر افغانستان ترور شده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار