افزایش ۱۷ درصدی کشفیات سرقت در فارس/پزشک قلابی دستگیر شد/کشف ۱۴ قبضه سلاح شکاری قاچاق

مهم‌ترین حوادث هفتم دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه هفتم دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۲۰۰ کیلو تریاک در شیراز کشف شد

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۲۰۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در منزلی در خیابان "پودنک" شهرستان  شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس با همکاری کارکنان انتظامی شهرستان‌های جهرم و زرین‌دشت استان، با انجام اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک محموله مواد مخدر در یک منزل مسکونی در بلوار "پودنک" شهرستان شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از یک وانت نیسان که در حیاط منزل پارک بود، ۲۰۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به صورت بسیار حرفه‌ای در کفی اتاق و سیلندر گاز جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: مواد مخدر زمینه ساز سایر جرایم و آسیب‌های اجتماعی است و پلیس استان فارس با سوداگران مرگ برابر قانون برخورد خواهد کرد.

افزایش ۱۷ درصدی کشفیات سرقت در فارس

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: در ۳ ماهه سوم امسال، کشفیات سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ محمد عبادی نژاد اظهار داشت: در ۳ ماهه سوم امسال، با کاهش ۷ درصدی جرائم نسبت به مدت مشابه پارسال در سطح استان روبرو بوده ایم.

او ادامه داد: در این مدت، تصادفات رانندگی ۲۱ درصد و مجروحان تصادفات نیز ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس با اشاره به کشفیات مواد مخدر، افزود: طی ۳ ماهه سوم امسال، بالغ بر ۱۳ تن انواع مواد مخدر کشف شده است که با افزایش ۱۴ درصدی روبرو بوده است.

سرهنگ عبادی نژاد با بیان اینکه در این مدت به صورت میانگین در هر دقیقه، ۷ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است، گفت: ۴۲ درصد از تماس‌ها عملیاتی و بقیه تماس‌ها نیز راهنمایی وارشاد بوده است.

پزشک قلابی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری پزشک قلابی که حدود ۴۸۰ میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: در پی مراجعه ۵ نفر از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه در فضای مجازی با دکتری آشنا و وی اقدام به کلاهبرداری از ما کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا با رصد فضای مجازی، مطلع شدند که متهم فردی مذکر دارای مدرک تحصیلی دیپلم است که با سوء استفاده از عنوان پزشکی، حدود ۴۸۰ میلیون ریال بابت ویزیت از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا فارس عنوان داشت: افسران پلیس فتا با تلاش شبانه روزی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی آن را در مخفیگاهش در شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه انگیزه خود را کسب مال و جایگاه اجتماعی بیان کرد، گفت: شهروندان فریب تبلیغات کاربران فضای مجازی را نخورند و حتما در مورد مسائل پزشکی و درمان خود پس از کسب اعتماد و اطمینان کامل، اقدام به واریز وجه و انجام ویزیت کنند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir (مرکز ثبت فوریت‌های سایبری) با ما در ارتباط باشند.

کشف ۶۴ فقره سرقت در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۶۴ فقره سرقت و دستگیری ۳۸ سارق در ۳ ماهه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی "داراب" با تلاش شبانه روزی و اقدامات فنی، موفق به کشف ۶۴ فقره سرقت و دستگیری ۳۸ سارق طی ۳ ماهه گذشته شدند که در مقایسه با بازده زمانی سال قبل، ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او افزود: از سرقت‌های کشف شده، ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی، ۷ فقره احشام، ۱۰ فقره کش روی و ۴۱ فقره سایر سرقت‌ها است.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی در این بازه زمانی، موفق به کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال شده‌اند، تصریح کرد: در این زمینه ۱۴ قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

مزاحم کینه توز اینستاگرامی دستگیر شد

فرمانده انتظامی فسا گفت: عامل تهدید و ایجاد مزاحمت از طریق اینستاگرام، توسط پلیس فتا این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: با ارجاع یک فقره پرونده قضائی با موضوع ایجاد مزاحمت و تهدید از طریق اینستاگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: علی‌رغم حذف اکانت صفحه مذکور، کارشناسان پلیس فتا موفق شدند عامل ایجاد مزاحمت که خواستگار سابق دختر شاکی بود را در کمترین زمان شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به اینکه متهم انگیزه خود را انتقام جویی بیان کرده است، گفت: برخی از کاربران با تصور بر پنهان ماندن هویتشان در فضای مجازی، این محیط را دستاویزی برای تسویه حساب شخصی خود انتخاب کرده‌اند لیکن کارشناسان پلیس فتا با تلاش‌های شبانه روزی، با این گونه ناامنی برخورد قانونی خواهند کرد.

کشف موتورسیکلت ۵ میلیاردی قاچاق

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: ماموران انتظامی "لارستان" در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق، حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت ۶۰۰ cc خارجی و بدون پلاک برخورد و با اقدامات فنی آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی لارستان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه کالای خارجی قاچاق و موارد مشابه، بلافاصله مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۶۶ راس گوسفند قاچاق در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از کشف ۶۶ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری بیان کرد: مأموران انتظامی "سرچهان" حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۶۶ راس گوسفند قاچاق را کشف کنند، خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر شد.

فرمانده انتظامی سرچهان با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، افزود: ارزش احشام مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف سم‌های کشاورزی ۵ میلیاردی قاچاق 

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف یک هزار و ۵۵۰ بسته سم کشاورزی خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا‌های خارجی، ماموران انتظامی "فیروزآباد" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از آن خودرو، یک هزار و ۵۵۰ بسته سم کشاورزی خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی فیروزآباد ارزش سم‌های کشاورزی کشف شده را برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری ۲ سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری ۲ سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: طرح ضربتی پلیس با هدف برخورد قاطع با سارقان و هنجارشکنان با هماهنگی مراجع قضائی و با اقتدار کامل در نقاط آلوده و جرم خیز اجرا شد.

او افزود: در همین راستا ماموران طی ۴۸ ساعت اخیر پس از شناسایی منازل و پاتوق‌های تعدادی از سارقان، موفق شدند ۲ نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت درون خودرو اقرار کردند، عنوان داشت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف ۳۰ کیلو حشیش در عملیات مشترک پلیسی

در عملیاتی مشترک توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اقلید و شهرکرد، ۲ سوداگر مرگ دستگیر و ۳۰ کیلو حشیش کشف شد.

در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه ۲ نفر از قاچاقچیان حرفه‌ای قصد انتقال مقداری حشیش با خودرو وانت نیسان از استان بوشهر به گیلان را دارند که بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر "اقلید" قرار گرفت.

با تحقیقات فنی و تخصصی و هماهنگی با مقام قضائی، مشخص شد خودرو فوق در محور‌های مواصلاتی شهرکرد در حال تردد است.

ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اقلید موضوع را به پلیس شهرکرد اعلام و ماموران انتظامی آن شهرستان موفق شدند وانت نیسان را در محور‌های مواصلاتی توقیف و در بازرسیی از آن، ۳۰ کیلو حشیش کشف کنند.

در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از تحقیقات پلیسی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۳ میلیارد اموال مسروقه از مخفیگاه متهمان

فرمانده انتظامی رستم از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان در حرکت و کشف ۲۵ فقره سرقت سریالی از کامیون‌های در حال حرکت خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سریالی از خودرو‌های باری در حال حرکت و همچنین پارک شده در پارکینگ‌های جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی رستم به یاسوج، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او با بیان اینکه این مسئله باعث نگرانی رانندگان و ایجاد جو ناآرامی در محور‌های مواصلاتی شده بود، گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی به سرنخ‌هایی در این زمینه دست پیدا کنند.

فرمانده انتظامی رستم تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی و تحقیقات محسوس و نامحسوس، اعضای باند ۳ نفره سارقان در حرکت را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان در یکی از محله‌های این شهرستان دستگیر کردند.

سرهنگ روستا با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۲۵ فقره سرقت از خودرو‌های باری در حال حرکت و همچنین پارک شده در پارکینگ‌های جاده‌ای اقرار کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی اموال مسروقه شامل تلویزیون ال‌ای‌دی، تستر، سینک ظرفشویی، چادر مسافرتی، رنگ روغنی، فرش و ... کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف ۱۴ قبضه سلاح شکاری قاچاق

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف ۱۴ قبضه سلاح شکاری قاچاق در جاساز یک سواری پراید در محور"اصفهان – شیراز" خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی افزود: در اجرای طرح سراسری مبارزه با سلاح و مهمات غیرمجاز در فارس، ماموران پلیس امنیت عمومی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک سواری پراید سلاح قاچاق را از استان‌های غربی بارگیری و قصد ورود آن به شیراز دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در محور "اصفهان-شیراز" حین کنترل خودرو‌های عبوری، خودرو پراید مورد نظر را شناسایی و آن را متوقف کردند.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۴ قبضه اسلحه شکاری قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای در سپر جاسازی شده بود کشف شد، عنوان داشت: در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه مبارزه بی امان با دارندگان سلاح‌های غیر مجاز به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و یا اطلاع از فعالیت افرادی که آرامش مردم را برهم می‌زنند بلافاصله موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۴۲ تن روغن‌های خوراکی احتکار

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۴۲ هزار کیلوگرم روغن‌های خوراکی احتکار به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: با توجه به کمبود شدید روغن در بازار و شیطنت افراد سودجو در زمینه احتکار نیاز‌های ضروری و روزمره مردم، ماموران انتظامی فیروزآباد با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار مقدار زیادی روغن خوراکی در یک انبار در خیابان "جهاد" مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار، موفق شدند ۴۲ هزار کیلوگرم روغن خوراکی احتکار را کشف کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به معرفی ۲ نفر از مالکان آن انبار به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش اموال احتکار را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

هشدار پلیس آباده درخصوص پیشگیری ازسرقت احشام

فرمانده انتظامی شهرستان آباده در راستای پیشگیری از سرقت احشام، هشدار‌هایی را به شهروندان توصیه کرد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: اگر چه پلیس متولی حفظ نظم و امنیت در جامعه به شمار می‌رود، اما شهروندان می‌توانند با رعایت نکات ذیل در پیشگیری از سرقت احشام پلیس را یاری کنند.

-در فصول پاییز و زمستان احشام روستائیان به روستا‌ها منتقل می‌شود که این امر به جهت سرمای شدید هوا در ساعات شب؛ همچنین به دلیل یخبندان و عدم تردد اهالی در کوچه‌ها احتمال سرقت را افزایش می‌دهد.

-دامداران باید در سرشماری احشام از پلاک داغ و شماره کوب به نام شخص دامدار استفاده کنند و نسبت به تعیین صلاحیت چوپان در نگهداری دام اقدام کنند.

-از فروش دام به افراد ناشناس و پذیرفتن چک خودداری کنید و نسبت به تقویت روشنایی اطراف محل نگهداری احشام حتما اقدام شود.

-از توقف گله احشام در کنار جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی خودداری کنید و حتی الامکان نسبت به افزایش تعداد چوپانان و نگهبان اقدام کنید و نسبت به تشدید حفاظت فیزیکی محل نگهداری احشام اهمیت دهبد.

-در صورت مشاهده خودرو یا افراد غریبه‌ای که در اطراف و محل نگهداری دام تردد دارند، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ گزارش دهید.

-از ارائه هرگونه اطلاعات اعم از تعداد چوپان ها، نگهبان‌ها و احشام خود به افراد ناشناس امتناع کنید و از ورود افراد غریبه به محل نگهداری و چرای دام‌ها خودداری کنید.

-دامداران آمار احشام خود را در طول ساعات مختلف شبانه روز کنترل کنند و محل نگهداری آن‌ها را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت از جمله دوربین مداربسته و ... مجهز کنند.

-استفاده از سیم خاردار و یا هر موانع فیزیکی دیگری در اطراف محل نگهداری دام‌ها برای پیشگیری از سرقت ضروری است.

-استفاده از حیوانات نگهبان اهلی مانند سگ و ... در اطراف محل نگهداری دام‌ها نیز می‌تواند در امر کاهش سرقت مؤثر باشد.

-مالکان و افراد چوپان گله هر چند وقت یکبار در طول روز از دام و احشام خود سرکشی کنند، و از گرفتن هرگونه مواد خوراکی و نوشیدنی از افراد غریبه خودداری کنند و تا حد ممکن به یک وسیله ارتباطی همچون تلفن همراه مجهز باشند.

- در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار