رئیس جمعیت هلال احمر:

افراد دارای بیماری زمینه‌ای در حوادث آسیب پذیری بالایی دارند

همتی گفت: افراد دارای بیماری‌ زمینه‌ای از جمله گروه‌هایی هستند که در حوادث شاهد مرگ و میر و آسیب بیشتر آن‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی و سازمان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: نیرو‌های ارزشمند و فداکار فعال در سازمان بهزیستی می‌توانند بخشی از پیکره داوطلبی جمعیت هلال احمر باشند تا فعالیت‌های خود را بتوانند به صورت سازماندهی شده در قالب نیرو‌های داوطلبی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از کار‌های خوبی که می‌توان انجام داد این است که جامعه را تاب آور کنیم، گفت: یکی از ارکان جامعه تاب آور افرادی هستند که در آن جامعه زندگی می‌کنند و طبیعتا وظیفه جمعیت هلال احمر فراهم کردن آموزش‌های همگانی و تخصصی در رشته‌ها و رسته‌های مختلف است. یکی از گروه‌هایی که همیشه در حین حوادث شاهد مرگ و میر و آسیب بیشتری برای آن جمعیت هستیم، افراد آسیب پذیر دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مشکلات حمایتی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: جمعیت هلال احمر تمرکز ویژه‌ای بر بحث آموزش‌های همگانی و تخصصی با همه ابزار‌های ممکن در بحث صدا و سیما و فضای مجازی گذاشته است.

وی به خانه‌های هلال احمر اشاره و بیان کرد: بحث خانه‌های هلال امروز به صورت جدی در جامعه مطرح است و از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۶۰۰ خانه هلال را در کشور و عمدتا در مناطق محروم و کمتر برخوردار ایجاد کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید


همتی ادامه داد: این خانه‌های هلال می‌توانند با موسسات خیریه دولتی و خصوصی بهزیستی و خیرین ارتباط نزدیکی برقرار کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در زمان بحران‌ها با بهزیستی دو فعالیت نزدیک داشتیم، افزود: از آن دورانی که بحث زلزله بم بود، تا حوادثی که در سال ۹۸ عمده‌ترین حادثه، بحث سیل بود، لذا در بحث جمع آوری کمک‌های مردمی و سلامت روان هر دو محور سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر می‌توانند ارتباط نزدیکی با هم داشته باشند.

وی گفت: در دو سال گذشته جمعیت هلال احمر کمک‌های خوبی را برای مددجویان سازمان بهزیستی داشته است و بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال کمک ظرف دو سال گذشته صورت گرفته که بخشی برای بیماران ضایعات نخاعی بوده است.

همتی خاطرنشان کرد: حدود ۱۷ میلیارد تومان از این مبلغ نیز برای بازسازی خانه‌های مددجویانی بود که در حین سیل و دیگر حوادث آسیب دیدند. جمع آوری این کمک‌ها موجب آرامش در بخش آسیب پذیر جامعه بوده است و جمعیت هلال احمر به این نوع همکاری و تداوم این همکاری‌ها افتخار می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار