بخشی از آنچه در مجلس ۳ دی ۹۹ گذشت؛

رئیس جمهور‌ها استاد «معارف» می‌شوند! / افزایش پلکانی حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۰ تکذیب شد

اصلاح قانون انتخابات به تعیین ویژگی رجال سیاسی و مذهبی رسید.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی پس از ساعت ۸ صبح صحن علنی را آغاز کردند، موضوع اصلی نشست‌‌ها همچنان اصلاح قانون پر سر وصدای انتخابات است. 

کل دستور امروز مجلس یازدهم به ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات گذشت که به نظر می‌رسد تداوم آن تا یک جلسه دیگر،  پارلمان را ملزم به برگزاری نشست هر روزه کند تا این طرح تصویب شود.

ابراز نگرانی از ویژگی‌های رجال مذهبی؛ «اشتهار» به عقاید موجب ظاهرسازی می‌شود

در دومین ماده طرح اصلاح قانون انتخابات، معیارهای رجال مذهبی و سیاسی تعیین می‌شوند. نمایندگان ابتدا با پیشنهاد حدف این ماده مخالفت کردند؛ اما موافقان حذف این بند معتقد بودند که شورای نگهبان خود ویژگی‌های رجال مذهبی و سیاسی را بر می‌شمارد و حتی امیرآبادی فراهانی پیش بینی می‌کرد شورای نگهبان این ماده را به مجلس بازگرداند.

مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد و چگنی را می‌توان رکورد دار ارائه پیشنهاد در جلسه امروز دانست، او پیشنهادهایی برای اضافه کردن عباراتی به معیارهای رجال مذهبی و سیاسی و البته حذف برخی موارد را داشت. هرچند ویس کرمی تنها نبود و نمایندگان دیگری اظهارنظرهای قابل تأملی داشتند.

بند دوم از ویژگی‌های رجال مذهبی «ثبات و استواری در اعتقاد و التزام به عقاید، احکام و اخلاق اسلامی از جمله انجام واجبات و تقید به ترک محرمات و اشتهار به آن» را ویژگی رجال مذهبی می‌داند. محمدرضا صباغیان نماینده یزد و بافق در این باره تأکید کرد که «معیارهایی تعیین شده است که علاوه بر محدودیت برای شورای نگهبان، میزان اندازه گیری مشخصی ندارد. برای نمونه، ثبات و استواری در اعتقاد و التزام در عقاید احکام و اخلاق اسلامی از جمله واجبات و تغییر به ترک محرمات و اشتهار به آن باعث ظاهرسازی می‌شود؛ بسیاری از افراد سال‌ها خود را جور دیگر جلوه می‌دهند.»

او و برخی نمایندگان دیگر یادآوری کردند که اعتقاد امری قلبی است و نمی‌توان آن را سنجش کرد.

رئیس جمهورها استاد معارف می‌شوند!

حذف بخشی از عبارت «بهره‌مندی از اطلاعات لازم در حوزه اعتقادات و اصول دین و مذهب تشیع در حد اثبات حقانیت دین اسلام و مذهب تشیع» پیشنهاد تعدادی از نمایندگان بود. آنها می‌خواستند عبارت «در حد اثبات حقانیت دین اسلام» برداشته شود و معتقد بودند که نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیازی به اثبات حقانیت دین اسلام ندارد. 

در حالیکه امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه سعی می‌کرد روند بررسی طرح را سریع جلو ببرد و ارائه پیشنهادها و تذکرها و البته اعلام نظر مخالفان و موافقان به حداقل برسد، ویس کرمی درباره این بخش از طرح اظهار کرد که «اگر به فردی نگویند این مسئله برای چیست، فکر می‌کند باید استاد معارف شود و صفات خدا را نام ببرد! در صورتی که اصلاً در بحث ریاست جمهوری چنین چیزی مطرح نیست و پیشنهاد می‌کنم داشتن اطلاعات و قدرت تحلیل کافی و وافی در حیطه اعتقادات اسلامی بالاخص در حوزه سیاست و حکومت برای ویژگی رجال مذهبی کافی باشد.»

حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مشابه ویس کرمی تصریح کرد که «درباره اثبات حقانیت دین اسلام باید متکلم و فیلسوف صحبت کند.»

رئیس جمهور‌ها استاد «معارف» می‌شوند! / افزایش پلکانی حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۰ تکذیب شد

اثبات حقانیت اسلام تا چه حد؟

غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد به موادی از قانون اساسی اشاره کرد که در آن، حسن سابقه، امانات و تقوا، مؤمن و معتقد بودن را به عنوان شاخص‌های رجال مذهبی آورده است. این نماینده ادوار پارلمان گفت که «حد اثبات حقانیت دین اسلام و مذهب تشیع باید تعیین شود. یعنی اثبات باید برای چه کسانی باشد و منظور از حد اثبات از نظر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها چیست؟ آیا رئیس‌جمهور به یونسکو می‌رود و برای نخبگان آنجا می‌خواهد اثبات کنند یا اینکه در قم جلسه دارد و آنجا باید حقانیت اسلام را اثبات کند؟»

گفته‌های نوری قزلجه به اینجا ختم نشد و ادامه داد که «اثبات برای فلاسفه و عالمان و مردم اجتماع حدهای متفاوتی دارد. این مسئله سراسر ابهام است و این وظیفه از عهده علمای تراز اول و فلاسفه برمی‌آید. این موضوع ملاصدرا و استاد جعفری می‌خواهد نه رئیس جمهور که به دنبال کارهای اجرایی و اقتصادی است!»

این اظهار نظر نماینده بستان آباد در روز رأی گیری برای بررسی اولویت طرح اصلاح قانون انتخابات هم بیان شده بود. نوری قزلجه اظهار کرده بود «کمیسیون در طرح خود، اثبات حقانیت دین اسلام را از رئیس‌جمهور انتظار دارد، این انتظار از علما و  فلاسفه است، نه رئیس جمهور!»

وقتی مجلس به ویژگی‌های رجال سیاسی رسید، مهرداد ویس کرمی برای چندمین بار درخواست اعلام پیشنهاد داشت که مانند قبل، امیرآبادی فراهانی هم به درخواست رد شدن از پیشنهادها را عنوان کرد، اما ویس کرمی گفت که می‌خواهد حرف‌هایش را بیان کند.

بند نخست «بهره‌مندی از اطلاعات لازم و قدرت تحلیل در خصوص مبانی شکل‌گیری نهضت امام خمینی (ره) و نظام اسلامی و استمرار آن» را ویژگی رجال سیاسی اعلام کرده است.

او تأکید کرد این بند هم یادآور این است که نامزد ریاست جمهوری باید استاد معارف و تاریخ باشد. البته ویس کرمی پیشنهادی دیگر داشت تا این بخش از طرح، به سیاست روز ارتباط پیدا کند.

سیاست نه شرقی و نه غربی کاندیداهای ریاست جمهوری 

ویژگی «داشتن مواضع روشن و عملکرد شفاف راجع به جریان‌های غربگرا و واگرا و طرفداران نظام سلطه در کشور و تهدیدات و فتنه‌های بعد از انقلاب اسلامی» اظهار نظر نوری قزلجه را در پی داشت. او تصریح کرد که با توجه به قانون اساسی و سیاست «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» اگر نظام سلطه‌ای در شرق به وجود آمد، چه باید کرد؟ این نماینده در اظهاراتش به این نکته اشاره داشت که به وجود آمدن یک نظام سلطه در شرق قابل تصور شده است.

همچنین در ادامه براساس اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری، تعریف ایرانی الاصل بودن کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد، همچنین بر اساس تبصره اصلاحی این ماده، اتباع ایرانی که تابعیت کشور دیگری را در گذشته و حال دارند و اشخاص غیرایرانی که تابعیت ایران را کسب کرده‌اند، نمی‌توانند در انتخابات ثبت نام کنند.

رئیس جمهور‌ها استاد «معارف» می‌شوند! / افزایش پلکانی حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۰ تکذیب شد

افزایش پلکانی حقوق کارکنان در سال  ۱۴۰۰ تکذیب شد

در میان تذکرها، مهدی عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی، پلکانی بودن حقوق کارکنان را در سال آینده تکذیب کرد و گفت که این مسئله «در هیچ جا نه مطرح بوده و نه تصویب شده است. ما در کمیسیون اجتماعی با حفظ شان و منزلت فرد به فرد و جامعه ولایی ایران، افزایش ۲۵ درصدی را در لایحه ۱۴۰۰ دولت بر اساس افزایش تورم ماهانه و روزانه و ساعتی افزایش داده‌ایم.»

از ممنوعیت خروج مدیران نظام تا اصلاح اجرای محکومیت‌های مالی مهریه 

هیئت رئیسه پارلمان ۱۳ اعلام وصولی داشت که می‌توان به طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی و طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مهریه  اشاره کرد.

گزارش از ابراهیم اسدی بیدمشکی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی
۰۸:۱۲ ۰۴ دی ۱۳۹۹
نرود میخ آهنین بر سنگ
چه گویم نگفتن بهتر است زبان در دهان پاسبان سر است
وقتی حقوق یک کارگر در ایران به زیر 120 دلار برسه دیگه نباید حرفی از عدالت باقی بمونه
کارمند با 20 سال سابقه دریافتی حقوقش به 300 دلار نمیرسه درصورتی که یه کارگر صفر تو کشورهای حاشیه خلیج فارس بالای 800 دلار در ماه دریافتی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
یه قضیه را یادم اورد اقای استاد اسدی که مکرر در مقابل تیم حریف گل به خودی میزدند تما چیان داد فریاد میزدند که تیم حریف رهاکنید جلوی استاد خودمان بگیرید حالا مثل این مجلس ادعای انقلابی و عدالت محوری می کند وخودش در مقابل دولت ..میداند ولی متاسفانه کی جلوی استاد بگیره دولت طرح حداقلی ۲۵ درصد میده اقایان ادعا دار مجلس طرح پولکانی می هند (ای استاد )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
آیادرموردبازنشسته های لشکری وکشوری به صورت پلکانی هست تازه حقوق همسان سازی شده دیگه خرابش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۳ دی ۱۳۹۹
پارسال باحقوق کارمندی کویک ثبت نام کردم الان دعوتنامه صادرشده بالای صددرصد افزایش داشته .مادیگه توانایی گرانی رانداریم افزایش حقوق هم که ۲۵درصدی باشه .،بامحاسبه گرانی هرسال ازقدرت خریدمون کمتر وکمترمیشه. خدایا خودت به دادمان برس. باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر این قضیه باشین.یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۴ دی ۱۳۹۹
ای کارمند واقعا کویک چیه دیگه واقعا وقتی در خیابون قیافش می بینم حالم بهم می خوره اصلا غمشو نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۳ دی ۱۳۹۹
خوب ببینید پیغمبر و امامان چگونه انتخاب می کردند افراد رو؟ و اینکه اگر این افراد تخلف می کردند چگونه به وضعشان رسیدگی می کردند؟
نظارت باید مستمر و قاطع باشد و هیچ کس فکر نکند که انتخاب شد پس اینقدر سال می تواند راحت بر کرسی سیاست تکیه بزند و خدایی نکرده تصمیم غلط بگیرد و مردم را بیچاره کند.
هر زمانی که تخلفش محرز شد باید از کار برکنار شود و به تخلفاتش رسیدگی شود و فرد بهتری جایگزین شود
اینجوری هر کسی به خودش اجازه نمی دهد که بر چنین صندلی هایی تکیه بزند چون می داند که باید دانش لازم و تقوای لازم را داشته باشد

یادم می یاد وقتی دانش آموز بودم می ترسیدم سمت میز و صندلی معلم بروم چون می دونستم که من لایق نشستن روی اون صندلی نیستم
همین حس رو توی دانشگاه هم داشتم و همچنان دارم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۱ ۰۳ دی ۱۳۹۹
چرا حقوق مدیران و کارکنان دولتی آنقدر اختلاف داره
مسلمانان
مجلسیان
خدایا شکرت از این تبعیض
به خاطر اینکه مبلغ بیششون کامل مشخص نباشه
نیمه ماه مساعده می گیرن که از فیششون کم بشه
ملاک فیش حقوقی مالیات پرداختیه
که مدیران دورتون نزنند
به فکر کارمندان هم باشید
بنیادها را ادغام
اموال واملاک مازاد آنها را استفاده بهینه کنید
بنیادها حیات خلوت دولتند
چرا که با به دیت آوردن رضایت مجلس
تحقیق و تفحص نمی شوند
و خودمختارند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۶ ۰۳ دی ۱۳۹۹
ظاهر سازی برای مردم معمول جامعه معنی دارد اما برای رجال سیاسی شناخته شده و با سابقه که همه امور انها سالها زیر ذره بین است معنا ندارد حداقل از نظر شخصیت فردی هم بی معناست
درضمن اقایانی که اعتقادیزبه فتوای اقتصادی و اجتنماعی و ... مراجع ندارند همین کاری را میکنند که سالها ست غرب زده ها با کشور کرده اند
در کشور مسلمین احکام خداوند و نحوه استخراج احکام جدید از مسیر عقلا و عامای دین و اساتید تخصصی علم روز و بهره از تحربیات سایر ملل (بدون وادادکی و خود باختکی) میبایست پیاده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۳ دی ۱۳۹۹
لطفا دیگه امسال پلکانی نکنید آسانسوری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۳ دی ۱۳۹۹
افزایش 25 درصدی پلکانی چیه دیگه؟با این تورم می خواین پلکانی باشه؟ صد رحمت به دولت.متاسفم برای نمایندگان بی کفایتی که وارد مجلس شده اند بجای اینکه جلوگیری کنند از بریز و بپاشها وکوتاه کردن دست دزدها از بیت المال و هزینه های هنگفتی که به اسم فرهنگی در خارج از کشور هزینه می‌شود و تنها در فکر زير خط فقر قرار دادن قشر حقوق بگیر هستند البته از اینان جزاین انتظاری نیست چون شکم سیر از شکم گرسنه خبرندارد اینان بودجه های مملکت را تحت عناوین فرهنگی حیف ومیل نموده ومردم بیچاره غذای خود وخانواده شان رااز زباله دانی تامین می‌کنند تازه ادعای نمایندگی مردم هم دارند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۱ ۰۳ دی ۱۳۹۹
یعنی مدیران نجومی بگیر ۵% و کارمندان کم بصاعت ۲۵%
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۳ دی ۱۳۹۹
به فکر معیشت مردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۳ دی ۱۳۹۹
مردم کی حرف راست ازاین دولت ها شنیده اند!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۳ دی ۱۳۹۹
تورم مورم واقتصاد زمانی درست می شود که :سیاست درست شود به امریکا نگاه کن :از وقتی ترامپ تورم شناس بی سیاست آمد تمام اقتصاد آنها را به لجن کشید !اول سر باید درست شود بعد شکم اول سر بعد شکم :این جمله را تا صبح تکرار کن !وبه دوستانت هم باز زبان ساده بگو:اول سر (سیاست)بعد شکم(اقتصاد)
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۹:۵۷ ۰۳ دی ۱۳۹۹
آقا تو رو خدا فکر گرونی باشید، اوضاع مالی مردم خیلی خراب شده. این بحثای الکی را ول کنید. اثبات حقانیت و نمیدونم چی چی به چه درد میخوره، حالا هر چی..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۳ دی ۱۳۹۹
خدا بیامرزد مرحوم مدرس را :ایشان فرمودند :سیاست ما عین دیانت ماست ،معنی ومفهوم عملی این جمله را ما طی این 40 سال دیدیم: یعنی برادر ما همانقدر که به دینمان ودستورات دینمان عمل می کنیم به سیاست هم عمل می کنیم !ما نه دیندار خوبی هستیم ونه سیاستمدار خوبی !!فقط وفقط رابطه ،رابطه،رابطه!!کدوم دین کدوم سیاست؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۳ دی ۱۳۹۹
امروز دینام که اردیبهشت ۸۰۰هزار تومان بوده خریدم ۱۸۰۰۰۰۰یک ملیون هشت صد هزار تومان اون هم از ایساکو ایرانی اقا شما حطاب کنید چند درصد افزایش داشته بعد قراره حقوق من کارمند ۲۵ درصد پلکانی حقه بازی افزایش یابد واقعا نمی دونم اقایان چه فکری می کنند مگه در متن جامعه نیستند و یا هستند ودر خوابند ویا دیگران یه جور دیگه می پندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۳ دی ۱۳۹۹
ببخشید خطای تایپی حساب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۳ دی ۱۳۹۹
اقای قالیباف :اگر سیاست حاکم نشود حماقت جای آن را پر می کند همین وبس!مردم فقط شکم نیستند :دارای :قلب ودل وسر ودوگوش دو چشم و دارای قدرت فکر وذکر و....هم هستند از سیاست وسیاست مدار نترس!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۳ دی ۱۳۹۹
اینها معتقد هستند :قدرت سیاست می آورد نه سیاست قدرت!برای همین به هر قیمتی است دوست ندارند قانون مردمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۳ دی ۱۳۹۹
برای نرخ تورم یکسال نیز مانند افزایش حقوق عددی مشخص کنید خیلی خوب است چون معمولا تورم هر روز رو به بالاست ولی افزایش حفوق یکبار برای یکسال .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۳ دی ۱۳۹۹
شما بفرمایید دوست دارید وقت مجلس صرف چه کاری شود که :دوست ندارید قانون انتخابات درست اصلاح نشود؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۳ دی ۱۳۹۹
رییس مجلس با سیاست رابطه خوبی ندارد واهل سیاست نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۳ دی ۱۳۹۹
آخه نمشه که :همه چیز کیلوی بشه :قانون کیلوی مدرک کیلوی پست ومقام کیلویی دست از انحصار طلبی بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۳ دی ۱۳۹۹
ریاست کیلویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۳ دی ۱۳۹۹
از یک طرف هم رحمانی فضلی شمشیر را از رو بسته ومی گه::ساندویجی کار را به هم بپیچید بره تا کسی از متن جامعه نه وارد شورا ها بشه نه خدای نکرده رییس جمهور!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۳ دی ۱۳۹۹
فقط دوز بازی می کنند سوار شدند قدرت پیاده شدن ندارند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۳ دی ۱۳۹۹
رییس مجلس وآقای فرا هانی گوش به فرمان مردم هستند یا گوش به فرمان اندرونی ؟!چرا اجازه نمی دهند قانون انتخابات به نفع مردم درست اصلاح شود فکر کنم :در دیزی زیاد باز شده !انگار بحث سیاسی در مجلس جرم نابخشودنی است !با این ا وصاف جلو این همه دشمن که درست کردند انتظار ایستادگی دارند بابا تو زورت میاد :قانون را درست کنی حالا رییس قانون گذاری شدی؟! باید به خدا پناه برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۳ دی ۱۳۹۹
آقا یک کلام:این همه در دنیا برامون دشمن تراشیدن تو داخل هم دستمون را می بندند شما که از مردم می خواهید جلو دشمن سینه سپر کنند حد اقل قانون انتخابات وتایید صلاحیت ونحوه برگزاری را از دست انحصار طلب ها دربیارید دنبال ماست مالی کردن قانون نباشید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۳ دی ۱۳۹۹
رییس جمهور باید شخصیت سیاسی ومذهبی داشته باشه آیا در شورای نگهبان یک شخصیت سیاسی است که تایید کنه این آقا سیاسیت شناس وسیاست بلد است :تا مثل این ۴۰ سال کلاه سرمون نره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۳ دی ۱۳۹۹
همه افزایش حقوق دارن .کار گران هم افزایش دارن 6 ماه از سال که گذشت .قابل توجه وزیر بی کاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۳ دی ۱۳۹۹
وقتی همسان سازی حقوق ها اتفاق افتاده دیگر پلکانی به چه معناست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۳ دی ۱۳۹۹
جالبه از 7 رییس جمهور ایران 4 تاشون افراد روحانی بودی البته باید بنی صدر و رجایی و احمدی نژاد رو بزاریم جمع کنیم از 42 سال جمهوری اسلامی فقط 11 سال دست روحانی و کسانی که دروس مذهبی خوندن رییس جمهور بودن اینم وضعیتمون ادامه بدید تا سریعتر نابود شیم مملکت نیست که دیونه خونه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۳ دی ۱۳۹۹
ویسکرمی پزشکی رو رها کرده رفته دکترادر زمینه علوم قرآنی گرفته . حالا کم داره ، امروز تو مجلس خواسته کمالاتش دیده بشه . چند ماه هست که در مورد موضوع معیشت مردم در این مجلس بحث میشه اما از ویس کرمی هیچ صدایی بلند نمیشه که بگه من نماینده محرومترین مردم ایران هستم. خیال کرده در زمینه مذهبی و علوم قرآنی به جایی رسیده کل عمرش هم درس بخونه تازه دانسته هاش به اندازه یک هزارم شاگردان استاد مطهری و هزاران دانش آموخته حوزه که کاملا به روز هم هستن نمیشود
راهی رفته که نیاز نبود واجب کفایی بود که دیگران انجام داده اند
به گوشش برسانید به جای به نمایش گذاشتن فضایل، لطفا به فکر معیشت مردم باش اگر عرضه داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۳ دی ۱۳۹۹
هزاران آفرین. حرف دل مردم لرستان را بیان کردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۳ دی ۱۳۹۹
برای چه چیزهای بی خودی وقت می گذارند. حالا خوبه اونهایی که قدرت اثبات داشتن هم داریم می بینیم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۳ ۰۳ دی ۱۳۹۹
آیا در مفابل افزایش های 50 درصد و 100 درصد بازار افزایش 25 درصدی آن هم پلکانی بی عرضه گی و بی کفایتی بعضی از مسولان را نشان نمیدهد خیلی از آقایان سرشان را مثل ...... زیر برف کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۳ دی ۱۳۹۹
موضوع افزایش پلکانی را چند سال است اجرا میکنن که اصلا درست نیست چون روغن و برنج و ...... را کارمندان همه به یک نرخ میخرند پس چه لزومی دارد به یکی 10 درصد و به دیگری 25 درصد داد اگر موضوع حقوق بالا و پایین است اونیکه حقوق بالا میگیرد زحمت کشیده و 20 سال درس خوانده و از خانواده و پول جیب گذشته اونیکه حقوق کم میگیرد یا سابقه اش کم است و یا مدرک بالایی ندارد و زحمت کمی کشیده است پس افزایش پلکانی صحیح نیست چون یه وقت میبینی مثلا حقوق آبدارچی با مدیرش یکی است درستش همین است افزایش برای همه یکسان باشد ولی مبلغی درحد کمک معیشت و جداگانه به کارکنان کم حقوق بپردازند دولت با افزایش پلکانی بین کارکنان تبعیض قایل میشود و موجب دلسردی و کم کاری و بی توجهی کارکنان میشود که آن هم به ضرر جامعه و خود دولت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۳ دی ۱۳۹۹
پس میفرمایید خودتم طرفدار مدیران حقوق نجومی هستید درضمن کسیایی هستن دیپلمن از صدتا کارمند تحصیلکرده بیشتر عرق میریزن بعدشم کسیکه حقوق بالا بگیره معلومه اثرات تورمی روش کمتر تاثیر داره هم پس انداز میکنه هم برای نسلهای بعدش زمین ملک میخره اینو دیدم تو نمیخاد دلت بحال پولدار بسوزه
Netherlands
ج
۱۶:۳۰ ۰۳ دی ۱۳۹۹
اولین بار خبر افزایش ناعادلانه پلکانی ۲۵ درصدی را در خبرگزاری خودتان خواندم و همین جا هم تکذیب شده
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۶:۳۰ ۰۳ دی ۱۳۹۹
سلام و وقت بخیر

باشگاه خبرنگاران جوان بر اساس گفت‌و‌گو با نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبری با تیتر «حقوق کارکنان دولتی سال آینده به صورت پلکانی تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت» منتشر کرد که امروز در صحن علنی پارلمان از سوی رئیس کمیسیون اجتماعی تکذیب شد.

خبرگزاری دخل و تصرفی در انتشار محتوای خبر نداشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۳ دی ۱۳۹۹
برای خودروسازها تورم سه ماهه درنظرگرفته می شودآیابرای کارمندان هم هرسه ماه یکبارافزایش حقوق رااعمال می کنند
آخرین اخبار