تولید روغن‌های سلامت محور در یزد

متخصصان واحد نمونه تولید روغن کنجد در استان یزد در یک کار تحقیقاتی مشترک با دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی موفق به تولید روغن‌های ترکیبی سلامت محور شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، متخصصان واحد نمونه تولید روغن کنجد در استان یزد در یک کار تحقیقاتی مشترک با دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی موفق به تولید روغن‌های ترکیبی سلامت محور متناسب با بیماران دیابتی شدند.

براساس آمار‌ها چیزی حدود ۸ درصد ایرانی‌ها به دیابت مبتلا هستند که این آمار در یزد ۱۰ درصد است و یزد جز ۵ استان بالای شیوع دیابت در کشور محسوب می‌شود.

از این رو در سال‌های اخیر تولید و مصرف روغن‌های گیاهی سلامت محور همچون کنجد اهمیت بالایی پیدا کرده است.

مدیر عامل یک واحد تولید روغن گیاهی در یزد گفت: بهره گیری از بالاترین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا منجر به تولید روغنی با کیفیت در این شرکت شده است.

او افزود: این شرکت با بیش از ده سال فعالیت در حدود ۴ هزارتن انواع روغن‌های سلامت محور همچون کنجد پالایش شده، زیتون پالایش شده، ذرت پالایش شده، روغن مایع مخلوط و روغن سرخ کردنی را تولید می‌کند و ۶۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

زمانی تصریح کرد: این کارخانه تولید روغن کنجد، واحد نمونه معاونت غذا و داروی استان یزد است که به بازار‌های جهانی هم راه پیدا کرده و درخواست‌هایی از کشور‌هایی مثل سوئد و دانمارک که قبلاً به آنجا جنس فرستاده دارد، ولی در حال حاضر همه تمرکز خود را بر روی نیاز داخل کشور گذاشته است.

مدیر تحقیقات این شرکت نیز گفت: پژوهشگران این واحد تولیدی در صدد هستند تا روغن‌های ترکیبی سلامت محور متناسب با ژنتیک افراد را هم تولید کنند.

به گفته مدیر تولید این کارخانه با تکمیل طرح‌های توسعه این واحد تولیدی علاوه بر افزایش دو برابری تولید، ۳۰ نفر نیز به اشتغال این کارخانه اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار