عزیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وعده‌های استخدام پرستار هنوز عملیاتی نشده است

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری گفت: وعده‌هایی که مسئولان در روز پرستار برای افزایش نیرو و تزریق آن‌ها در مراکز درمانی داده بودند، عملی نشد.

حمیدرضا عزیزی معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت پرستاران در صورت قول‌های واهی اظهار کرد: وعده‌های مسئولان در ارتباط با تزریق نیرو به مراکز درمانی همچنان عملی نشده است. نیرو‌هایی که در حال حاضر به مراکز درمانی تزریق شده‌اند جزو ۱۰ هزار پرستاری هستند که سال گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا در کشور قرار بود به سیستم درمانی تزریق شوند.

او گفت: از بین ۱۰ هزار نفری که بنا بود سال گذشته به سیستم درمانی تزریق شود حدود ۵ هزار نفر با آزمون جذب شدند و ۳ هزار نفر هم بدون آزمون به کادر پرستاری اضافه شدند. البته طبق وعده‌های مسئولان در روز پرستار قرار بود حدود ۳۰ هزار نفر جذب شوند که تاکنون این وعده‌ها عملی نشده و تنها قرار است ۷ هزار نفر از آن‌ها اواخر بهمن ماه جذب شوند. بر این اساس در سال جاری تزریق نیروی جدید به کادر پرستاری نخواهیم داشت، زیرا با توجه به طولانی بودن روند برگزاری آزمون پرستاری امکان جذب و تزریق ۳۰ هزار نفر تا اسفند وجود نخواهد داشت.

عزیزی بیان کرد: علی رغم این که اخبار جذب ۳۰ هزار نیرو، رسانه‌ای شد و قرار بود به تقویت نظام سلامت و جامعه پرستاری کمک شایانی شود،تا به الان از جانب مسئولان عملیاتی نشده است. امیدواریم حداقل آزمون ۷ هزار نفری که قرار است تا بهمن ماه برگزار شود دقیقا در دستورکار قرار بگیرد و حدودی از این مشکلات را رفع کند.

او تصریح کرد: البته طبق جلساتی که در کمیسیون درمان برای تزریق نیرو صورت گرفته است و رئیس سازمان برنامه بودجه هم قول هایی داده اند،  تا به الان هیچ اتفاق موثری صورت نگرفته است. در حال حاضر خبر موثق این است که حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر پرستار را سوم دی ماه، ۷ هزار نفر را ۲۴ بهمن ماه و ۳ هزار نفر را هم بدون آزمون از سال قبل جذب و تزریق خواهند کرد. عملا اگر به همین صورت پیش رویم تا پایان سال حدود ۱۲ هزار نفر به مراکز درمانی تزریق خواهند شد.

عزیزی گفت:البته وزیر بهداشت و درمان گفته بودند که تا پایان سال، حدود ۲۰ هزار نفر را جذب خواهیم کرد اما طبق تاریخ‌های آزمون‌های اعلامی تنها حدود ۱۲ هزار نفر جذب خواهند شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار