حاج محمدی:

خانواده زندانی مجرم نیست

رئیس سازمان زندان‌ها درباره نقش خانواده‌ها در زمینه اصلاح زندانیان توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین امضای تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در خصوص حمایت‌های اجتماعی و معیشتی از خانواده زندانیان سراسر کشور برگزار شد.

حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در این مراسم گفت: مأموریت مشترک ما در سازمان زندان‌ها و در ستاد اجرایی فرمان امام دستگیری از مستضعفان و مجرمان است؛ اما مأموریت ستاد اجرایی دستگیری از مستضعفانی است که مراقب زمین خوردنشان هستیم.

وی افزود: دستگیری از محرومان و مستضعفان همواره دغدغه امام راحل (ره) بوده است.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: فقر اعتقادی، عاطفی و فکری می‌تواند زمینه‌ساز بزهکاری برخی از مجرمان باشد.

حاج محمدی با بیان اینکه اگر پیشگیری از بیماری و بزهکاری مهم است، درمان بیماری و اصلاح بزهکاری هم امر مهمی به شمار می‌رود، تصریح کرد: گاهی به واسطه کوتاهی در درمان یک بیمار، خانواده گرفتار می‌شود و بیماری به خانواده و جامعه سرایت می‌کند، در رابطه با مجرم هم همین موضوع حاکم است و به واسطه بزهکاری جامعه آلوده می‌شود، لذا هم اصلاح و تربیت مجرم مهم است و هم حمایت از خانواده او.

وی با بیان اینکه حتما کسی که دست اندازی به اموال مردم داشته و به آرامش آن‌ها خدشه‌ای وارد و امنیت اجتماعی را مختل کرده باید تنبیه شود، گفت: این افراد باید در زندان بمانند تا اصلاح شود؛ اما نگهبانی از ارزش‌ها و اصالت‌ها و شرافت‌ها برای خانواده زندانیان نیز امر مهمی است.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه خانواده زندانی مجرم نیست و می‌تواند در زمینه اصلاح و تربیت ایفای نقش کند، ادامه داد: دستگاه‌های مردمی دلسوز مثل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) می‌تواند ما را کمک کند و حمایت از خانواده زندانیان، مجازات را مؤثرتر و فرآیند اصلاح و تربیت را اثربخش‌تر می‌کند.

حاج محمدی با بیان اینکه زندانی اگر از لحاظ امنیت خانواده خیالش راحت باشد به خودسازی می‌پردازد، افزود: امروز به موجب این تفاهم‌نامه قرار است با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام تلاش بیشتر و مؤثرتری برای باز اجتماعی شدن زندانیان و بازگشت شرافتمندانه آن‌ها به زندگی صورت گیرد.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: این تفاهم نامه به پیشگیری از جرم در مورد زندانیان آزاد شده و کاهش آمار بازگشت زندانیان کمک می‌کند و همچنین تمایل به استقلال زندانیان نیز تقویت می‌شود و آثار سوء محبوس شدن زندانی در خانواده کمتر شده و کمک به توانمندسازی زندانیان و خانواده آن‌ها برای داشتن یک زندگی سالم از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار