کارشناس خودرو گفت: قیمت گذاری دستوری خودرو اشکالاتی دارد و آرامش مردم و بازار را به هم زده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، زاوه کارشناس صنعت خودرو در برنامه چشم انداز شبکه ایران کالا در خصوص فرمول جدید شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو گفت: هر سال تا دی ماه شاهد به کف رسیدن قیمت خودروها هستیم و پس از آن تا شب عید روند قیمت خودرو صعودی می شود. 

او ادامه داد: امسال کمی روند قیمتی متفاوت است . عرضه به بازار بیشتر شده و بخشی از خریدهای مردم که به منظور سرمایه گذاری بوده به بازار عرضه شد که قیمت ها را به کف رساند و اگر طبق روال هر سال شب عید قیمت خودرو گران شود، شیب آن کندتر خواهد بود.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: در حال حاضر دلالان نه می توانند عامل افزایش قیمت خودرو باشند نه کاهش قیمت آن. سیاست های پولی، نحوه عرضه از سوی کارخانجات و نحوه مدیریت در صنعت خودرو عوامل تاثیرگذار در قیمت محسوب می‌شوند. آدرس غلط نباید به مردم بدهیم.

قیمت خودرو بر پایه هزینه تولید و عرضه و تقاضا تعیین می‌‌شود

در ادامه برنامه کاظمینی یک قطعه ساز در این خصوص اظهار کرد:  اگر خودرو با قیمت مناسب به بازار عرضه شود بازار به تعادل می رسد. قیمت خودرو برپایه قیمت تمام شده و عرضه و تقاضا در بازار تعیین می شود.

او ادامه داد: قیمت خودرو در بازار افزایش می یابد به دلیل اینکه تقاضا و کشش در بازار زیاد است. در این شرایط اگر خودروساز با محصول خود را با قیمت پایین بدهد دلالان وارد بازار می شوند و با توجه به نقدینگی که دارند خودرو می خرند و دپو می کنند و به قیمت بالاتر می فروشند که سود آن به جیب دلالان می رود.

کاظمینی بیان کرد: دولت باید نقش خود را در نظارت اعمال کند تا قیمت خودروساز بالاتر از  حد منطقی نیاید. قیمت تمام شده یک عامل اثرگذار در نرخ خودرو است و عامل دیگر کشش بازار است .

این قطعه ساز افزود: قیمت خودور باید با توجه به سود مناسب خودروساز و کشش بازار طوری انتخاب شود تا دلال منافع آن را نبرد. اگر خودروساز منفعت ببرد این منفعت ملی است اما باید در حد متعادل باشد.

 آزاد سازی قیمت خودرو طرحی ناقص و مبهم است

حمزه پور کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: بحث آزاد سازی قیمت خودرو که به دلیل ماه های پایانی کار دولت به صورت ناقص پیگیری می شود  اثر خود را در بازار می گذارد و بازار را به هم می زند.

او ادامه داد: طی سال های گذشته همواره مالکیت دولتی و چینش مدیران به صورت انتخابی در خودروسازان بوده و قطع هم نشده است و مقیمی  هم مستقیما با دستور دولت مدیرعامل ایران خودرو شده است.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: دخالت های بیجا و غیرکارشناسی دولت بازار را به هم زده  است.     


بیشتر بخوانید


 قیمت گذاری دستوری خودرو آرامش بازار را بر هم می زند       

حمزه پور گفت: بازار خودرو آشفته است و مکانیزم عرضه و تقاضا و قیمت تمام شده قیمت را تعیین نمی کند. بازار انحصاری کامل داریم که رقابت در آن معنایی ندارد.نرخ گذاری دستوری سیاست کهنه ای است که در این بازار اعمال شود و قیمت ها را بالا می برد که  این حق الناس است.

او افزود: قیمت گذاری دستوری خودرو آرامش مردم  و بازار را به هم زده است.

حمزه پور بیان کرد: قطعه سازان طبیعتا از قیمت گذاری استقبال می کنند و این طرح آزادسازی قیمت خودور تامین کننده منافع خودروسازان است نه مصرف کننده . این طرح ناقص و مبهم است.

او تاکید کرد: با واردات نباید مخالفت شود. باید واردات هوشمند انجام شود اما باید با کنترل هوشمندانه واردات و صادرات کنترل رفتار خودروسازان را داشته باشیم.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: به دنبال ایجاد نظام حرفه ای مدیریت هستیم و افراد باید شایستگی و قابلیت هایی برا مدیریت  داشته باشند.

دست های پنهان صنعت خودرو را اداره می کنند!

در ادامه برنامه الهویردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:  صنعت خودروسازی در ایران از ریل طبیعی خود خارج شده است. این صنعت اکنون حالتی مافیایی پیدا کرده است و دست های پنهانی آن را می چرخاند که این صنعت را فقط در اختیار دو خودروساز قرار داده اند و اجازه ورود خودروساز جدید داخلی و خارجی به بازار را نمی دهد

او با بیان اینکه صنعت خودرو ساختار، مدیریت و بازار درستی ندارد افزود: دو خودروساز بزرگ کشور تمام صنایع خودرویی را به انحصار خود درآورده و به خودروساز خارجی و حتی سازمان‌هایی که در این حوزه تخصص دارند اجازه همکاری نمی‌دهد. وزارت دفاع و سپاه فناوری‌های پیشرفته‌ای برای ارتقای سطح کیفیت خودرو‌های داخلی دارند، ولی به آن‌ها اجازه حضور در صنعت خودروسازی داده نمی‌شود.

این نماینده مجلش شورای اسلامی گفت: باید راه واردات باز شود. نیاز مردم باید با کمترین هزینه و بهترین کیفیت تامین شود. خودروسازان باید برنامه های بلند مدت برای  تولید خودروهای با اانرژی پاک داشته باشند.

او ادامه داد: مجلس تا حدودی دستش در این حوزه باز است.  وقتی راه  واردات را بسته ایم، خودروسازان از این فرصت سوءاستفاده می کنند. این یک بحث اجرایی است که دولت باید آن را مدیریت و اجرا کند  و به مجلس مربوط نمی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۱:۱۶ ۲۰ دی ۱۳۹۹
عکس دنیا عمل می‌کنند، خودروسازی باید خصوصی سازی بشه و دولت ناظر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۸ دی ۱۳۹۹
توی این چند سال کی شورای رقابت به فکر مصرف کننده بوده من گارگرم سال ۹۶ پراید ۲۲ میلیون بود توانای خرید نداشتم الان که ۱۲۸ میلیون شده شعار مسئولین ما این که هر کی نداره نخره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۲۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
چه طرح مسخره ای، دلال ها دارن واسه کشور تعیین تکلیف میکنن، قیمت بازار رو کی درست میکنه دقیقا، واقعا کسی نیست جلوی اینارو بگیره ، همش از جیب مردم بدبخت پول بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
این تصمیم شورای رقابت خدا را شکر چهره واقعی شورای رقابت را در ایجاد گرانی خودرو نشان داد و مستقیما شخصیت واقعی افرادی مثل شیوا را برای مردم مشخص نمود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
پول تخم مرغ هم نداریم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
چقدر گرفته تا قیمت ببر بالا!!!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
وقتی مجلس نمیتونه واردات ازاد کنه و خودرو ساز انحصاری شده و وزارت دفاع و سپاه حق ورود به خودرو سازی ندارند ... بلبشویی ایجاد شده یکی نیست بگه اخه این اشفته بازار کی باید درست کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۱ دی ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جون مادرت بابا پیگیری کنید این قیمت شورای رقابت پشت پرده داره حتما یه کاسه ای زیر نیم کاسه ببینین اینا دنبال چیه ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
آهای شورای رقابت تو که میبینی قیمت خودرو داره میاد چرا ورود کردی آخه چی می خوای از جون این مردم ای خدا دردمون به کی بگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
مسئولان رده بالا ورود کنه به شورای رقابت حتما دستهای پشت ای در کار اینا دارن به نظام ضربه میزنن حتما نیتی دارن آقای رئیسی توراخدا امید مردم کشور به شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۱ دی ۱۳۹۹
تا این دولت هست هیچ امیدی به بهبودی اوضاع نداشته باشید و تا یک عده رای غلط می دهند اوضاع همینه فکر کردید شیوا از کی دستور میگیره؟ فیلم گاندو رو یادتون هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
مجلسی های انقلابی و مسولان امر بفکره جوانان و مردم با حقوق کم بفکرمون باشید ما هم ماشین خوب می‌خوابیم ما فیش حقوقی و ضامن و چک نداریم پول نقد فقط باید بدیم ماشین پراید و تیبا ارزون کنید لااقل اینا ماشینا کارگری است ما توان خرید نداریم چرا هر چی پول در کردیم با گرونی داره صفر میشه کاهش بدید بفکره ما باشید نصف جمعیت
ایران کارگران فیش حقوقی و ضامن ندارن کارمندن توانن مالی ندارن کمکمون کنید التماس میکنیم بفریادمون برسید مسولان کشوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۱ دی ۱۳۹۹
نه اینکه قبلا که قیمت کارخونه رو به قیمت بازار نزدیک کردند جواب داد؟ و نتیجش این شد که باز قیمت بازار بالاتر رفت اینا ملتو چی فرض کردند که طرح های مزخرفشونو هی تکرارم می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۱ دی ۱۳۹۹
قیمتا در بازار افزایشی شد باز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
قیمت کارخانه میره بالا.بعدشم خودروهای قبلی رو ندادن هنوز هی پیش فروش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۰:۵۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
دلال دیه همان خودروسازها
خودروساز که کشاورز نیست با چند واسته بفروشه خود خودروسازها بنگاه ها و نمایندگی هایی برای دلالی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خدایا مسئولای ما رو از خواب غفلت بیدار کن،خدایا بذار اشک یتیم وآه پیرزن و دل خون جوونا رو ببینن،خدایا تا کی گرونی،دیروز یه سر دست خریدم ۵۵۰ تومن،قبلا باش یه گوسفند میخریدیم،مستاجریم اجاره ها وحشتناک رفته بالا،سه شیفت کار میکنم،ازپس مخارج زندگی بر نمیام،دوست دارم بمیرم، ،خدایا پس کی به داد دل ما میرسه،دیگه نفسمونو بریدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
رییس سازمان مصرف کننده وتولید کننده را عوض کنید ، کسی را انتخاب کنید که طرف تولید کننده نباشه عادل باشه همه چی درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
با ورود شورای رقابت می خوان وجهه قانونی بدن به گرانی خودرو و هر زمان ورود کرده باعث افزایش قیمت به نفع خودرو سازان شده
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۱۰:۱۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خودرو قرعه کشی و پیش فروش نمی خریم.
ترفند خودرو قرعه کشی و پیش فروش برای ایجاد انگیزه خرید درجامعه و بالا برد قیمت خودرو بی کیفیت کلاهبرداری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
از ثبت نام بر اساس کد ملی شروع شد و نفری هر 3 سال یک خودور تا فرمول گذاری و ...و همه تصمیم ها با هدف سود مردم---
ولی نتیجه اش را یک نگاه بکنید .
مثلا قیمت پژو 206 از 60 میلیون تومن رسیده به 260 میلیون تومن.
ایا خجالت نمیکشید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۱ دی ۱۳۹۹
دیگه با این قیمت ها اکثر مردم توانایی خرید ندارند
ماشین هم مثل گوشی به ارزوها پیوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خودروسازها شورای رقابت رو خریدن از خود کردن #شورای رقابت کشک!!!!
Iran (Islamic Republic of)
Abc
۰۹:۳۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
در کوتاه مدت منافع خودرو ساز هارو تامین می کنه و خودرو گرون میشه ولی در طولانی مدت صنعت خودروسازی ایران را از بین خواهد برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خودرو ساز کیه باید ذینفعان رو دید که این پولهای بی حساب وکتابی که از ملت میگیرند کجا هزینه میشه وگرنه چرا باید در عرض چند سال خودرو چند برابر گران شوذ و مطعمعا هستیم که تو این کشور چیزی به نفع مردم تعقیر نخواهد کرذ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۱ دی ۱۳۹۹
آقايان براي افزايش 30 درصد در هر سه ماه قانع نشدند مي خواهند با اين ترفند قيمت كارخانه را افزايش دهند. در حالي كه غافل از آنند كه نارضايتي را در كشور عزيزمان افزايش مي دهند . برخورد با مسئولين مرتبط با اين حوزه توسط مراجع ذي صلاح ضروي مي باشد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
ای برقبرتون لعنت که مردم رواحمق تصورمیکنین واون شورای رقابت دزد که دستش باخودروسازهاتویه کا سه است برا گرون تر کردن این چرندیات روتحویل ملت میدن کی از دست ایران خودرو وسایپادزد راحت شیم امیدوارم یک نهاددرست حسابی مثل سپاه یاارگان دیگری خودروبسازه تا ازدست این دزدها که روز به روز خودروهای چندمیلیونی شونه به قیمت صدمیلیونی میفروشن راحت شیم
Iran (Islamic Republic of)
علی حق پرست
۰۹:۰۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران لطفا این قضیه رو پی گیری بکنید. آخه این چه طرحی هست. قرار بود کاری کنن که خودرو ارزان بشود و قیمت بازار به قیمت کارخونه نزدیک بشه. الان دنبال این هستن که قیمت کارخونه رو به قیمت بازار نزدیک کنن یعنی قشنگ قضیه رو عکس کردند. ملت رو چی فرض کردن خدایی میگن با این کار خودرو ارزان میشه.
بعد تو کل دنیا و بر اساس علم اقتصاد هر چی تولید بیشتر بشه باید قیمت ارزون تر بشه اخه اینا با این فرمولشون علم اقتصاد رو هم به فنا دادن حالا مردم هیچی
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۰۹:۰۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
بهترین راه برای رقابت کیفیتی و قیمتی تو بازار ، فقط و فقط واردات خودرو است چه نو و چه دست دوم و با کیفیت، اگه ماشینهای با کیفیت و حتی دست دوم خیلی از شرکتهایی آلمانی، ایتالیایی، چینی و ژاپنی مثل تویوتا و نیسان وارد ایران بشه کسی سوار ماشینهای بی کیفیت و گران ایرانی نمیشه. خودسازان و مافیای آنها با هدیه دادن خودروهای سهمیه ای به دستگاههای مختلف از جمله دولت، نیروی انتظامی و مجلس و قوه قضائیه، دهان اونا را می بندند تا صدای اونا در نیاید و شورای رقابت را هم حتما خریده اند که شورای رفاقت شده و اینطوری تصمیم میگیره. اگر خود رو تولیدی را روانه بازار کنند و بحث تفاوت قیمت مطرح نمی شود. عمدتا خودرو را با قطره چکانی عرضه میکنند تا تقاضای خود مرتب افزایش یابد و اینا هم با پیش فروش به سودهای کلان برسن. برای همینه که دولت و مجلس و بازرسی و دیوان عدالت اداری و دادستان و... همه تماشا میکنند. والله این رسم مملکت داری نیست که همه کاسه و کوسه ها سر مصرف کننده بشکند.
Germany
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۱ دی ۱۳۹۹
فرمول بیشعوری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
ماشین ارزون و ماشین خارجی برای ایرانی حرام است باید حتما نون وپنیر را ب قیمت چلوکباب بخوره.واااااااای بر ما ک خودمان تیشه ب ریشه خودمان میزنیم . خودمان گرانی را بوجود میاریم بابا نخرید .هرکسی ک ماشین بخره خاین ب ملت و کشوره
Pakistan
محمدصالح
۰۸:۳۸ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خبرنگاران محترم ، لطفاً از مسئولین بخواهید که این فرمول را اجرا نکنند .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۲۸ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خودروسازان بهانه پایین اومدن سهامشان را می کنند در حالی که خودشان با افزایش سرمایه سهام 50تومانی را 300 تومان کرده اند معلومه که با چنین افزایش سرمایه ای پایین میاد
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۸:۲۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
سلام ،

به نظر من مشکل عدم تناسب میان خودرو و خریدار است ،
ما یک همسایه داریم ، حمال ، بی سواد ، بی نماز ، متجاوز به عنف ،
سه خودردی شاسی بلند دارد ،
من نمی دانم چرا باید طرح رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان
وجود داشته باشد، اما متناسب سازی شهر و شهر نشین و خر و بیابان وجود نداشته باشد ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۰۷ ۱۱ دی ۱۳۹۹
بازهم مردم قربانی شورای رقابت
خواهشا قانون جدید ندهید
هر وقت فرمول و قانون جدید میاد اوضاع بدتر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
قیمتا داشت میومد پایین اینا چه قد حرفه این اصلا به فکر مردم نیست مثل روز روشنه دولت خودروساز دستشون تو یه کاسه است
France
تیموری
۰۷:۴۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جوان لطفا پیگیری کنید....قیمت کارخانه باید کاهش پیدا کند علی الخصوص برای کسانی که تو طرح قیمت گذاری یکساله ثبت نام کردند نه طرح قیمت گذاری ۳ ماهه ...باشگاه خبرنگاران جوان لطفا پیگیری کنید‌.....دراصل کل طرحهاشون به ضرر مصرف کننده های واقعی واقشار ضعیف است...قیمت کارخانه باید کاهش پیدا کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
نفوذ، نفوذ، نفوذ. طرف یه ویلا بهش میدن میاد توی شبکه جمهوری اسلامی راس راست تو چشم مردم نگاه میکنه و میخنده و دروغ میگه. کدام شورای رقابت، کدام شورای حمایت. انتخاب اشتباه عمر مردم رو به باد داد رفت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۳۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خدا لعنتشون کنه، سه ساله خودروخواران با بازار و دلالان در افزایش قیمت مسابقه میدن، معلومه که دلالان پیروز مسابقه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
اصلا مصرف کننده برا اینها اهمیت داره؟؟؟؟؟؟؟؟خرید خودرو هم برامون شده آرزو......خدا ازشون نگذره که ین داستانها رو دارن تو مملکت پیاده میکنند ....مسئولین اثر گذار هم تماشاچی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
تازه فهمیدین خودروسازمافیایی هست الان چندسال دارن جولان میدن کسی کاربهشون نداره میدونید چرا چون آن دستهای پنهان وزیروآقازادها وحتی ریس جمهورهم دست داره بخاطرهمین هست کاش امام خمینی زنده بود بخدا دست این مافیای خائن قطع می کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
دزد ها هیچگاه به زیان خود. به نفع مال باخته شهادت نمی دهند
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۶:۱۷ ۱۱ دی ۱۳۹۹
چرا ارامش مردم را هر روزی به یک بهان به بازی گرفته ای وزیر بی کفایت صمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۳ ۱۱ دی ۱۳۹۹
تو بحث خودرو تا حالا حتی یک طرح هم اجرا نشده که به نفع مصرف کننده باشه
هدف از هر طرحی در این حوزه فقط و فقط و فقط سود بیشتر برای خودروسازها(بخوانید گاری ساز ها) است.
و این وسط هم تا حالا نشده که یک ارگانی ورود کنه و حق مصرف کننده رو از این اینا بگیره
در واقع خودروسازها هر کاری دلشون خواسته کردن و میکنن و زور هیچکس هم بشون نمیرسه علی الظاهر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۵۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خدایش کسی تو این مملکت نیست جلوی این خودروسازها رو بگیره؟؟ شورای رفاقت با خودرو سازها هر دفعه فقط دنبال پر کردن جیب خودرو سازان هستش. تاوان مدیریت آبکی آقایان رو مردم باید بدن؟.؟ این عدالت نیست بخدا. بقرآن خسته شدیم خجالت هم خوب چيزيه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
بله مهم اینه پول باید بره جیب دولت...دلال و بازار و عرضه و تقاضا بهونست…یه ادم هم توی مسئولین پیدا نمیشه یه اقدامی جلوی اینهمه ظلم بکنه…

مسئولین کاش ببینن و بشنون که این نظام روی دوش مردم قشر ضعیف و متوسط ساخته شده والان همین مردم دارن له میشن…شما رو به هر چی اعتقاد دارید قسم یکاری بکنین…
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
همچیز به ضرر مردم تموم میشود همجا ،کجا چیزی به نفع مردم کاری شد،مردمو احمق فرض کردنگرون میکنیم تا ارزون بشه یعنی چه ایحرفا ،اگه مدیریت بلد بودن دلال به هرچیزی نفوذ نمیکرد باونجون هم بخوای بخری دلال داره پس مدیریتتون درست کنید ،رسانه ها هم در خدمت مردم باشند نه اینه ذهن مردمو برا کارای این مدیران اماده کنن در هرصورتی مردم باختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
بهانه ایست برای افزایش مجدد قیمت بی انک کیفیت بالابرود...
United States of America
ناشناس
۰۲:۱۸ ۱۱ دی ۱۳۹۹
اره دیگه مجلس دنا پلاس گرفتن الان هم به مجلس مربوط نمیشه پس به کی مربوط میشه مجلس باید طناب گردن دولت بندازه و مثل سگ بکشه مجلس و حساب بکشه ازش که ملت نابود کرده تموم دنا پلاس گرفتن الان هم جواب میدن به مجلس مربوط نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
فقش به نفع خودرو سازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خدایا چرا ما تو کشوری متولد شدیم هرسالمون بدتر از پارساله،مملکت بی صاحب شده،داریم خفه میشیم از گرونی کسی به فکر مانیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
اگر یادتون باشه چند سال پیش مردم ماشین صفر نخریدند و دولتی ها احساس خطر کردندو با هزاران حیله و وعده و وعید و وام خوردرو ساز ها را کمک کردند. حالا که باید از مردم و مصرفکننده حمایت کنند تشریف ندارند. اگر بازار خودرو افت کنه سریعا دست به کار میشوند و با فرمول های عجیب و غریب از خودروسازها حمایت میکنند تا خون مردم را در شیشه کنند. نمیدانیم این دولت رفیق دزده یا شریک قافله.
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۰:۵۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
بدون شرح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
به امید نابودی این دو فرغون سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
سلام. والا راستش من که حرفی برام نمیاد به زبون بیارم. اما طنز مسخره ای هست این شورای رقابت! من اصلاً فکر میکنم شاید شورای رقابت خودش هم الان میدونه دلالا کیان و شاید هم ...البته من نمیدونم این آقای شیوا اهل ایرانه یا نه یا شاید توی یک کشوردیگه زندگی میکنه، هیچکدومو نمیدونم بخدا. آدم احساس خفگی و مرگ میکنه با صحبتای این آقا. ما دیگه مشکلمون با خود خودروسازا حل شده و الان مشکل خود آقای شیوا هست، جالبه بخدا!. مدیران سایپا و ایرانخودرو با ماشینای بنجلشون و دلالاشون کم بودند حالا هم قوز بالا قوز شد برای مردم بدبخت با این آقای شیوا!
Iran (Islamic Republic of)
سید مسعود پورزمان
۰۰:۴۳ ۱۱ دی ۱۳۹۹
بابا شما را به خدایی که می پرستید اینقدر این ملت را دست نت دارید آخه این شورای رقابت تو هیچ کشوری نیستش فقط تو ایران هستش دیگه شو رشا در آوردید یه ذره حیا کنید ول کنید بسه دیگه چیزی نمونده شمع آقا را با هم خوردید بستون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
منافع دزدهارو تامین میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۱ دی ۱۳۹۹
لعنت خدا بر کسانی باد که حامی ودبیر و سخنگوی این دو خودرو ساز شده اند شیوا تو نبودی گفتی دلار گران شده باید فصلی هم خودرو گران شود حالا که دلار ارزان شده تو چرا حامی دلال چپاولگر ووووو عامل اصلی گرانی شده اید مگر مردم چه هیزم تری به تو فروختن که شرط شروط برای خودروسازها می زارید که اگر افزایش تولید داشته باشید من هم اجازه افزایش قیمتها را میدهم خوب معلوم تو با خودروسازها دستتان توی یک کاسه است این جند ماه کمتر خودرو تحویل مردم می دهند و با دپو کردن خودرو به حرف تو که گفتی 50 درصد تولید بیشتر شاید بالاتر از ان چیزیکه با خودرو سازها هماهنگ کرده اید خواهید رسید لعنت خدا بر کسانیکه دست اندکار خودرو هستند ودارند مردم می پیچانند و با حیله دروغگویی مردم را فریب می دهند دوباره تکرار می کنم ای دروغگویان زمان دلار ارزان شد پس چرا چرا چرا و برای چی قیمت ماشین کاهش پیدا نکرد حداقل باید 25 الی 30 درصد کاهش قیمت کارخانه های دو شرکت خودرو ساز اگر عدالت یا وجدان داشتید پائین می امد شیوا و مسئولین زد ملت ایران خودرو وسایپا از خدا بترسید به خدا همه چیز پول مادیات نسیت اخرش مرگ است این دنیای فانی مردم دوست دارند ماشین بخرند شماها حی افزایش می دهید توان خرید از مردم گرفتید شرم داشته باشید نیرنگ بس است
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۲۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
چرا یک اشتباه رو برای بار دوم تکرار میکنید؟مگه دوسال پیش با قیمت گذاری بر اساس نرخ بازار قیمت ها درست شد که اینبار درست بشه؟؟فقط یک گرونی مجدد به مصرف کننده تحمیل کردید.اگه میخواید قیمت رو کنترل کنید روی تعهدات بیمه شخص ثالث خودرو تمرکز بکنید که تا پنج سال تعهدات فقط در قبال صاحب سند و افراد خانواده او باشد و پلیس نیز رانندگی هرکسی به غیر از این افراد رو به منزله خودرو بدون بیمه تلقی بکند و شرکت بیمه هم هیچ تعهدی نداشته باشد.اینگونه دست دلال ها کوتاه می شود و فقط مصرف کننده از کارخانه خودرو می خرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
معلومه دیگه ب فکر مردم هستن
تازه بازار خودرو داشت میامد پایین ک بازم اینا نذاشتن
واقعا این سازمان بازرسی کجاس ک از حق مردم دفاع کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۰ دی ۱۳۹۹
آخه شورای رقابت چی بود وسط اومد کاری کرد که خودرو سازان هر غلطی دلشان بخواد میکنند خودرو یواش یواش تو روند نزولی بود این چه کاری است

این شورای رقابت بلای جان ملت شده آخه لامسب پراید و پژو با چی رقابت کنند ما حتی یه ماشین داخلی نداریم چی با چی رقابت کنه ما فقط داریم مونتاژ میکنیم واقعا رقابت چی ای شورای رقابت که دارید با اجازه دادن به خودروسازان که هر سه ماه میتونند افزایش قیمت داشته باشند یعنی ظلم به مردم ظلم به بیچاره ها و دست و پاه شکسته ها طرف سه صبر میکنه تا پولی دستش بیاد میره بازار باید ۱۰ تومن دیگه جور کنه پولش کم میاد این کار یعنی با رقابتتان که فقط اسم رقابت را دارید در عمل هیچی نیستید و جیب مردم را خالی میکنید با هزار ترفند و حیله و گذاشتن انواع اسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۰ دی ۱۳۹۹
این فرمول فقط یک قربانی بیشتر نداره اونم مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۰ دی ۱۳۹۹
فقط خودرو ساز با فرمول هایی که در واقع توهین به شعور مردمه.
قبلا یه فرمول گذاشته بودن که قیمت رو ببرن بالا نزذیک قیمت بازار بعدش کم کم قیمت بیاد پایین و حالا این فرمول جدید!!!
مردم میفهمند.....
Germany
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۱ دی ۱۳۹۹
یه عده خائن و نفوذی خودروسازها جمع کردن هر چی کثافت بازیه دلشون میخاد در میارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۰ دی ۱۳۹۹
وقتی مردم نمیتونن خرید کنن و مردم عملا منصرف میشن از فکر کردن به خرید، اونموقع یه عده این بحث هارو جا میندازن که بگن فکرمردم هستیم تا مردم توجه کنند، شک کنن به نخریدنشون و...
شما که خبرنگارید اینارو بررسی کنید نتایجش جالبه میتونه سرنخ بده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۰ دی ۱۳۹۹
معلومه همیشه فرمول ها اقتصای به نفع پولداراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۰ دی ۱۳۹۹
یعنی با این تیتر خنده دارتان بزرگ ترین جک سال را رقم زدین مگه این فرمول قیمت گذاری را خود خودروسازها ارائه ندادن به شورای رفاقت انتظار داری از مصرف کننده حمایت کنن عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۰ دی ۱۳۹۹
مسخره
Iran (Islamic Republic of)
حاجی بگلو
۲۳:۰۶ ۱۰ دی ۱۳۹۹
بهترین راه برای رقابت کیفیتی و قیمتی تو بازار فقط و فقط واردات خودرو است چه نو و چه دست دوم و با کیفیت ، اگه ماشینهای با کیفیت و حتی دست دوم خیلی از شرکتهای ژاپنی مثل تویوتا و نیسان وارد ایران بشه کسی سوار ماشینهای بی کیفیت و گران ایرانی نمیشه برای همینه که دولت و مجلس واردات ماشین دست دوم آزاد نمیکنن
Germany
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۱ دی ۱۳۹۹
اتفاقا الان بهتره چون دست خائنین داره رو میشه و اینجا معلوم میشه کیا خدمتگزار واقعی هستن و بودن و کیا در لباس خدمتگزاری یه مشت... بیش نیستن. سردار دلهامون با شهادتش دل یه ملت رو سوزوند ده وزیر همچو سردار سلیمانی بودن الان ملت با خوشی و مهربونی و با جون دل بکار داشتن. و یه سری خائن دارن بنیه های نظام و اعتماد ملت رو سلب می‌کنند و هر روز یه فرمول بیشعوری درج می‌کنند.
آخرین اخبار