تغییر بیمارستان‌های مرجع کرونا در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان روند کاهشی داشته است و با توجه به ۱۳ دستورالعمل استانی بیمارستان الزهرا (س) دیگر بیمار کرونایی پذیرش نمی‌کند.

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان درباره ابلاغ ۱۳ دستورالعمل استانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص بیماری کرونا اظهار داشت: با توجه به کاهش بیماران و بستری شدن آنها به مرور زمان بیمارستان الزهرا(س) دیگر بیمار کرونایی پذیرش نمی‌کند و طبق برنامه تنظیمی از طرف معاون آموزشی دانشگاه و رئیس دانشکده پزشکی به تدریج نسبت به فعال سازی بخش‌های تخصصی برای بیماران غیر کووید اقدام می‌کند.


او ادامه داد: بیمارستان عیسی بن مریم باید طبق روال گذشته با تمام ظرفیت تخت‌های فعال خود به عنوان بیمارستان ریفرال نسبت به پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا اقدام کند.


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که از تاریخ ششم دی‌ماه تا اطلاع ثانوی۱۰۰ تخت(۸۰ تخت بستری و ۲۰ تختICU) از مجموع ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان‌های شریعتی و غرضی را با اصول کنترل عفونت و جداسازی برای بستری بیماران کرونایی دارای دفترچه بیمه تامین اجتماعی اختصاص دهند.


نجیمی ادامه داد: بیمارستان شهید آیت الله صدوقی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که از تاریخ ششم دی‌ماه تا اطلاع ثانوی حداقل ۶۰ تخت بستری از ظرفیت بیمارستان سیار را به پذیرش بیماران کرونایی دارای دفترچه بیمه نیروهای مسلح اختصاص دهد.
او ادامه داد: همچنین بیمارستان خورشید باید ۴۵ تخت فعال خود را با رعایت کامل اصول کنترل عفونت و جداسازی به پذیرش و بستری بیماران کرونایی اختصاص دهد.


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیمارستان۵۷۷ ارتش طبق روال گذشته با رعایت کامل اصول نسبت به پذیرش و بستری بیماران کرونایی زندانی‌ها اقدام می‌کند.
نجیمی ادامه داد: بیمارستان سیدالشهدا نیز طبق روال گذشته باید ۲۵ درصد از ظرفیت تخت‌های فعال خود را به پذیرش و بستری بیماران مبتلا به سرطان مشکوک به کرونا اختصاص دهد.
او گفت: کلیه مادران باردار مشکوک به کرونا باید در بیمارستان عیسی بن مریم پذیرش و بستری شوند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: بیمارستان شهید محمد منتظری نجف‌آباد و بیمارستان امام خمینی فلاورجان باید حداقل دو بخش بستری را بارعایت کامل اصول کنترل عفونت و جداسازی به پذیرش و بستری بیماران کرونایی شهرستان اختصاص دهد و از بقیه ظرفیت بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران غیر کرونایی استفاده کنند.


نجیمی  ادامه داد: بیمارستان شهید اشرفی خمینی شهر باید با کلیه ظرفیت تخت‌های فعال خود به عنوان بیمارستان ریفرال نسبت به پذیرش و بستری بیماران کرونا اقدام کند.


او گفت: بیمارستان های امیرالمومنین(ع) و صاحب‌الزمان(عج) شهرضا باید ۵۰ تخت بستری و ۱۲ تختICU۲ را با رعایت کامل اصول به پذیرش و بستری بیماران کرونایی شهرستان اختصاص دهند.


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: سایر بیمارستان‌های مستقر در شهرستان‌های استان شامل شاهین شهر، لنجان، مبارکه، سمیرم، نایین، اردستان، نطنز، بادرود، داران‌، فریدونشهر چادگان، خوانسار و گلپایگان موظف هستند یک سوم از ظرفیت خود را به پذیرش و بستری بیماران کرونایی اختصاص دهند.


نجیمی ادامه داد: سایر بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی مستقر در اصفهان لازم است از پذیرش بیماران کرونایی جدید خودداری کرده و یک بخش بستری را با رعایت کلیه اصول جداسازی برای بستری بیمارانی که در حین فرایند درمان‌های تخصصی دیگر مشکوک به کرونا هستند اختصاص دهند.


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کلیه بیماران نیازمند به همودیالیز در صورت ابتلا به کرونا باید در همان مرکز ترجیحاً در اتاق ایزوله و در صورت نبودن اتاق ایزوله در شیفت‌های جداگانه با حداقل تعداد بیمار و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و پرستار اختصاصی با رعایت اصول حفاظت فردی دیالیز شوند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار