تداوم وزش باد شدید و تندباد لحظه ای در استان اصفهان

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش باد شدید و تندباد لحظه ای امروز پدیده غالب بسیاری از مناطق استان است و وضعیت کیفی هوای کلانشهر اصفهان تا صبح یکشنبه سالم پیش بینی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابراهیم هنرمند کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان از خروج سامانه ناپایدار از شرق استان اصفهان تا بعد از ظهر امروز خبر داد و اظهار کرد: امروز افزایش ابر، وزش باد شدید و تند باد لحظه‌ای پدیده غالب بسیاری از مناطق است و بارش باران و برف پراکنده در نواحی شرقی و شمالی استان دور از انتظار نیست.

او با بیان اینکه دمای هوا در بسیاری از مناطق استان از امروز تا روز یکشنبه هفتم دی ماه بین هفت تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد، ادامه داد: آسمان بسیاری از مناطق از فردا تا اواسط هفته، نیمه ابری است و گاهی وزش باد سرد پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان به بارندگی‌های خفیف و پراکنده تا صبح امروز در سطح استان اشاره کرد و گفت: بیشترین بارش‌ها به ترتیب از داران با میانگین ۴.۱ میلی متر، برزک با میانگین چهار میلی متر باران و ۲ سانتی متر برف، خوروبیابانک ۳.۸، بادرود سه، فریدون‌شهر ۲.۷، چادگان ۲.۳ و بویین و میاندشت ۲ میلی متر گزارش شده است.

پیشتر هواشناسی اصفهان از احتمال بارش برف در کلان‌شهر اصفهان در روز جمعه خبر داده بود، اما امروز وزش باد شدید پدیده غالب جوی است. هنرمند دراین باره اظهار کرد: چهارشنبه گذشته از الگو‌های و مدل‌های هواشناسی بارش‌های قابل توجهی در استان برآورد شده بود، اما این اتفاق رخ نداد و امروز مدل‌ها نشان می‌دهد که انرژی این سامانه ناپایدار به صورت وزش باد تخلیه می‌شود با وجود این هم اکنون در مناطق اردستان و خوروبیابانک، کاشان و نطنز احتمال بارش پراکنده برف و باران وجود دارد و احتمال بارش در سایر مناطق نیز ضعیف است.

او درباره وضعیت کیفی هوای مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلان‌شهر اصفهان در هفته پیش رو، خاطر نشان کرد: با توجه به وزش باد، هم اکنون هوای شهر اصفهان پاک است و کیفیت هوای این کلان‌شهر تا صبح روز یکشنبه سالم پیش بینی می‌شود؛ اگر از روز یکشنبه انباشت آلاینده‌های جوی محتمل باشد هواشناسی هشدار صادر خواهد کرد.

کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان از ساعات صبح امروز با توجه به وزش شدید باد در شرایط پاک قرار گرفته است و شاخص ساعتی کیفیت هوای این کلان‌شهر در ظهر امروز میانگین ۴۶ AQI را نشان می‌دهد.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش پنج تا هفت درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما در سردترین ساعات به چهار درجه سانتی گراد زیر صفر می‌رسد.

هنرمند اضافه کرد: کبوتر آباد با دمای ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۱۶ درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار