در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان امروز (چهارشنبه) اورتون و منچستریونایتد به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی جام اتحادیه باشگاه های انگلستان امروز (چهارشنبه) با برگزاری ۲ دیدار پیگیری می‌شود و در مهمترین بازی از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه اورتون در ورزشگاه گودیسون پارک میزبان تیم منچستر یونایتد خواهد بود.

۲ تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که این روز‌ها در رقابت‌های لیگ برتر بسیار آماده و سرحال هستند. منچستریونایتد از ۱۳ بازی ۲۶ امتیاز کسب کرده و در رتبه سوم جدول قرار دارد و اورتون نیز از ۱۴ بازی همین تعداد امتیاز را اندوخته و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به یونایتد‌ها در رتبه چهارم قرار دارد.

شاگردان کارلو آنچلوتی در اورتون در حالی قدم به این میدان می‌گذارند که سه پیروزی متوالی را کسب کرده اند، در حالی که منچستریونایتد از ۷ مسابقه آخر خود ۶ بازی را برده است.

همین ۲ هفته پیش بود که پس از حذف منچستریونایتد از لیگ قهرمانان اروپا، جایگاه "اوله گونار سولشر" سرمربی این تیم متزلزل شد، اما حالا آن‌ها خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی لیگ جزیره مطرح کرده اند و فقط ۹۰ دقیقه با رسیدن به نیمه نهایی یک جام دیگر فاصله دارند.

پیروزی ۶ بر ۲ شیاطین سرخ برابر لیدزیونایتد در روز یکشنبه به این معنی بود که آن‌ها از ۲۱ امتیاز ممکن ۱۹ امتیاز را به دست آورده و موفق شده اند با یک بازی کمتر خود را به رتبه سوم جدول رده بندی و ۵ امتیازی لیورپول صدرنشین برسانند.

در حالی که منچستریونایتد قبل از بازی با لیدز در دیدار‌های خانگی عملکرد ضعیفی داشت، این تیم در بازی‌های خارج از خانه بسیار عالی کار کرده و ۱۰ پیروزی متوالی در خانه حریفان  به دست آورده است.

سولشر در جام اتحادیه هر ۶ بازی خارج از خانه خود را به عنوان سرمربی برده است و همین آمار برای سفر منچستر یونایتد به مرسی ساید اطمینان بخش است. ۲ مورد از این ۶ پیروزی این فصل به دست آمده است. آن‌ها برابر لوتون تاون و برایتون به پیروزی ۳-صفر رسیدند و حالا می‌توانند برای دومین بار متوالی در طول ۱۰ سال اخیر به نیمه نهایی این رقابت‌ها راه پیدا کنند.

اورتون هم پس از فصل ۱۹۸۸-۱۹۸۷ برای دومین بار متوالی به مرحله یک چهارم نهایی جام اتحادیه راه یافته است. آن‌ها از آن تاریخ به بعد ۲ بار به مرحله نیمه نهایی صعود کرده اند.

تافی‌ها برترین گلزنان این فصل  جام اتحادیه هستند. آن‌ها در راه رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی ۳ گل مقابل سالفورد سیتی، ۵ گل برابر فلیت وود تاون و ۴ گل برابر وستهام به ثمر رسانده اند.

به نظر می‌رسد تیم کارلو آنچلوتی در رقابت‌های لیگ هم شرایط خوب خود را بار دیگر به دست آورده است. آن‌ها برابر چلسی، لسترسیتی و آرسنال پیروزی‌های پیاپی ارزشمندی به دست آوردند.

این در حالی است که آن‌ها پیش از آن، در هفت بازی فقط یک پیروزی به دست آورده بودند و حتی در خانه برابر منچستریونایتد شکست خوردند و به رتبه‌های پایین جدول سقوط کردند. بنابراین تافی‌ها برای اولین بار پس از فصل ۵-۲۰۰۴ کریسمس را با حضور در جمع ۴ تیم برتر جشن گرفتند. راهیابی به نیمه نهایی جام اتحادیه در روز چهارشنبه می‌تواند شادی آن‌ها را تکمیل کند.

اورتون پس از قهرمانی در جام حذفی سال ۱۹۹۵ که با شکست منچستریونایتد در فینال به دست آورد، دیگر نتوانست هیچ جامی را بالای سر ببرد.

منچستر یونایتد به دنبال آن است که پس از فصل ۹۴-۱۹۹۳ برای اولین بار اورتون را ۲ بار در یک فصل در گودیسون پارک شکست دهد.

اورتون در ۶ بازی آخر در همه رقابت‌ها ۴ پیروزی به دست آورده و یک شکست و یک تساوی داشته است. منچستریونایتد نیز در ۶ بازی آخر خود در همه رقابت‌ها، سه پیروزی، ۲ شکست و یک تساوی داشته است.

مصدومان ۲ تیم

در منچستریونایتد "اسکات مک تومنی" در ۳ دقیقه اول بازی برابر لیدز ۲ گل به ثمر رساند، لنگان لنگان بازی را ترک کرد و حالا باید میزان مصدومیتش مورد بررسی قرار بگیرد، اما به نظر می‌رسد غیبت او در این بازی قطعی است. شرایط لوک شاو که در بازی برابر لیدز هم غایب بود، برای این بازی نامشخص است.

در تیم اورتون هم لوکاس دینیه، آلان، فابیان دلف و ژان فیلیپ گبامین مصدوم هستند.  علاوه بر این، آندره گومز که در دیدار برابر آرسنال غایب بود، شرایط نامشخصی دارد.

خامس رودریگز نیز یک بار دیگر مقابل آرسنال غایب بود، اما آنچلوتی امیدوار است که او را برای این مسابقه دوباره در اختیار داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار