بایدن: بسیاری از سازمان‌های های امنیت ملی آمریکا در زمان ترامپ دچار خسارت شدند

رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد دوره ترامپ سبب شد بسیاری از سازمان‌های امنیت ملی این کشور آسیب فراوان ببینند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی اعلام کرد بسیاری از آژانس‌های امنیت ملی آمریکا در زمان ریاست ترامپ، دچار آسیب‌های فراوان شدند.

او همچنین گفت تیم من در شرایط سختی در سایه همه گیری کرونا کار کرد. من از دستگاه‌های اجرای قانون در نشویل که خود را برای حمایت از زندگی آمریکایی‌ها فدا کردند، تشکر می‌کنم.

او در ادامه افزود: ما از حقوق بشر حمایت کرده و ما نیازمند بازگرداندن اعتماد جهانی هستیم که راهی را برای کار بدون ما پیدا کرده است.

او همچنین اعلام کرد دو حزب آمریکا باید به منظور حمایت از ملت آمریکا در برابر حملات سایبری شرورانه فعالیت کنند.

او همچنین گفت: من به ملت آمریکا می‌گویم ما به عنوان ملتی واحد به منظور مقابله با چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم، حرکت می‌کنیم. ما بسیاری از چالش‌ها را گذراندیم و بار دیگر این کار را انجام می‌دهیم؛ همچنانکه پیش از این در یکی کردن صفوف مان موفق شدیم.

رئیس جمهور منتخب آمریکا در ادامه افزود: ما اقدام به ساخت سیاست خارجی مان خواهیم کرد و این مسأله، از سخت‌ترین چالش‌هایی است که دولت آتی با آن روبروست.

او همچنین گفت: در حال حاضر دولت فعلی همه اطلاعاتی که ما در حوزه‌های کلیدی امنیت ملی لازم داریم را در اختیار ما قرار نمی‌دهد. از نظر من این چیزی کم از عدم مسئولیت پذیری ندارد.

بایدن در ادامه در انتقاد از عدم همکاری پنتاگون در روند انتقال قدرت گفت: چهار سال پیش ما از تیم ترامپ - پنس که قرار بود روی کار بیایند استقبال کردیم و دسترسی آن‌ها به هر آنچه داشتیم را تسهیل کردیم. از بعضی دستگاه‌ها شاهد همکاری‌های مثال زدنی بودیم؛ اما در بعضی از دستگاه‌ها به خصوص وزارت دفاع با کارشکنی مواجه شدیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار