عبور روسیه از مرز سه میلیون کرونایی

با گذشت شمار مبتلایان کرونایی از مرز سه میلیون نفر در روسیه، این کشور، رتبه چهارم را در میان دولت‌هایی که بیشترین مبتلایان به این ویروس را کسب کرده اند، به دست آورد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، روسیه امروز شنبه، چهارمین کشوری در سطح جهان پس از آمریکا، هند و برزیل شد که مرز سه میلیون ابتلا به کرونا را رد کرد.

اتاق عملیات مبارزه با ویروس کرونا در روسیه امروز، شنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد آمار موارد ابتلای جدید برای دومین روز، با ثبت ۲۹ هزار و ۲۵۸ مورد، از مرز ۲۹ هزار نفر گذشت.

بر پایه این گزارش، موارد ابتلای جدید میان تمامی واحد‌های ۸۵ گانه فدرال روسیه و در رأس آن، مسکو (با ۷ هزار و ۵۸۰ مورد) و سن پترزبورگ، دومین شهر بزرگ روسیه (با ۳ هزار و ۷۵۵ مورد) توزیع شده است.

بر این اساس، شمار موارد ابتلا به کرونا از زمان آغاز این همه گیری، به سه میلیون و ۲۱ هزار و ۹۶۴ مورد رسید که از این تعداد، ۵۴ هزار و ۲۲۶ مورد مرگ به ثبت رسیده است.

تا امروز، بیش از ۸۸ میلیون تست آزمایشگاهی برای تشخیص ابتلای به کرونا به ثبت رسیده و همچنان بیش از ۶۵۴ هزار نفر تحت نظارت‌های پزشکی قرار دارند.

گفتنی است آمریکا با دارا بودن بیش از ۱۹ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۷۶۹ مورد ابتلا، رتبه نخست را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است که از این تعداد، بیش از ۳۳۸ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

همچنین هند با دارا بودن بیش از ۱۰ میلیون مورد ابتلا، رتبه دوم را در میان کشور‌های جهان داراست و برزیل نیز با دارا بودن بیش از ۷ میلیون مورد ابتلا، رتبه سوم را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است.

تا کنون بیش از ۸۰ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از یک میلیون و ۷۶۱ هزار نفر در جهان جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار