خلیج فارس مواج می‌شود/ دمای هوای خاک در بوشهر به آستانه صفر درجه می رسد

هواشناسی بوشهر از کاهش محسوس دما خبر داده به طوری که دمای سطح خاک در برخی نقاط مرتفع استان به آستانه صفر درجه سلسیوس می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در مناطق شمالی استان دمای هوا صبح امروز نسبت به صبح دیروز ۱ تا ۴ درجه سردتر شده است و صبح امروز کمینه دمای هوا در بهرگان (بندر امام حسن) ۸.۶، جم ۹.۲ ، برازجان ۱۰، گناوه ۱۲.۲، دیلم ۱۲.۶، بوشهر ۱۲.۶، عسلویه ۱۳.۳، دیر ۱۵.۱ و خارگ ۱۵.۴ درجه سلسیوس به ثبت رسید.

زهرا راستگو افزود: انتظار داریم امشب و صبح فردا افت محسوس دما در استان رخ دهد و دمای سطح خاک در برخی نقاط مرتفع استان به آستانه صفر درجه سلسیوس برسد و سبب سرمازدگی در مزارع کشاورزی شود.

او ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از جمعه تا یکشنبه دمای هوا در استان به طور میانگین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش یابد. 


بیشتر بخوانید


معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر همچنین با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از پنجشنبه تا اوایل امروز، بیان کرد: در این مدت در برازجان ۱۰/۷، بوشهر ۸/۲، گناوه ۳/۵، امام حسن (بهرگان) ۳/۵، خارگ ۱/۵، دیلم ۰/۸، عسلویه ۰/۵ و دیر ۰/۲ میلیمتر باران بارید.

راستگو عنوان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا به سبب وزش باد‌های به نسبت شدید تا شدید شمال غربی، خلیج فارس مواج خواهد بود.

او افزود: یکشنبه هفته پیش رو با گذر موجی ناپایدار از جو استان، با افزایش پوشش ابر، شاهد بارش خفیف و پراکنده باران نیز در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

 معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر آسمان استان را امروز صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و کاهش دما پیش بینی کرد و گفت: فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد و از ظهر فردا شاهد افزایش تدریجی ابر خواهیم بود.

راستگو ادامه داد: جهت وزش باد، شمال غربی تا شمالی با سرعت ۱۴ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در سواحل و بر روی دریا گاهی ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود و ارتفاع موج ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در مرکز خلیج فارس ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر خواهد بود.

او عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۰:۱۴ بامداد، مد اول ساعت ۰۴:۳۸، جزر دوم ساعت ۰۹:۴۷ و مد دوم ساعت ۱۷:۵۰ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.