ابتلا به انواع بیماری ها با تغذیه ناسالم

عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تغذیه‌ ناسالم زمینه ساز و عامل تشدید بیماری‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمدرضا نورس عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رفتار‌های تغذیه‌ای و سبک زندگی ناسالم نه تنها زمینه ساز بیماری‌ها است بلکه عاملی برای شروع و تشدید بیماری هم محسوب می شود.
 
او افزود: از طرف دیگر رفتار‌ تغذیه ای سالم می‌تواند باعث پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش عوارض، علائم و عود بیماری‌ها شود، از همین رو در رویکرد‌های طب سنتی نیز اولین گام در درمان و حفظ سلامتی توجه به سبک زندگی است.

عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: رفتار‌های سلامت که همان کار‌های روزمره ما در حیطه‌های خوردن و آشامیدن، خواب و بیداری، ورزش و سکون، مسائل روحی روانی، آب و هوا، پاکسازی و انباشتگی تن و جان از مواد و احساسات و هیجان‌ها هستند، بخش عمده‌ای از علل زمینه ساز بیماری‌ها و درمان‌ها محسوب می شوند.
 

بیشتر بخوانید


نورس بیان کرد: اینکه به یک فرد گوشزد کنیم که خواب درست یا استرس کمی باید داشته باشد یا وقتی به فردی که بیماری جسمی مثل درد قلب و آسم و ... دارد بگوییم نباید استرس داشته باشد، این قبیل ابلاغ‌ها تاثیر و فایده‌ای بر روی فرد ندارد، چون تغییر در افراد امر ساده‌ای نیست، رفتار‌ها یک شبه بوجود نیامده اند که یک شبه و با یک کلام از بین بروند یا تغییر و حتی تعدیل شوند. برای تغییر موثر در سبک زندگی استفاده از رویکرد‌های دقیق متخصصین نیاز است.

او تصریح کرد: اقدامات گفتاری و نوشتاری در قالب بروشور‌ها کافی نیست، زیرا ما به این نیاز داریم که باورهایمان در حیطه سلامت تغییر کند، نوع نگاه، نگرش فکری و مسائل شناختی مان تلنگری به آن وارد شود و مسیر تغییر را دنبال کند.

عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد:  ما باید ماشین تولید کننده بیماری یعنی سبک زندگی ناسالم را خاموش کنیم که مهم‌ترین اقدام در این زمینه تغییرسبک زندگی است که نیاز به بررسی تخصصی دارد که این مسئله  را فقط از راه تبلیغ در رسانه‌ها نمی‌توان انجام داد بلکه باید فرد به فرد این تغییرات صورت بگیرد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار