نیروهای امنیتی عراق یک عامل انتحاری که قصد داشت مردم را در جشن‌های سال نوی میلادی هدف قرار دهد، به هلاکت رساندند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شفق نیوز، منبعی امنیتی در استان دیاله امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که یک عامل انتحاری که کمربند انفجاری به همراه داشت در عملیاتی ویژه در شمال غرب بعقوبه هدف قرار دادند.

این منبع گفت: نیرویی از اداره اطلاعات دیاله در عملیاتی ویژه در اطراف محله «الکاطون» و روستای «الهاشمیات» در شمال غرب بعقوبه توانست عامل انتحاری گروه تروریستی داعش را به هلاکت برساند.

منبع مذکور افزود: عامل انتحاری که کمربند انفجاری به همراه داشت قصد داشت مردم را در جشن‌های شب سال نوی میلای در بعقوبه هدف قرار دهد.

نیرو‌های اطلاعاتی عراق کمربند انفجاری را خنثی و سلاح‌هایی که همراه این تروریست داعشی بود، ضبط کردند.

سازمان امنیت ملی عراق نیز روز شنبه از دستگیری یک عامل انتحاری و سه تروریست داعشی در بغداد، پایتخت عراق خبر داد که به دنبال اجرای عملیات تروریستی در جشن سال نو بودند.

دستگاه مبارزه با تروریسم نیز از انهدام شبکه‌ای از تروریست‌های داعش در استان‌های صلاح الدین و دیاله و دستگیری ۴ عنصر داعشی خبر داد و اعلام کرد که این افراد به دستگاه قضایی عراق تحویل داده شدند.

«علی الوائلی»، کارشناس مسائل امنیتی عراق اعلام کرد که فعالیت گروه تروریستی داعش بسیار کم شده و این گروه تضعیف شده است و دیگر نمی‌تواند به مبارزه و مقابله در برابر نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی عراق بپردازند.

او افزود: داعش از مناطق بیابانی و دورافتاده که صعب العبور هستند به ویژه در استان‌های دیاله، صلاح الدین و کرکوک برای مخفی شده و برنامه ریزی برای انجام عملیات‌های تروریستی علیه مردم و نیرو‌های امنیتی استفاده می‌کند.

با وجود اینکه کارشناسان و فرماندهان امنیتی و سیاسی عراق از کاهش قدرت گروه تروریستی داعش و دستگیری و هدف قرارگرفته شدن عناصر تروریستی خبر می‌دهند، آمریکا با حمایت مالی و تسلیحاتی از عناصر باقی مانده برای بر هم زدن امنیت و متشنج نشان دادن اوضاع کلی عراق به دنبال دستیابی به بهانه‌ای برای ماندن در این کشور برای پیشبرد اهداف خود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار