شرکت صدرا با ساخت افراماکس اثری ماندگار به جا گذاشت

مدیرعامل شرکت صدرا گفت: این شرکت با ساخت نفتکش افراماکس ۲ در تاریخ ۵۲ ساله فعالیت خود اثری ماندگار به جا گذاشت.


به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محسن صمدی مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) درمراسم به آب اندازی دومین نفتکش افراماکس در بوشهر بیان کرد: این شرکت با سابقه ۵۲ ساله در حوزه صنعت کشتی سازی و فراساحل از شرکت‌های بسیار بزرگ و اثرگذار در طرح‌های ملی کشوراست و ما در سال گذشته شاهد بودیم که همزمان ۱۰ سکوی میدان گازی پارس جنوبی در صدرا ساخته شد.

او افزود: تمام مراحل ساخت این سکو‌ها شامل طراحی، مهندسی، ساخت، حمل و نصب و بهره‌برداری آن در میدان پارس جنوبی به دست مجموعه صدرا انجام گرفت.

مدیرعامل شرکت صدرا عنوان کرد: نصب این سکو‌ها در فاز‌های ۱۳، ۲۲ تا ۲۴ و ۱۷ و ۱۸ علاوه بر تأمین پایدار گاز شیرین مورد نیاز کشور باعث افزایش سهم ایران از این میدان مشترک که همیشه دغدغه مردم بوده است، شد.


بیشتر بخوانید


صمدی ادامه داد: سکو‌ها با کمک‌های بی دریغ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بهترین کیفیت و بدون حادثه ساخته شدند و به بهره برداری رسیدند که علاوه بر اشتغال پایدار در استان بوشهر به تعداد ۵ هزار نفر به طور مستقیم و بالای ۲۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم، ۲ و نیم میلیارد دلار ارزش اقتصای به دنبال داشتند.

به گفته او، این سکو‌ها پیش‌تر قرار بود در یکی از کشور‌های جنوبی جنوبی خلیج فارس ساخته و تکمیل شود، اما با تلاش و همت کارکنان صدرا به ثمر نشست.

صمدی افزود: امروز شاهد به آب اندازی کشتی نفتکش افراماکس ۲ ساخته شده در شرکت صنعتی دریایی ایران بودیم. این نفتکش ۱۱۳ هزار تنی، قابلیت جابه جایی ۷۵۰ هزار بشکه نفت را دارد.

او گفت: پیش از این باید این کشتی را از خارج از کشور وارد می‌کردیم و شرکت صدرا توانست با ساخت این شناور در داخل، اثری ماندگار در تاریخ فعالیت خود به جا بگذارد.

مدیرعامل شرکت صدرا عنوان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور افراماکس ۳ و ۴ را در صدرا بسازیم.

صمدی، تعمیر شناور‌های سنگین را یکی دیگر از توانمندی‌های شرکت صدرا برشمرد و بیان کرد: اکنون شناور‌ها برای تعمیر به کشور‌های حوزه خلیج فارس و سنگاپور فرستاده می‌شوند که امیدواریم توانمندی صدرا در این زمینه در سال جهش تولید عملیاتی شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.