اعطای جوایز دانشجویان منتخب جایزه علمی علی پولاد در تبریز

آیین تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره اعطای جایزه علمی دانشجویی علی پولاد به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،هدف از این طرح علمی شناسایی، حمایت و تشویق دانشجویان مستعد و هدایت این استعداد‌های درخشان به سمت اولویت‌های راهبردی کشور است.

دانشجویان شاغل به تحصیل و دانش آموختگانی که در سال ۹۸ فارغ التحصیل شده اند ،مشروط به اینکه بالاترین مقطع تحصیلی خود را در یکی از ۱۰ دانشگاه منتخب استان سپری کرده باشند ،تا ۲۹ مهر فرصت ارسال مدارک را برای شرکت در این رقابت داشتند.

از مجموع ۳۲۲ پرونده رسیده به دبیرخانه در نهایت ۱۰۰ نفر از دانشجویان به عنوان نفرات برتر برگزیده شدند.

برای نفرات منتخب در مجموع سه میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال جایزه از طرف خیر تبریزی ساکن ترکیه آقای علی پولاد تقبل شده است.

پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در پیامی صوتی به این آیین تجلیل با اشاره به اهمیت علم و دانش در رفاه ملت‌ها گفت: برای حمایت از اهل علم و ترویج دانش، یکی از راه‌ها تعیین جوایز علمی معتبر است و در دنیا ۴۰۰ جایزه علمی معتبر به نخبه‌ها و برگزیدگان علمی اعطا می‌شود.

اوافزود: خیر دوستدار دانایی استاد علی پولاد جایزه‌ای برای حمایت از دانشجویان نخبه استان طراحی کرده که شایسته قدردانی است، زیرا حمایت از دانشجویان در تولید علم مؤلفه ثروت آفرین و فقرزدا از جوامع است.

مجیدی رئیس دانشگاه تبریز نیز گفت: امروزه دانشگاه‌های نسل سوم به طرف جامعه محوری و کارآفرینی می‌روند و تولید اقتصادی و ارائه راهکار برای حل آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی باید اولویت آن‌ها باشد.

او افزود: دانشجویان نخبه با تولید ایده و طرح می‌توانند بازوی اجرایی دانشگاه باشند و جایزه علمی علی پولاد دانشجویان ما را برای تولید علم و پژوهش تشویق می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.