سرپرست وزارت دفاع آمریکا:

نیروهای ویژه آمریکا آخرین نیروهایی هستند که افغانستان را ترک می کنند

سرپرست وزارت دفاع آمریکا در بازدید از یک پایگاه نظامی در جنوب کابل گفت: ممکن است نیروهای ویژه آمریکا آخرین نیروهایی باشند که افغانستان را ترک خواهند کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا که چند روز قبل وارد افغانستان شده بود،‌ علاوه بر دیدار با مقامات حکومتی با سربازان آمریکایی نیز دیدار کرده است.

وی در بازدید از یک پایگاه نظامی در جنوب کابل که محل استقرار نیروهای ویژه آمریکا است گفته است که ممکن است این سربازن آخرین نیروهایی باشند که افغانستان را ترک خواهند کرد.

او با اشاره با کاهش سربازان آمریکایی در افغانستان اظهار داشت که اکنون در وضع خوبی به سر می‌برند.

طلوع نیوز نوشت: سرپرست وزارت دفاع آمریکا که در اوایل جنگ افغانستان یکی از سربازان در این جنگ بود گفت که همیشه احساس کرده‌است واشنگتن با گسترش جنگ، فراتر از عملیات‌های ویژه، اشتباهاتی را مرتکب شده است.

کریستوفر میلر روز سه‌شنبه هفته جاری در سفر به کابل با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیدار و درباره روند صلح افغانستان گفتگو کرد.

گفتنی است که روند کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان آغاز شده و قرار است تا ۲۵ جدی/ دی ماه سطح نیرو‌ها در این کشور به ۲۵۰۰ نفر کاهش یابد.

از سوی دیگر نیز واشنگتن در توافقنامه آمریکا ـ طالبان متعهد شده تا مبتنی بر شرایطی مشخص، همه نیرو‌های خارجی تا ماه می‌سال ۲۰۲۱ خاک افغانستان را ترک کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.