باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

پیام وزیر خارجه قطر چه بود که عراقچی را به دوحه کشاند؟

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ۱۰ دی، یک روز پس از تماس تلفنی وزیر امور خارجه قطر با ظریف به دوحه سفر کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهارشنبه ۱۰ دی با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در دوحه دیدار کرد.

عراقچی در این سفر با معاون سیاسی وزیر امور خارجه با شیخ محمد بن عبدالرحمن معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و خالد العطیه معاون نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

این در حالی است که شامگاه  ۹ دی اعلام شد، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت‌وگوی تلفنی داشته است. «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در گفت‌وگوی تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آخرین مسائل روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو با تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی مبنی بر لزوم مشارکت همه کشور‌های منطقه در تامین ثبات و امنیت فراگیر به دور از دخالت بیگانگان و اجتناب از هرگونه تنش، ضمن اشاره به برخی تحرکات مشکوک و شیطنت‌های ایالات متحده در منطقه، گفت که مسئولیت عواقب هرگونه ماجراجویی احتمالی بر عهده واشنگتن خواهد بود.

چرا عراقچی سراسیمه به قطر رفت؟/ بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران منتفی شد

برخی گمانه زنی‌ها حاکی از این بود که پیام آمریکا برای ایران شامل تضمینی بوده است که از سوی این کشور هیچ گونه اقدام نظامی ضد ایران صورت نخواهد گرفت. این در حالی است که برخی اخبار حاکی از خروج زیردریایی جورجیای آمریکا و ناو‌های همراه آن از خلیج فارس و استقرار آن‌ها در دریای عمان هستند، برخی ها هم می‌گفتند، آیا عراقچی حامل پیام مهمی از سوی ایران برای آمریکا بوده است؟

حمیدرضا دهقانی‌پوده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه پس از سفر سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران به قطر و دیدار با وزرای خارجه و دفاع قطر در توییتی این سفر را بسیار مفید برشمرد و نوشت: سفر یک‌روزه سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان و دیدار با شیخ محمد بن عبدالرحمن و خالد العطیه معاونان نخست‌وزیر و وزیران‌خارجه و دفاع قطر، برای منطقه و دو کشور بسیار مفید بود.

البته روابط ایران و قطر تنگاتنگ بوده است و پیش از این ۵ دی بود که حمیدرضا دهقانی پوده سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه با سرلشکر ستاد «سعد بن جاسم الخلیفی» رئیس پلیس امنیت قطر دیدار کرد. در این دیدار، طرفین در خصوص راهکار‌های توسعه همکاری و تعاملات دو کشور با یکدیگر گفت‌وگو کردند، همچنین طرفین مشکلات و مسائل برخی از هم‌وطنان ایرانی در قطر را مورد بررسی قرار دادند. سفیر ایران در دوحه پیش از این با برخی از مقامات قطری درخصوص توسعه مناسبات تهران و دوحه و افزایش همکاری‌های دو کشور دیدار کرده بود.

برنامه فشرده معاون سیاسی وزیر خارجه/ پیام وزیر خارجه قطر چه بود که عراقچی را به دوحه کشاند؟

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز عصر هشتم دی ماه در واکنش به افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه در توئیترش نوشت که افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه، نمایشی پدافندی و ناشی از ترس، به دلیل شرارت‌های گذشته است. این اقدامات، آنتروپی ناامنی را بالا برده و موجب سوء تفاهم‌های زیان بار می‌شود. دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین گفت که امنیت در منطقه تنها با خروج عوامل خارجی ضد ثبات محقق می‌شود.

«سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره تحرکات آمریکا در منطقه، گفت که ما به طور روشن گفته و هشدار داده‌ایم مسئولیت هرگونه توطئه چینی با آمریکاست. برخی شیطنت‌ها را شنیده‌ایم به آمریکا و دوستان در منطقه پیام داده‌ایم که آمریکا در روز‌های پایانی حیات خود در کاخ سفید دست به ماجراجویی جدیدی نزند. به دنبال تنش در منطقه نبوده و نیستیم. درباره دفاع از کشور ذره‌ای تردید نداریم، همه امتحان کرده‌اند و پاسخ‌های ما را دیدند، امیدواریم عقلایی که در واشنگتن هستند تنش زدایی کنند.

وی همچنین درباره حرکت زیردریایی اتمی آمریکا به خلیج فارس هم گفت که ما به دنبال تنش نیستیم، ولی مسئولیت هرگونه تنش آفرینی و ماجراجویی به عهده آمریکاست و می‌دانند جمهوری اسلامی ایران درباره امنیت و منافع ملی خود با کسی شوخی ندارد و امیدواریم عقل بر ماجراجویی نزد برخی از جنگ طلبان بچربد.

خطیب زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا پیش بینی می‌کنید دولت ترامپ در روز‌های باقیمانده اقدام نظامی را علیه ایران صورت دهد؟ گفت که پیش بینی نه کار سیاستمداران است، نه دیپلمات‌ها و حتی کار محققان هم نیست. ما به عنوان یک دولت برای هر سناریویی آمادگی داریم و به همه سناریو‌ها فکر می‌کنیم و برای هر سناریویی پاسخ لازم خود را آماده داریم. امیدواریم در این روز‌های آخر خروج از کاخ سفید از هر تنش زایی دست بردارند.

برنامه فشرده معاون سیاسی وزیر خارجه/ پیام وزیر خارجه قطر چه بود که عراقچی را به دوحه کشاند؟

برخی از کارشناسان سفر غیرمنتظره عراقچی را به تلاش آمریکا برای قراردادن دو بند اضافه بر بودجه ۲۰۲۱ سازمان ملل که مختص به احیای کمیته تحریم‌ها علیه ایران بود، ربط می دهند که البته ۱۱ دی ماه با مخالفت ۱۴۲ کشور مواجه شد و شکست خورد. در حقیقت استدلال طرف آمریکایی بر این بود که کمیته تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران باید کار خود را از سر بگیرد، چون واشنگتن از برجام خارج شده و از نگاه ایالات متحده دیگر برجامی در کار نیست.

تنها ۱۰ کشور از جمله بحرین، عربستان و جیبوتی با این دیدگاه آمریکا همراهی کردند. صد و ده کشور مخالفت کردند و ۳۲ کشور نیز رای ممتنع دادند. روسیه، چین و اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌های جداگانه‌ای با فرضیه بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران پس از «اسنپ بک» آمریکا مخالفت کردند. اگر این طرح آمریکا رای می‌آورد سازمان ملل باید بودجه‌ای جداگانه برای احیای کمیته تحریم‌ها علیه ایران در سال آینده میلادی اختصاص می‌داد.

قطر نگران برخی تهدید‌های آمریکا نسبت به منطقه

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‎‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر غیر منتظره عراقچی به قطر، گفت که دوحه به عنوان یک کشور تاثیرگذار در شورای همکاری خلیج فارس همواره یک رابطه تنگاتنگ و قابل قبولی با جمهوری اسلامی ایران دارد، این روابط همواره در خدمت منافع مشترک دو کشور دوست ایران و قطر است.

او همچنین تصریح کرد که دولت قطر همواره سعی کرده که شرایطی فراهم کند که تنش‌ها در دو سوی ساحل خلیج فارس کاهش پیدا کند، به همین دلیل قطر نگران برخی تهدید‌های آمریکا نسبت به منطقه و ایران است، لذا به نظر می‌رسد بعد از تماسی که بین وزیر خارجه قطر با ظریف، دو کشور نیازمند رایزنی بیشتری در خصوص مسائل منطقه و سیاست‌های جدید آمریکا بعد از ورود جو بایدن به کاخ سفید بودند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: تا هفته دیگر دونالد ترامپ باید کاخ سفید را ترک کند، قطعا در این مدت ممکن است ترامپ دست به ماجرا جویی‌هایی بزند، لذا سفر معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان به قطر در همین چارچوب، کاهش تنش‌ها و تلاش قطر برای حل اختلافات ایران و آمریکا و عربستان است.

برنامه فشرده معاون سیاسی وزیر خارجه/ پیام وزیر خارجه قطر چه بود که عراقچی را به دوحه کشاند؟

او همچنین گفت: از آنجایی که عربستان به قطر چراغ سبز نشان داده است که آماده است مناسبات خود با دوحه را از سر بگیرد، به نظر می‌رسد که روابط عربستان و قطر می‌تواند برای امنیت منطقه و ایجاد وفاق بین دو سوی ساحل خلیج فارس موثر باشد. سفر عراقچی برای رایزنی بیشتر با مقامات قطری است، در زمینه همکاری‌های نفتی صحبت می‌شود و ممکن است عربستان سعودی تنش را کاهش دهد این احتمال وجود دارد که قطر بین تهران و ریاض میانجیگری کند و عراقچی دنبال این است که در مذاکرات با مسئولان قطر هدف نهایی عربستان چیست و ایا واقعا تمایل دارد مناسبات خود را از سر بگیرد یا خیر.

برنامه فشرده عراقچی/ عملیاتی شدن سند جامع همکاری میان ایران و افغانستان  در آینده نزدیک

نشست بررسی سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و افغانستان با حضور «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه، جمعه ۱۲ دی در مشهد و در محل موسسه مطالعات راهبردی شرق برگزارشد.  عراقچی در این نشست با تاکید بر حل بسیاری از مسائل در جریان مذاکرات سند جامع همکاری راهبردی میان ایران و افغانستان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک، این اتفاق مهم صورت گیرد.

سید عباس عراقچی در این نشست با تاکید بر حل بسیاری از مسائل در جریان مذاکرات سند جامع همکاری راهبردی میان ایران و افغانستان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک، این اتفاق مهم صورت گیرد. وی از حسن نیت طرفین در امضای این سند خبر داد و گفت که کشور‌های ایران و افغانستان با احترام بر اصل قانون اساسی دو کشور و احترام به حاکمیت‌های خود، آینده روشنی در همکاری‌های همه جانبه خواهند داشت.

برنامه فشرده معاون سیاسی وزیر خارجه/ پیام وزیر خارجه قطر چه بود که عراقچی را به دوحه کشاند؟

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به نقش و اهمیت مراکز مطالعاتی و پژوهشی در سیاست خارجی، حضور و فعالیت چنین مراکزی را تسهیل کننده دیپلماسی رسمی در کشور‌های مختلف عنوان کرد و گفت که اندیشکده‌های فعال در حوزه روابط خارجی باید همصدا با حاکمیت و جریان منافع ملی، حرکت رسمی سیاست خارجی را جهت دهی و تا حد بسیار به برآورده ساختن نیاز‌های پژوهشی و عملیاتی دستگاه‌های مرتبط با مسائل خارجی، کمک کنند.

در این نشست همچنین محمدابراهیم طاهریان، نماینده وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان، محمد صدیقی‌فر سرکنسول ایران در هرات، محمد بهشتی منفرد رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور، محمود افخمی سرکنسول سابق ایران در هرات شرکت داشتند.همچنین در این نشست از وبگاه انگلیسی موسسه مطالعات راهبردی شرق نیز رونمایی شد.

گزارش از فاطمه زهرا نصراللهی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۱:۳۲ ۱۸ دی ۱۳۹۹
ترامپ بیشتر بخاطر تقاص خون شهید سردارمون میترسه و پی ریاست جمهوری هس تا از مصونیت و امنیت برخوردار شه

نمیدونه دیگه سردارمون همه جای دنیای طرفداران خودشو داره حتی داخل کاخ سفید آمریکا

اگه تظاهرات طرفداران ترامپ ببینید متوجه میشید روز به روز کمتر میشن این تعداد طرفدارش هم ب صدقه سر پولشه ولی طرفدار واقعی ش خیلی کمه تو امریکا
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۰۰:۴۳ ۱۵ دی ۱۳۹۹
فقط تکیه بر صادرات به همین همسایه ها که سال به سال در حال تضعیف راهکار حل تمام مشکلات
افغانستان را با فناوریش مسخره میکنی ولی منبع درآمد و سود نمی بینید
تمامی کشورهای همسایه ما برپایه واردات پیش میروند واین امتیاز بزرگیست برای ایران
اما متاسفانه باهمین نگاه به اروپاو آمریکا کشور به این حال افتاده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
هرچه که بود ناو آمریکایی با اطمینان از منطقه خارج شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۴ دی ۱۳۹۹
هیچ مشکلی در ایران نیست البته تا وقتی که قدرت در دست مردم نباشد ولی متاسفانه قدرت در دست مردم هست اگه نمی داشت اینترنت وارد ایران بشه الان هم مردم متحد بودند و هم دین کاملی داشتند همه مشکلات از مردمه
Iran (Islamic Republic of)
گلاب
۱۵:۰۷ ۱۴ دی ۱۳۹۹
با رابطه با افغانستان و قطع رابطه با کشورهای اروپایی ایران اباد و اباد و خیلی اباد میشود و ما از تکنولوژیهای فوق پیشرفته افغانها استفاده ها خواهیم نمود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۴ دی ۱۳۹۹
وات؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۴ دی ۱۳۹۹
به همین زودی ها مشکلات حل خواهد شد به خواست خدا آرامش بر قرار خواهد شد اگر بلانسبت برخی خود فروخته ها سنگ اندازی نکنند
Iran (Islamic Republic of)
قاسمی
۰۳:۳۷ ۱۴ دی ۱۳۹۹
عراق به قطعنامه رای ممتنع داد. واقعا اینها نمک میخورند و نمکدان میشکنند. در سالگرد شهادت حاج قاسم که اونها رو نجات داد از دست داعش حالا رای ممتنع میدهند. در حالی که بیشتر همسایگان ایران رای منفی دادن. قطر هم ممتنع داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۱۴ دی ۱۳۹۹
آمریکایها ترسوهستند وخائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۴ دی ۱۳۹۹
در میان کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس قطر از همه عاقل‌تر است چون میداند اگر میان آمریکا و ایران جنگی بیفتد در اولین زدو خورد این کشورهای کوچک مثل قطر و بحرین و امارات و کویت هستند که نابود می‌شوند بنابر این تلاش میکنند که جنگی اتفاق نیفتد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۴ دی ۱۳۹۹
قطر هم به ظاهر با ما خوبه ، اما همیشه مثل امارات ،بحرین ،کویت تو سازمان ملل دستش به ضرر ایران بالاست ، کشورک هایی که ایران باعث شد انقدر پررو بشن
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۳:۳۷ ۱۳ دی ۱۳۹۹
باسلام خدمت همه زندگی وپیشرفت وبهبود معیشت زندگی ایران عزیز در گرو تعامل با همه کشورهای دنیا است نباید با دست خود گره کوری بر معیشت وزندگی ودین خودمان بزنیم میهن پرستی را داشته باشیم تعامل با همه را هم داشته باشیم وبیشتر به فکر امتیاز گرفتن باشیم نه بدبخت کردن خودمان و مردم به امید سربلندی رهبر وایران
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۹:۲۹ ۱۴ دی ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۳ دی ۱۳۹۹
دولت تروریست آمریکا ثابت کرده ، دولتی نیست که ذره ای به قوانین بین المللی ، حقوق بشر و حقوق سایر ملت ها مخصوصاً مسلمانان احترام بگذارد و هر شرارتی از این رژیم بی اعتبار امکان پذیر است اما باید در مقابل این رژیم داعش مسلک با قدرت ایستاد و هزینۀ مقاومت به مراتب از هزینۀ سازش کمتر و عزت مدارانه تر است .
Iran (Islamic Republic of)
رضامردانی
۲۳:۳۴ ۱۳ دی ۱۳۹۹
ای کاش در مناسبات سیاسی..کشورما ایران با همه کشورهای همسایه بخصوص عربی صلح وآشتی برقرار کند..و رابطه خود را به کلی و برای همیشه با ترکیه قطع کند زیرا تنها کشوری که دشمنی با ایران والبته کل دنیا تو خونش هست ترکیه است..و دورو ترین کشور دنیاست..پست ترین عرب ها را به کل ترکیه ترجیح می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
اردستانی
۲۳:۲۵ ۱۳ دی ۱۳۹۹
بنده بعنوان یک شهروند جا دارد به مسئولین محترم کشور یک جمله بگویم که عرب جماعت نه ظاهر دارد ونه باطن شکم که سیر شد بی خیال همه چیز در عملیات فتح المبین بخاطر یک نخ سیگار دو نظامی آنها تسلیم شدند لذا حیف. از یک ریال. که به آنها کمک شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۳ دی ۱۳۹۹
رابطه تنگاتنکتون با قطر رای ممتنع به تحریم ما داد؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۵۶ ۱۳ دی ۱۳۹۹
تأمین امنیت، صرفاً نظامی نیست، فعالیت اقتصادیِ با حجم بالا، پیوندهای سیاسی و امنیتی را ارتقاء می بخشد، انجامِ این مهم، عزم وکارِ مضاعف را می طلبد، که در این میان «بخش خصوصی» همیشه حلقهٔ مفقوده بوده و هست، عدم استفاده از بخش خصوصی موانع جدی دولتی دارد. چنانچه دولت بخواهد همهٔ کارها را انجام دهد، یعنی همه کاره باشد، همهٔ مسئولیت را نیز بر عهده خواهد داشت،. وهمینطور است، ولی به نسبتِ مسئولیت «پاسخگو نیست» واین تنها مشکلِ این دولت نیست و حکایت همچنان باقی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۳ دی ۱۳۹۹
با توکل وتوسل به خدای متعال ، ما از چیزی نمیترسیم ولی نباید کینه توز ودنیاپرست باشیم تا سلامتی را برای منطقه به ارمغان بیاوریم.
Iran (Islamic Republic of)
معین
۲۲:۳۷ ۱۳ دی ۱۳۹۹
وقتی می نویسید عراقچی سراسیمه رفته یعنی تحقیر طرف ایرانی، دیدارهای فوری در روابط بین الملل مرسوم هست.
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۲۲:۳۶ ۱۳ دی ۱۳۹۹
با سلام خداوکیلی مابعدانقلاب به کدوم کشور همسایه دست دراز ی گردیم یازورگفتیم درضمن اگرهم مشگلی باشه باید خودمون حلش کنیم نه از اون کله دنیا برای حل مشکلاتمونو بیان قارتمون کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۳ دی ۱۳۹۹
چرا رفته شاید برای برجامی دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۳ دی ۱۳۹۹
ترامپ سگ زرد ترسیده
Iran (Islamic Republic of)
اژدر
۲۲:۰۹ ۱۳ دی ۱۳۹۹
لطفاً در متون فارسی از نظر املایی دقت بیشتری کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۳ دی ۱۳۹۹
قطر هم نامرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۳ دی ۱۳۹۹
باید با همسایه ها روابط کشورمون خوب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۳ دی ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم والعصر ان الانسان لفی خسر الا لذین آمنو و عملو الصالحات و تواصوبالحق و تواصو بالصبر ومن الله توفیق الهم اصلح علی کل فاسدآ من امور المسلمین والبشرامین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
حمزه محمودی
۲۱:۳۷ ۱۳ دی ۱۳۹۹
هر وقت فهمیدیم در دنیای امروز با جنگ گاری پیش نمیرود ،وهر کشوری ولو کوچک توان دفاع از خود دارد،میتوانیم با صلح اهداف خود را پیش ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۳ دی ۱۳۹۹
باید به سلاح هسته‌ای مجهز شد دنیا امروز دنیای زور و قلدریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۳ دی ۱۳۹۹
لرزان اونم برای گدایی اوضاع بهتر . هیهات
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۰۴ ۱۳ دی ۱۳۹۹
ترامپ ازشکست وآبروریزیش عصبانیست ومثلا میخوادبه ما توخواب ضربه بزنه وبره ولی نمیدونه اولین گلوله که بهخاک ما بخوره اول عربستان وامارات وشیاطین مرتجع بجزخانه امن خدانابودمیشن واسراییل پودروخاکست خوددانددیوانه پست فطرت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۳ دی ۱۳۹۹
برا چی
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۲۰:۳۳ ۱۳ دی ۱۳۹۹
اگر آمریکا ناو گروهش از خلیج فارس بیرون برده یعنی خودش از موشک های ایران ایمن سازی میکنه .یجورایی خطرناک این مدل کارش....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۳ دی ۱۳۹۹
جنگ باعث رکود میشود وهیچ کشوری حتی امریکا با جنگ به جایی نمرسند نمونه اش عراق که میلیارها خرج کردند اما هیچی گیرشان نیامد به شما قول نیدهم تا چند وقت دیگه امریکا از متطقه کامل برود جز هززنه چیزی ایدشان نمشود هر چند نادانند اما هر که با ایران در بیفته سرانجامش نابودیس تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۳ دی ۱۳۹۹
وقتی امریکا ناوها و... را به دریای عمان منتقل می کند یعنی قصد عملیات نظامی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۳ دی ۱۳۹۹
ملت اینقدر ساده لوح نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۳ دی ۱۳۹۹
امیدواریم بقیه شورای همکاری خلیج فارس،بتوانند روابط خوب جمهوری اسلامی با قطر را سر مشق خود قرار دهند و بدانند که همسایه باید از در دوستی درآید نه از راه جنگ و بد بینی.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۹:۰۹ ۱۳ دی ۱۳۹۹
ایا واقعا امریکا جزجنگ وادمکشی در دنیا کاردیگری بلد نیست
Iran (Islamic Republic of)
حاجی بگلو
۱۹:۰۶ ۱۳ دی ۱۳۹۹
آنچنان آمریکاییها رو داخل ناوها و هواپیماها و هرجایی دنیا به خاک خون بکشیم که تا صد نسل دیگه برای بچه هاشون تعریف کنن اینجا ایران است ن عراق ن افغانستان است ن هیچ جای دنیا که آمریکاییها هرکار دلشون خو‌است بکنن و کسی جرات نکنه بهشون چیزی بگه ، درست مشکلات داخلی تو ایران زیاد هست گرانی هست ظلم و ستم هست ولی تو ایرانه و به هیچ کی جز ایرانیها ربطی نداره و به جای جاش همه ما ایرانی هستیم و برای خاک وطن خون میدیم ، چون ایرانی باغیرت
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۱۸:۳۹ ۱۳ دی ۱۳۹۹
آره از رای ممتنع قطر در سازمان ملل متحد معلوم شد چه دوستی با ما داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۷ ۱۳ دی ۱۳۹۹
امیدوارم کشورمان ابر قدرت دنیا ومنطقه بشه و روابط خودشو با تمام کشورها توسعه بده چون دوران جنگ و خونریزی سالها مرده و جز بد بختی چیزی حاصل نمیشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۳ دی ۱۳۹۹
یه ذره مملکت داری و مردم داری رو از کشورهای عربی خلیج فارس مثل قطر و امارات و اردن رو هم یاد بگیرید بد نیست آقایونی که ادعاتون گوش فلک رو کر میکنه ولی در عمل هیچید.
Iran (Islamic Republic of)
جواد سوری
۱۷:۵۴ ۱۳ دی ۱۳۹۹
سلام کشورهای منطقه خلیج فارس فارس فارس مثل نوزاد هستند که ایران باید رهبری انها راقوی داشته باشد نه به انها زور بگد احیانان کشوری خطا کرد نباید جواب را باخطا داد باید بفهمانی این کارها در گوش تاریخ جاودانه خواهد ماند نباشد چیزی که شرم کنیم از تاریخ
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۲۳ ۱۳ دی ۱۳۹۹
ایران از کمک این نوزادان به صدام وکشتار درجنگ هشت ساله هنوزغمگین است . اما هنوز برادر بررگتر است . اگر شیطان در منطقه بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۳ دی ۱۳۹۹
مرز های بصیرت رو جابجا کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۳ دی ۱۳۹۹
موفق و سربلند باشید جناب
Germany
Mahdi
۰۲:۱۱ ۱۴ دی ۱۳۹۹
مرزهای بصیرت رو خیلی خوب اومدی خخخ
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۰۶:۲۷ ۱۴ دی ۱۳۹۹
یعنی ایران مامانشونه؟بابا بیخیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۳ دی ۱۳۹۹
امریکا ترسیده
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۲۹ ۱۳ دی ۱۳۹۹
امیدوارم که خروجی این رفت و امدها صلح در منطقه و بهبود وضعیت مردم ایران شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۳ دی ۱۳۹۹
بازم کشورقطرامیدوارم بین طرفین روابط عادی برقرارکند چراکه چنگ هیچ سودی منافه ایی دردنیا ندادر ان شاالله جنگ یمن افغانستان سوریه هم بخوبی پایان یابد به امیدخداوند ،،درودخداوند برملت شریف ودلاورمردان ایران بزرگ ،،سلام برخلیج همیشه فارس
Germany
آرمان
۱۸:۴۷ ۱۳ دی ۱۳۹۹
کشور پهناور قطر که اندازه آق تپه علیا نیست باید بیاد ایران در امور کشور باستانی ایران نظر بدهد دستور بدهد وبرای ما تائید تکلیف کند.چی شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۳ دی ۱۳۹۹
تو این دنیا روابط عادی وجود نداره...تمام روابط بر پایه منافع مشترک هستش...

استکبار و غربی ها با جهوری اسلامی بودن ایران مشکل دارن و این باعث میشه که منافع اونها به خطر بیفته و اون رابطه عادی که شما منظورتون هستش اصلا شکل نمیگیره

تو این حالت دو راه وجود داره
یا باید قوی بشیم
یا باید تسلیم خواسته های استکبار بشیم
آخرین اخبار