ظهره‌وند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران نقطه اتکایی برای حل و فصل مسائل افغانستان است

سفیر پیشین ایران در افغانستان گفت: اگر در منطقه نقطه اتکایی برای حل و فصل مسائل افغانستان باشد با نقش ایران در صدر خواهد بود.

ابوالفضل ظهره وند سفیر پیشین ایران در افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر حمدالله محب به ایران مشاور امنیت ملی افغانستان، گفت: رفت و آمد بین دو کشور افغانستان و ایران در هر سطحی طبیعی و عادی است، چراکه روابط گسترده و در هم تنیده بین دو کشور اقتضای چنین رفت و آمد‌هایی را می‌کند.

او افزود: سفر آقای محب و دیدار وی با شمخانی در خصوص روند گفت‌وگوی صلح است که به نوعی تاکنون فاقد دستاورد بوده است، در این سفر می‌تواند این موضوع با طرف ایرانی مرور شود، شاید نقطه نظرات ایران بتواند برای برون رفت از بن‌بست کنونی کمک کننده باشد.

ظهره وند ادامه داد: از سوی دیگر بحث ناامنی‌های گسترده در افغانستان روند فزاینده‌ای به خود گرفته است، لذا اطلاع از دیدگاه‌های ایران و مرور این مسئله با طرف ایرانی می‌تواند برای طرف افغانستانی کمک کننده باشد، در واقع اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند می‌تواند یک بحران پیش بینی نشده را در سطح جامعه افغانی به وجود بیاورد و دشمنان و تروریست ها خواهان چنین اتفاقی هستند.


بیشتر بخوانید


سفیر پیشین ایران در افغانستان تصریح کرد: به نظر می‌رسد که بار دیگر نقش ایران در ثبات دهی و امنیت بخشی به منطقه از جمله در افغانستان در اینجا بارز می‌شود. در خلال سال‌های گذشته به هر دلیل نقش ایران مورد غفلت قرار گرفته است.

او افزود: امروز طرف افغانستانی متوجه می شود که اگر در منطقه نقطه اتکایی برای حل و فصل مسائل افغانستان باشد با نقش و موضع ایران در صدر خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار