کشف نوع دیگری از ویروس کرونا در نیجریه

یک مقام بهداشت عمومی آفریقا از شناسایی نوع جدیدی از ویروس کرونا در نیجریه خبر داد که با نوع کشف شده در انگلیس متفاوت است.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسکای نیوز عربی، بر اساس گزارش یک مقام بهداشت عمومی آفریقا امروز، پنج شنبه به نظر می‌رسد نوع جدید دیگری از ویروس کرونا در نیجریه ظاهر شده است، اما هنوز تحقیقات بیشتری در این خصوص لازم است.

«جان نکنگاسونگ»، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا اظهار کرد: این ویروس متفاوت از نوع شناسایی شده در کشور‌های انگلیس و آفریقای جنوبی است.

او افزود: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های نیجریه و مرکز ژنومیک بیماری‌های عفونی در پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا نمونه‌های بیشتری را تجزیه و تحلیل می‌کنند و به زمان زیادی برای تحقق و بررسی احتیاج داریم. 

 نکنگاسونگ تصریح کرد: هشدار در مورد نوع جدید مستند به شناسایی دو یا سه توالی ژنی است، این موضوع و همچنین هشدار آفریقای جنوبی در اواخر هفته گذشته عامل اصلی تشکیل جلسه اضطراری در مرکز مبارزه با بیماری‌های آفریقا در این هفته بود. این خبر در حالی منتشر می‌شود که شمار مبتلایان در مناطقی از قاره آفریقا دوباره در حال افزایش است.

او گفت: نوع جدید در آفریقای جنوبی در حال حاضر در این منطقه شیوع یافته است، زیرا مبتلایان قطعی این کشور به یک میلیون نفر رسیده است.

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا افزود: اگرچه این نوع جدید به سرعت منتقل می‌شود و بار ویروسی بالا است، اما هنوز مشخص نیست که آیا منجر به بیماری جدی تری می‌شود یا خیر!

این مقام آفریقایی درباره ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی گفت: ما معتقدیم که این جهش در گسترش واکسن‌های کوید ۱۹ در این قاره تاثیری نخواهد داشت.

زولنی مخیزه، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی عصر روز گذشته، چهارشنبه از میزان نگران کننده شیوع ویروس در این کشور خبر داد که با بیش از ۱۴ هزار مورد جدید ابتلا و بیش از ۴۰۰ مورد مرگ همراه بوده است.

مخیزی اعلام کرد که این کشور بیش از ۹۵۰ هزار مبتلا دارد و کوید ۱۹ بی امان است.

در قاره آفریقا اکنون بیش از ۲ میلیون و ۰۰، ۵ هزار مورد قطعی ابتلا معادل ۳ و ۳ دهم درصد مبتلایان جهان را وجود دارد.

نکنگاسونگ گفت که ویروس در سراسر قاره طی چهار هفته گذشته ۱۰.۹ درصد افزایش یافته است که تنها ۵۲ درصد آن به نیجریه و ۴۰ درصد به آفریقای جنوبی تعلق دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
احمدالله عزیزی خاموش
۱۱:۲۱ ۰۶ دی ۱۳۹۹
ممنون تان خبر خوب مگرباید گفت که امیدوارم که موضوعات عالی وخوبتر ارسال شود تا بتوانیم درزندگی ان استفاده مفید کنیم باهم سپاس وقت تان خوش باشد
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۱:۳۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
سلام
چرا باشگاه خبرنگاران به جای تقویت روحیه مردم برای بالا بردن مخاطب خودش با ارسال اخبار تایید نشده همش انرژی منفی میده ، تو را به خدا بسه دیگه مردم به روحیه نیاز دارن حالا شما همینطور در مورد ویروسهای جدید موجب رعب و وحشت مردم بشید آ یا این کار درسته ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
كرونا دو سوم مردم دنيا رو نابود ميكنه و مردم هر چي تلاش ميكنن نميتونن مهارش كنن و در آخر عاجز و درمونده به خدا رو ميارن و التماس ميكنن اونوقت خدا امام زمون رو با قدرت تموم ميفرسته
Iran (Islamic Republic of)
عمران خان
۰۱:۱۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
اینا همه زیر سر شیطان بزرگ امریکاست با رئیس جمهوری منحوس و مجنون بی خرد چوپان زاده که با زور و قدرت را از آن خود کرد و سعی در کشتن مردم جهان دارد لعنت بر ترامپ تروریست ابلح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
به پایان می رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
از شنبه تمامی کشورها به حالت عادی بر می گردند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
كرونا = پايان تاريخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
نگران نباشین شنبه تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
کرونا = آخر داستان
آخرین اخبار