رونمایی از فرمول جدید شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو

شیوا گفت:برای قیمت گذاری ۵۵ درصد خودرو‌ها از فرمول قدیمی شورای رقابت و برای ۴۵ درصد مابقی از فرمول جدید استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،رضا شیوا رئیس شورای رقابت در نشست خبری در خصوص قیمت گذاری خودرو، گفت: مدتی است مسائل مختلف در خصوص خودرو مطرح می‌شود و هر فردی نظرات جداگانه‌ای دارد. شورای رقابت هیچ سخنگویی ندارد به جزء رئیس شورا  که مسئول است.

او بیان کرد: یکی از وظایف شورای رقابت  این است که تا آنجا که می‌تواند برای بازار‌های رقابتی برنامه ریزی کند و بازار را رقابتی کند. شورا وظیفه دارد برای کالا‌های انحصاری، قیمت تعیین کند.

شیوا ادامه داد: باید شرکت‌های مختلف به این بازار رجوع کنند تا بازار رقابتی شود،خودرو بازاری دارد که می‌توان آن را رقابتی کرد. تولید کنندگان بیشتری باید به این بازار اضافه شوند.

رئیس شورای رقابت افزود: در کشورمان واردات  خودرو نداریم و اکنون امکان آزادسازی واردات وجود ندارد. وزارت صمت و‌ سازمان گسترش به دنبال حمایت از دیگر خودروسازان به جزء ایران خودرو و سایپا هستند تا بازار رقابتی شود.

شیوا ادامه داد: تمام تولید کنندگان باید تولید را افزایش دهند. همانطور که همه می‌دانند بخش زیادی از تقاضا در بازار خودرو کاذب است و به همین موضوع مشکلاتی را برای برنامه ریزی ایجاد می‌کند.

رئیس شورای رقابت گفت: باید عرضه متناسب با تقاضا باشد و همین تقاضای کاذب مشکل ایجاد کرده است. برای اینکه مردم زیان نبینند به خرید سکه و ارز و دلار و خودرو  روی می آورند.


بیشتر بخوانید


رئیس شورای رقابت گفت: اکنون با یک تقاضای بالا در بازار خودرو رو به رو هستیم و در این بازار دلالان و واسطه گران اضافه شده اند.اکثر خریداران دلال هستند و قیمت غیر منصفانه ارائه می دهند.

او ادامه داد: تمام کسانی که در قرعه کشی شرکت می‌کنند دلال و واسطه گر نیستند و تنها درصدی متقاضی واقعی هستند. به دنبال این هستیم که تولید را افزایش دهیم. شورای رقابت بررسی مجددی در خصوص قیمت گذاری انجام خواهد داد.

این مقام مسئول تشریح کرد: برای قیمت گذاری تعدادی از خودروها فرمولی متفاوت با دستور العمل در نظر گرفته شده است. آزادسازی زمانی اتفاق می‌افتد که بازار رقابتی داشته باشیم و خودرو‌ها رقیب دیگری در شرکت‌های تولید کننده  وجود داشته باشد. اکنون ۳ خودروساز دیگر به ۲ خودروساز بزرگ‌اضافه شده اند و به دنبال تقویت خودروهایشان هستند. مقرر شده خودروسازان ۵۰ درصد تولید را افزایش دهند و خودروسازان بخش خصوصی از این دستورالعمل تبعیت خواهند کرد.

او ادامه داد: امسال باید موانع تولید را رفع کنیم. ۲ خودروساز اظهار می‌کنند که زیان می‌دهند و بحث‌های مفصلی در این خصوص مطرح کرده اند. یکی‌از بحث‌ها در اقتصاد صرف به مقیاس است، یعنی هر چه تولید افزایش یابد هزینه تولید کاهش می‌یابد.

شیوا گفت: حمایت بسیار خوب از تولید می‌کنیم و خودروسازانی که به بازار رقابتی اضافه می‌شوند از آن‌ها حمایت خواهیم کرد. آنچه با خودروسازان صحبت شده، خودرو‌ها را به ۲ دسته تقسیم کرده ایم.گروه اول خودر‌وهایی هستند که در گذشته وجود داشتند و گروه دوم  شامل خودرو‌های می شود که جدید تولید شده است.

این مقام مسئول گفت: خودرو‌هایی که قیمت و تیراژ پایین دارند، ۵۵ درصد ظرفیت به خودرو‌هایی که اقتصادی‌تر هستند و عامه مردم می‌توانند خرید کنند، اختصاص می‌یابد که آن‌ها از دستور العمل شورا تبعیت می‌کنند، خودرو‌های جدید هم که ۴۵ درصد فرمول جدید دارند و بر اساس این فرمول استفاده می‌کنند.

شیوا گفت: یکی از معضلات و مشکلات این است که افراد در گذشته خرید کردند و خودرو را هنوز تحویل نگرفته اند و فکر می‌کردند خودرو گران می‌شود، نباید مردم این ریسک را کنند.بسیاری از افراد حواله خودرو خریدند به امید اینکه قیمت ها افزایش پیدا کند، نهاده‌های تولید افزایش قیمت داشته است و باید هم از خودروساز هم از مصرف کننده حمایت کنیم.

رئیس شورای رقابت تشریح کرد: هم باید از تولید کننده و از هم مصرف کننده حمایت شود. کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری بلند روی خودرو هستند باید مراقبت باشند تا ببیند می‌توانند در زمان تحویل خودرو را به قیمت روز تحویل بگیرند. هنوز خودروساز نمی‌داند قیمت نهایی خودرو در زمان تحویل چقدر است، چطور مردم این ریسک را می‌کنند که برای سرمایه گذاری خودرو ثبت نام می‌کنند.

شیوا تشریح کرد:تا امروز تمام کسانی که در قرعه کشی ثبت نام کرده اند از فرمول قدیم استفاده شده است و از ۱۰ دی به بعد از فرمول جدید استفاده می شود.

رئیس شورای رقابت گفت: بازار وضع خویب و قیمت‌ها رو به کاهش است و اطمینان داریم با افزایش تولید، قیمت خودرو درب کارخانه به قیمت بازار نزدیک شود و این موضوع اکنون شامل خیلی از خودرو‌ها شده است. باید کاری کنیم متقاضی واقعی در قرعه کشی شرکت کند. تا زمانی که تقاضا بالاتر از عرضه است باید توزیع عادلانه صورت گیرد.

این مقام مسئول گفت: نهاد‌های نظارتی روی فرآیند قرعه کشی نظارت دارند و مورد گزارش نشده است که کسی بگوید فسادی در قرعه کشی صورت گرفته است، فعلا تا روش جایگزین پیدا نکردیم همین روش قرعه کشی را ادامه خواهیم داد.

تغییر فرمول شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو

رونمایی از فرمول جدید شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو

رئیس شورای رقابت گفت: فرمول جدیدمان در قیمت گذاری مشخص شده است.

او گفت: هر سه ماه یکبار قیمت خودرو را از سازمان حمایت می‌گیریم،در فرمول جدید دیگر تورم بخشی نقشی ندارد و روی قیمت متوسط بازار تمرکز دارد.در سه ماهه فصل زمستان، تغییرات قیمت بر اساس قیمت بازار خواهد بود. از بهمن ماه قیمت جدید روی خودرو اعمال می‌شود.

این مقام مسئول گفت:نکته مهم فرمول قیمت گذاری بحث تولید است. اگر تولید افزایش پیدا نکند، افزایش قیمتی نخواهیم داشت. هر چقدر تولید افزایش پیدا کند قیمت افزایش می‌یابد.برای قیمت گذاری ۵۵ درصد خودرو‌ها از فرمول قدیمی شورای رقابت و برای ۴۵ درصد مابقی از فرمول جدید استفاده خواهد شد.

رونمایی از فرمول جدید شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو

شیوا تشریح کرد: اکنون با توجه به وضعیتی که در کشور وجود دارد به تولید اهمیت می‌دهد به دنبال افزایش تولید هستیم. در رابطه با آزادسازی واردات خودرو باید گفت آزادسازی واردات خودرو دست شورای رقابت نیست و به هیئت دولت  پیشنهاد آن را داده ایم و فکر نمی‌کنم برنامه‌ای داشته باشند.

او تشریح کرد: آزادسازی واردات خودرو باید برای خودرو‌های پر مصرف باشد. در قیمت گذاری خودرو کیفیت را مدنظر داریم و همیشه روی کیفیت تاکید داریم.

رئیس شورای رقابت گفت: حدود ۶۰۰ شکایت در رابطه با وضعیت صنعت خودرو داریم، خیلی از این شکایت به شورا مربوط نیست. اینکه فردی حواله خودرو خریده و اکنون شامل افزایش قیمت شده و می‌گویند ضرر کرده ام باید به قوه قضاییه مراجعه کند، این مشکل به شورای رقابت مربوط نیست.

شیوا تشریح کرد: منتظر هستیم بانک مرکزی تورم بخشی را اعلام کند بعد از آن فرمول جدید را از بهمن ماه اعمال خواهیم کرد، اگر تورم داشته باشیم، قیمت بر اساس آن افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول گفت: فرمول قدیمی شورای رقابت تاکید بر قیمت پایه داشت که در آن تورم بخشی مدنظر قرار می‌گرفت، یعنی پیوسته با افزایش نرخ تورم بخشی، قیمت افزایش می‌یافت که شاخص کیفیت و بهره وری در آن مدنظر بود، اما فعلا برای ۲، ۳ ماه گذشته آن را صفر گرفتیم.

او گفت: در ۳ ماه بعد هم کیفیت خودرو و هم بهره وری مدنظر قرار خواهد گرفت. فرمول جدید برمبنای قیمت گذشته به علاوه درصد تحقق برنامه افزایش تولید شرکت که به آن لاندا می‌گوییم و قیمت بازار است محاسبه می‌شود. نکته اساسی در این فرمول این است که اگر خودروسازان تولید را ۵۰ درصد افزایش دهند، این درصد تحقق روی آن تاثیر گذار خواهد بود.

رئیس شورای رقابت افزود: ۳ ماه به ۳ ماه بررسی می‌کنیم اگر خودروسازان ۱۰۰ درصد افزایش تولید داشته باشند، این مقدار برابر یک خواهد بود و اگر هر چقدر کمتر باشد لاندا کسری از یک می‌شود. Pm در فرمول جدید به قیمت بازار اشاره دارد، یعنی هر ۳ ماه یکبار متوسط قیمت بازار را برای خودرو‌های مختلف از طریق سازمان حمایت می‌گیریم و وارد فرمول می‌کنیم.

این مقام مسئول تشریح کرد: پس در فرمول جدید، دیگر تورم بخشی نقشی ندارد و بر اساس قیمت متوسط بازار و شاخص کیفیت، خودرو‌ها را قیمت گذاری خواهیم کرد. دی ماه این فرمول را به طور آزمایشی اجرایی خواهیم کرد که خودروساز اگر به ۵۰ درصد افزایش تولید رسید، بهمن ماه قیمت جدید را اعلام می‌کنیم، اما فعلا مجوز افزایش قیمت نخواهیم داد.

شیوا گفت: ۱۸ خودرو اکنون شامل قیمت گذاری جدید خواهند شد که شامل پژو پارس، پژو ۲۰۷ اتومات، پژو ۲۰۷ دستی، سمند سورن پلاس، رانا پلاس، رانا پلاس TU۵، دنا پلاس توربو شارژ، دنا پلاس توبوشارژ اتومات، هایما توربو دستی، هایما توربو اتومات، تارا، ساینا S، کوییک، شاهین، آریا، برلیانس و چانگان می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
سلام
حق الناس است! ما مردم در این وضعیت وخیم داریم له میشیم! شماها هم تا جایی که میتوانید دارید سواری میگیرید!
هرکس پول داشته سال های قبل خودروشو خریده و خیاله آسوده داره ! ما چی بگیم که پیاده هستیم!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
افسر
۰۳:۵۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
با سلام. میخواستم ببینم هیچ مسئولی این نظرات رو نمیخونه نمیدونن چه خبره اقای رئیسی منبع فساد همین جاست یعنی آنقدر زورشون زیاده که حتی زور شما هم نمیرسه بهشون. میشه اقای شیوا بگن چقدر لازم دارن تا آخر عمر راحت زندگي کنن مردم همت کنن براش واریز کنن بلکه ایشون دست از سر بازار خودرو بردارن. خواهش می کنم پیام رو منتشر کنین
Iran (Islamic Republic of)
علی دوستی
۰۱:۰۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
ویل للمطففین .....خدا ازتون نگذره روز حسابی هم هست ...سر پل صراط منتظرتون هستم که باعث خجالت مردم جلو خانوادشون میشید درد بی درمان بگیرید ... این لگناتون که اجبارا مردم باید بخرن تو خودروسازی انحصاریتون، رو قیمت جوون آدم حساب میارید شورای رقابت... آخه کدوم رقابت .. کاش حداقل انسانیت داشتید چیزای دیگه پیش کشتون ..... الهیی به بدترین بلاها گرفتار شید که گرونی رو برای این مردم بیچاره تعیین مصوب می کنید ... کجاست مجلسی که از حقوق مردم حمایت کنه
Iran (Islamic Republic of)
رضائی
۲۲:۱۶ ۱۰ دی ۱۳۹۹
معلوم نیست شورای رقابت با ریاست فردی اینچنین که به نظر می رسد مفهوم سختی زندگی که مردم با آن دست به گریبان هستند را حتی اندکی درک نمی کند و از پشت میز دانشگاه در آمریکا آمده و برای مردم ایران تصمیم می گیره، هدفش چیه؟ بازار خودرو خودش در حال فروکش کردن و آرام شدن بود، ایشان هر سه ماه شوک تولید می کند و هر بار حجم این شوک رابیشتر می کند؟ شاید هدفی دارند؟ خدا می داند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۳۹ ۱۰ دی ۱۳۹۹
آقای دکتر شیوا این فرمول ها رو توی دانشگاه هوستون آمریکا بهت یاد دادن ؟ از اونها یاد گرفتی که منبعد با فرمول خون مردم کشورتو توی شیشه کنی ؟ توی اون کشوری که مدرک دکترا گرفتی با فرمول قیمت ماشین هاشونو در یک سال نجومی افزایش می دن؟ شما و خانواده ات هم از این ماشین های فرمولی سوار می شید؟یه خورده به وجدانتون مراجعه کنید . البته اگه داشته باشد!!! امیدوارم روزی برسه که در برابر مردم بایستید و پاسخگو باشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۳ ۱۰ دی ۱۳۹۹
جالبه K131 و هایما S5 دنده دستی ؟ از کی تا حالا K132 یا همون تارا اسمش شده K131 و یا از کی تا حالا هایما S5 دنده دستی داریم ما که هرچی دیدیم اتوماتیک بوده! خیلی زشته اسم درس ماشین ها رو نمی دونن یا حتی نمی دونن از ماشین دنده دستی داریم یا اتوماتیک چه شورای رقابت خوبی احسنت!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۰ دی ۱۳۹۹
واردات رو ازاد کنید همه چیز درست میشه اما همه میدونیم چرا ازاد نمیکنین چون اگه ازاد کنین مردم حتی یک خودرو هم ازتون نمیخرن حتی با یک پنجم این قیمتها
کجای دنیا اینجور شفاف بمردم دروغ میگن!
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۷:۱۳ ۱۰ دی ۱۳۹۹
تو رو به حق فاطمه زهرا جلو این مسئولین شورای رقابت رو بگیرید این اصلی ترین دلال کشور شده.عوض اینکه قیمت بازار بیاره پایین ،قیمت کارخانه رو به قیمت بازار میخاد برسونه چند درصد سهام دار هستند.خدا ازتون نگذره.یکی پیدا شده پیگیر شه این شورای رقابت از کجا اومد که فقط رو ماشین برنامه ریزی داره.اقایون خبرنگار پیگیر شید اگر میخایید آه مردم پشتتون نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۰ دی ۱۳۹۹
هرجا که قیمت خواست بیاد پایین سریع وارد عمل میشن تا جلوگیری کنن فرق نمی کنه دلار باشه ماشین باشه یا ملک کلا دستشون دور گردن مردم هست تا فشار کم شد فشار بدن تا قشنگ مردم خفه شن
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۲:۰۹ ۱۰ دی ۱۳۹۹
چهار میلیون نفر ثبت نام می کنند . به فرض که دو میلیون نفر به قول شما دلال هستند. که اینقدر هم نیست . شما به بهانه واهی قطع دست دو میلیون دلال پا روی گلوی چندین میلیون ایرانی میذاری تا خودرو پارسی که صد میلیون هم نمی ارزه تا دویست میلیون برسانی تا به حاشیه بازار برسه . بگو دیدیم پول خوبی از فروش خودرو در ایران به دست می آید خواستیم این مبلغ را پنجاه تا صد درصد افزایش بدیم . اگه خودرو ساز زیان ده است از خودش است . اونا از جیب مردم باید جبران بشه منم سی سال به پسرم پول بدم و هیچی ازش نخوام پر رو میشه و نمیتونه گلیم خودش را از آب بکشه . حمایت های بی جا نتیجه اش همینه . راهش نخریدن خودرو و تحریم است تا نتوانند حقوق چند صد تومانی مدیران عامل مفت خور را بدهند. خودرو دسته دوم وارد می کردند هم قیمت می آمد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۰ دی ۱۳۹۹
یکساله ستاد تخم مرغت نتونسته کاری بکنه ، با دست تو جیب مردم کردن که نمیشه مملکت داری کرد ، حداقل شجاعت داشته باشید اسم واقعی روی ستاد هاتون بزارین ، ستاد جیب برها ، سازمان حمایت از دلالهاو.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۰ دی ۱۳۹۹
همش مقصر لاندا هست
Iran (Islamic Republic of)
زهرا اسدی
۰۸:۳۷ ۱۰ دی ۱۳۹۹
بیایید هم دل و همصدا بشویم و ضایعات این دو خودرو ساز را نخریم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد محمودی
۰۱:۵۴ ۱۰ دی ۱۳۹۹
نمایندگان مجلس بالاترین مدل دنا رو به قیمت سه ماههٔ دوم سال گرفتن در صورتی که می تونستن به قیمت بازار آزاد بگیرن من که جزء فرمول قدیم محسوب میشم اما حالا چرا مردمی که اکثرا مصرف کننده هستن و بعدا ثبت نام میکنن باید به قیمت متوسط بازار که کم کم میشه کاملا آزاد بگیرند در صورتی که می‌شد قیمت بازار را به کارخانه نزدیک کرد نه برعکس، خیلی وقته فهمیدم خون مسئولین از مردم رنگین تر است، امیدوارم پیامم را منتشر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۰ دی ۱۳۹۹
نماینده ها همه رو پس دادند.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۰:۲۶ ۱۰ دی ۱۳۹۹
خود فیثاغورث هم نمی تونه این فرمول را حل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۰ دی ۱۳۹۹
سلام من جوونم 25 سالمه حرفی ندارم اما توقع نداشته باشید جوونم رو در اختیار حاکمان بدهم وقتی چیزی ازشون ندیدم قبلا خیلی برای سرزمین مادری ارزش قایل بودم اما..... هیچی ندارم فقط یه دست لباس فقط یه دست لباس یا 100 هزارتومن پول توی حساب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۹ دی ۱۳۹۹
ای مردم باغیرت ایران تو روقسم به اون کسی که میپرستین خودرو ازاین دو شرکت نخریدو در قرعه کشی ها ثبت نام نکنید.لعنت خدا بر همشون.مگه ظلم فقط از طرف آمریکا است .ظلمی که این خودرو سازها به مردم میکنند
هیچ کجای دنیا نمیبینید.نخرید نخرید............
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۴۷ ۰۹ دی ۱۳۹۹
فرمول تعیین می‌کنید از این مسخره تر کجای دنیا سراغ دارید
مگه غیر اینه بهای تمام شده به علاوه درصد سود میشه قیمت خودرو حالا به مالیات و ابن حرفا کاری ندارم
دیگه قیمت حاشیه بازار و این چرندیات چیه ،
فقط یه راه مونده نخریم ،تحریم کنیم این لگن سازان رو تا بفهمند نباید اینجوری با مردم شریف ایران رفتار کندد
Iran (Islamic Republic of)
بلبلی
۲۳:۳۵ ۰۹ دی ۱۳۹۹
کاش جنگ میشد آمریکا با هواپیماهای ب۵۲ سایپا وایرانخودرو را با خاک یکسان میکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۰ دی ۱۳۹۹
نخریم داغون میشن.
Iran (Islamic Republic of)
وطندار
۲۳:۳۲ ۰۹ دی ۱۳۹۹
مگر حقوق کارمندان را سه ماه یکبار با تورم اضافه میکنید که این محصولات را با تورم سه ماه به سه ماه قیمت گذاری میکنید
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۳:۳۲ ۰۹ دی ۱۳۹۹
خاک بر سر ما که برا تیبا و پراید باید بریم تو صف قرعه کشی اونم به قیمت بنز
Iran (Islamic Republic of)
وطن دار
۲۳:۲۷ ۰۹ دی ۱۳۹۹
بیچاره فیثاغورث واقلیدس با این فرمول تنشان در قبر به لرزه می افتد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۹ دی ۱۳۹۹
خدارو شکر این مشکله مردم هم حل شد بعداز قیمت گوشت ومرغ و.... ازاین به بعد راحت هرخودرویی که خواستیم میخریم خدایا شکر.
خدایا یه زلزله بفرست ما بااینا رو باهم ببر زیر گل .ما که زورمون به اینا نمیرسه .خدایا بسه دیگه بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۹ دی ۱۳۹۹
شما که انقدر اهل فن و فرمول هستید ی فرمولی تهیه کنید که انقد خودرو هاتون بیکیفیت و دود زا نباشن
خفه شدیم از کیفیتتون
Iran (Islamic Republic of)
ج.ک
۲۳:۱۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
دوستان عزیز
مردم شریف
مسئولین بی تدبیر
هدف از این کار رساندن قیمت کارخانه به قیمت بازاره نه قیمت بازار به کارخانه.
حداقل شرافت داشته باشید راستش را بگویید.
Spain
شهروند
۲۳:۱۲ ۰۹ دی ۱۳۹۹
این آقاهه که ماهی صد میلیون حقوقش کل یک ماه نشسته فکر کرده چهارتا فرمول نوشته فکر می کنه آپلو هوا کرده بابا مردم اینا بفکر مصرف کننده نیستند ، دل خوش نکنید که قیمت براتون بیارن پایین ، برید می تونید گرون بخرید نمی تونید نخرید .قیمت رو پایین نمی یارن هروز هم می برن بالا تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۹ دی ۱۳۹۹
اینا همه ماشین دولتی دولتی سوار میشن مفت باشد کوفت باشد باید به فکر مردم باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۹ دی ۱۳۹۹
بابا بسسسسسسسه دیگه
مسخره کردید مردموووووووو
کی به شما اجازه داده فرمول بدیدید؟؟؟؟؟
قوه قضائیه کجاست؟؟؟؟؟
اطلاعات سپاه کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟
خدااااایییییییااااااااا مارو بکش از شر اینها راحت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۹ دی ۱۳۹۹
من نمیدونم ما چرا حتما باید نونمون رو حروم کنیم و بعد بخوریم نمیدونم قانون چه عیبی داره که حتما باید بی قانونی کنیم نمیدونم چه فکری میکنیم
هیچوقت به واقعیت خودمون نگاه نمی کنیم
همیشه فکر میکنیم حق به جانب و همیشگییم
نه بخدا ما هم یکی مثل بقه خلق خدا
چند صباحی زندگی و خداحافظ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۹ دی ۱۳۹۹
اون روز عید من هشت که ببینم این خودروسازهای ظالم از خدا بی خبر ورشکست میشن.
ظلم پایدار نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
شیوا روو عوض کنید ، شورای رقابت میخواد مردم روو ناراضی کنه ، این چه فرمولیه دراوردین به درد نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
حقتونه
Iran (Islamic Republic of)
شورای رقابت ملعون
۲۲:۱۷ ۰۹ دی ۱۳۹۹
اقا ا این چه منطق مسخره ای ک داری...
اینکه میگ مردم ریسک میکنن یک سال سرمایه گزاری روی ماشینی ک خودروساز قیمتشو موقع تحویل نمیدونه تا اینجا درست ولی مگ راه دیگه ای هم گذاشتین واس ملت،چیکار میکردیم خب؟؟؟؟ اون موقع کجا بودی؟؟ تا امروز از اول سال 75 درصد کشیدی رو قیمت کارخونه الانم با این طرح مزخرف میخای قیمتو به بازار نزدیک کنی! مگ حباب نبود قیمت بازار....
Iran (Islamic Republic of)
مهردادقیاسی
۲۲:۱۵ ۰۹ دی ۱۳۹۹
به نظر من تصویب کنند که خریداران تا 5 سال حق فروش ندارند تا دست دلالانکوتاه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۹ دی ۱۳۹۹
تنها فرمول نخریدنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۹ دی ۱۳۹۹
بچاپ بچاپه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۹ دی ۱۳۹۹
فرمول نمیخواد
ماشین ساخته شده در ایرانو ببرید کارشناسای اروپایی روش قیمت بگذارن
هرمبلغی بود مردم 50درصد هم روش میذارن میخرن
فکر کنم پراید بشه 20ملیون
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۳۲ ۰۹ دی ۱۳۹۹
قوه قضاییه کجایی سازمان بازرسی کجایی
چرا وایسادین نگاه می کنید دارن دیگه راحت سر مردم رو می برن با این کار ،چرا کسی نیست به داد مردم برسه
مردم چه گناهی کردن که بجای پایین آوردن قیمت خودرو بطور مضاعف دارن بالا میبرنش،بصورت تصاعدی ......
چرا کسی نیست به نفع مردم به فرمولی بده چرا همه فرمول‌ها به نفع خودرو سازها هست اونم فرمول‌های شدیدتر و شدیدتر .....
آقای شیوا شما سخنگوی ضد مردمی ......چی مونده دیگه سر مردم نیاورده باشید بسه بخدا بسه خجالت بکشید بی شرمی رو از حد گذروندین در تنگنا قرار دادن مردم ....
United States of America
Zzz
۲۱:۲۵ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام تکلیف خودروهای سال ۹۸ هایما چه میشود ایا اینررضای خداست بعد از ۳سال هنوز اندر خم یک کوچه ایم اول خودروهی معوقه راولله کار سختی نیست
بدهید بعد قیمت گذاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
چرا واردات خودرو آزاد نمیشود تا رقابت واقعی صورت پذیرد از نظر من باید دید جیب آقای شیوا و باند آنها چقدر پول سرازیر شده که این گونه تصمیم میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۹ دی ۱۳۹۹
شورای رقابت یک طرفه ! یک بار هم قیمت بیارید پایین خوب میمیرید! این آقا قطعا با خودرو سازها زد و بند داره و برای جلوگیری از فساد باید بیاندازنش کنار .
Iran (Islamic Republic of)
اصلانی
۲۰:۵۶ ۰۹ دی ۱۳۹۹
بخرین تا گرونتر نشده اینهمه همه غرغر نکنین مثل پیره زنا.. پول نداری اسنپ بشین یا اتوبوس ..وسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۹ دی ۱۳۹۹
من در عجبم قوه قضاییه چرا ی سرکی ب این خودروسازها نمیاندازه .دزدی ک فقط از دیوار مردم بالا رفتن ک نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۹ دی ۱۳۹۹
خسته نباشی فیساقورص با این فرمولت!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۱ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام به همه مردم عزیز
فقط و فقط
مردم با همکاری و یکصدایی
میتونی تغییر ایجاد کنن
خدا تو قرآن گفته : سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی کنه مگر به خواست خودشان
تنها راه مقابله با گرانی خودرو ، یکدلی و یکصدایی مردمه و این یکدلی با نخریدن خودرو بوجود میاد
لطفا
خواهشً
فقط و فقط برای یک ماه
خودرو نخرید
همه چی درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۰:۴۱ ۰۹ دی ۱۳۹۹
خداوند لعنت کند قوم ظالمین را. بده به امید ماشین دار شدن حدود یک سال پیش با هزار مکافات تونستم ثبت نام کنم حالا با گذشت یک سال و با این مدیریت حضرات و این وضع زندگی چه طوری ودیعه دوم جور کنم.و یا باید عطای آن را به لقایش ببخشم و هم چنان در آرزو ماشین بی کیفیت باشم. علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۹ دی ۱۳۹۹
قربون دستت همونطور که برای قیمتش فرمول تهیه می کنی، یه فرمول هم برای خریدن تهیه کن.
با تشکر ؛ اصغر سبزی فروش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۹ دی ۱۳۹۹
ممنونتم خدا که امید به زندگی تو این کشور اینقدر بالاست !!!!
France
ایرانی
۲۰:۲۶ ۰۹ دی ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جوان لطفا پیگیری کنید....کسانی که تو فرمول قیمت گذاری یکساله ثبت نام کردن تکلیفشون چیه که نزدیک ۹ ماه تا یکساله ثبت نام کردیم و هیچ ربطی هم به قرعه کشیهای جدید نداشتیم وهیچ ربطی هم به افزایش ۳ ماه یکبار نداشتیم ونداریم....باشگاه خبرنگاران جوان لطفا پیگیری کنید.....دوستانی که تو طرح قیمت گذاری یکساله برا ماشین ثبت نام کردن پیگیر باشند ...تا جایی که‌میتونین اعتراضاتتونو به هرطریق ممکن به گوش مسئولین برسونید.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۹ دی ۱۳۹۹
قیمتو میبره بالا این کار
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان
۲۰:۱۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
چرا نمیشه واردات خودرو رو آزاد بگذاریم .اره چون فعلا سودش اوی جیب شماهاست با این گرونی خودرو داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۹ دی ۱۳۹۹
این بازی موش و گربه خیلی جالبه. اولا که یسری ماشینها فرمول قدیمی مونده. یعنی دست دلال رو هم باز گذاشتند.

بعد خودروساز میره سراغ تولید اینهایی که براش سود داره در نتیجه تولید 405 و 206 و تیبا و سمند و وانت که تو این لیست نیست کم میشه! اونها هم که کم بشن قیمتشون دوباره میره بالاتر!

یعنی کلا همه خودروها داره باز غیر منطقی گرونتر میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۹ دی ۱۳۹۹
خودرو بسازید گران هم بفروشید زمین را که باید گندم و برنج در ان تولید بشود را هزینه بدهید اسفالت کنید ... با این روش سرعت به نابودی ملک و ملت میدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۹ دی ۱۳۹۹
چراپس حقوق کارکنان را براساس فرمول تورم محاسبه نمی کنید فقط برای خودتان نسخه دلاری می پیچید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۹ دی ۱۳۹۹
الان چه امکاناتی جز‌تغییر چراغ رو این خودروها انجام دادین که باز‌گرون میکنید
کدوم حقوق افزایش داشته که شما این کار رو میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۹ دی ۱۳۹۹
آقای شیوا در آن دنیا جواب خدا را چه خواهی داد.تا کی می خواهید به این مردم شریف ظلم کنید.مسئولان ما هیچ وقت به فکر مردم نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
فدرال
۱۹:۲۶ ۰۹ دی ۱۳۹۹
چی میخواین از جون ما
تا کی باید این چیزارو ببینیم
بسه دیگه بسه دیگه
تا کجا میخوایین این افزایش دادن خودرو ادامه بدین
من از کجا پولشو بیارم تا بتونم یه ماشین آشغال تولید داخل بخرم
خجالت بکشین از این همه افکار ناقص و نپخته
تا کی باید تو بارون راه برم دستم چتر باشه .
یعنی ما آدم نیستیم حق نداریم ماشین داشته باشیم.
ای کاش در این کشور به دنیا نمیومدم تا شاهد این چیزا نبودم که برای حقوق اولیه یک شهروند هیچ ارزشی وجود نداره.
سختمه به ولله سخته این وضعیت
ماهی ۲ت حقوق میگیرم
۱ت اجاره میدم
با ۱ت دارم زندگی میکنم
کی میتونه با ۱ت حال حاضر زندگی کنه
بفهمین
درک کنید
ندارم
خسته شدم از این وضعیت خسته شدم خسته
Iran (Islamic Republic of)
یه ایران
۱۹:۲۶ ۰۹ دی ۱۳۹۹
خدا لعنت کند شما را با این فرمولهاینان کجای دنیا برای تعیین قیمت خودرو فرمول دارند که شماها درست کردید اینقدر برای مردم فیلم بازی نکنید ملعونها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۹ دی ۱۳۹۹
خدایا این مسولین ما را از خواب بیدار کن
واقعا تو یک‌سال چندبار افزایش قیمت سازمان بازرسی و قوه قضاییه لطفا ورود کنید .
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان
۱۹:۱۷ ۰۹ دی ۱۳۹۹
افسوس ک عدالت اقتصادی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۹ دی ۱۳۹۹
ای ملت ای مردم ای انسان ای ..... نخررررررررید
نخرررررید
نخرررررید
جون مادرتون نخریدددددد
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۰۱ ۰۹ دی ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه همه ی شمارو .مگه قبلا بر مبنای 5 درصد کمتر از قیمت بازار نرخ گذاری نکرده بودید ؟ نتیجه چه شد؟ قیمت ها بیشتر هم شد.الان هم متوسط قیمت باز چه تبعاتی را به دنبال دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۸:۵۸ ۰۹ دی ۱۳۹۹
آقای شیوا و مسولان و همدستان خودروسازان یک سوال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
کدام یک از شما میداند تولید انبوه چه خوبی برای کشور دارد ؟؟!!
اگر نمی‌دانید از من بپرسید تا بودجه های میلیارد دلاری را فقط و فقط با افزایش تولید در جیبتان روانه سازم.
لا اقل با یک تیر دو نشان بزنید هم جیبتان پر پول شود و هم مردم همه خودرو دار شوند!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۹ دی ۱۳۹۹
کدام یک از شما میداند تولید انبوه چه خوبی برای کشور دارد ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۹ دی ۱۳۹۹
تمام ریاضی دانها و فیزیک دانها و شیمی دانها باید فرمول کشفی تو را بررسی کنند
جایزه نوبل فیزیک و شیمی این دفعه مال تو است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۹ دی ۱۳۹۹
چرا میزنید فراخوان بدید کل مردم ایران از این دو شرکت تا یک سال هیچ خودرویی نخرید و بس
Iran (Islamic Republic of)
Amirarsalan
۱۸:۵۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
خدایا بسه دیگه
نه ماشین می‌خوایم نه خونه
همین که حق حیات داریم کافیه
شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۹ دی ۱۳۹۹
یا خدا
چه خبره؟
همیشه با افزایش تولید قیمت میاد پاییین اینجا برعکسه؟
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۸:۴۸ ۰۹ دی ۱۳۹۹
من هنوز نفهمیدم شیوا زنه یا مرد!!!!

این پولها رو به زن و بچه هاتون ندید.اخر عاقبت نداره شیوا جان
الان برا زمستان باید کاهش می دادید این فرمول جدید از کجا آوردی.
چرا اول سال نیاوردی اخه احمق.چون تا الان ۱۰۰ درصد گرون کردی بخاطر افزایش تورم بخشی،و دیگه بهانه برا افزایش نداری این فرمول جدید رو آوردی
واقع شیوا شما آیت همه توهین،نفرین ک آه و ناله زن و بچه مردم پشت سرت هست شبا خوابت میبره؟
خدا یا کجا هستی به اسم مملک اسلامی دارند ما راچپاول میکنند
سربازان گمنام امام زمان تو رو خدا به داد ما برسید
Iran (Islamic Republic of)
Amirarsalan
۱۸:۴۷ ۰۹ دی ۱۳۹۹
وزارت صمت به خودرو سازها اجازه داده هر سه ماه یکبار با نرخ تورم افزایش قیمت داشته باشند،پس چرا برای کارگران و حقوق بگیران این کار انجام نمیشود و هرسه ماه یکبار با نرخ تورم افزایش حقوق انجام نمیشود،؟؟؟!!!! بزرگترین دروغی که تا حالا شنیدم این است که خودرو سازان دارن ضرر میکنند، در حال حاضر نصف پول خودروی دريافت می‌کنند و یک سال در حسابشان می‌گذارند و بعد از یک سال به قیمت روز و با افزایش خودرو به مشتری میدهند، از اول امسال یکصد و پنجاه هزار خودرو پیش فروش کردن و نصف پول دريافت کردن باز میگویند دارن ضرر میکنند، تازه هیچ خودرویی سر وقت تحویل نمیدهند و به سه یا چهار ماه تاخیر خودروی به مشتری میدهند وبه هیچ کس جواب هم نمیدهند، این استعمار واقعیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۹ دی ۱۳۹۹
فرمول داشتن چندین گروه بزرگ خودروسازان کشوری و رقابتشان با هم و رفاقت با مردم تنها گزینه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۹ دی ۱۳۹۹
فرمول داشتن چندین گروه بزرگ خودروسازان کشوری و رقابتشان با هم و رفاقت با مردم تنها گزینه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۹ دی ۱۳۹۹
3 ماه به 3ماه افزایش خودرو ..ولی حقوق سالی یک بار واون هم اندک ..نمیتونید چرا کنار نمیرید آقاب شیوا.و وزیر صمت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
مردم مسخره کردن مردم بیچاره کردین
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۸:۴۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
اقای شیوا تا الان چون تورم بخشی افزایشی بود و به نفع خودروسازان و جیب خودت بود تورم بخشی در فرمول کاربرد داشت ولی الان که تورم بخشی کاهش یافته و باید قیمت خودرو رو کاهش بدید از فرمول حذف کردید.
شما دفعه قبل تو مصاحبه گرفتید تا پایان سال قیمت گذاری به همین شیوه از اولا سال هست صورت میگیرد.حتی برای حرف خودت ارزش قائل نیستی.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۸:۳۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
دیدن دلار ارزون شد تورم بالا نرفت یه روش جدید پیدا کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
دلار ارزون شد
Iran (Islamic Republic of)
محمود باقری
۱۸:۳۲ ۰۹ دی ۱۳۹۹
یا سلام
قانون نسبیت انیشتن با این فرمول دچار لرزه و وحشت شد.
تورو خدا صدای مردم باشید
نه صدای مافیا
دلال اصلی خودشون هستن
اون چند درصدی هم که می مونه به خداوندی خدا نیازمند خودرو هستن
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۸:۳۲ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام. نخرید ازین محصولات بی کیفیت سالانه چند هزار نفر دارن بابت همین ماشینای بی کیفیت جون خودشونو از دست میدن بخدا یه پارس دوگانه دارم پنج بار سرسیلندر باز شده یه بار عوض شده عا هنوزم درست نشده ماشین صفر رو گاز نمیره
بخدا اگه تا یکماه نخرید درست میشه من زمانی خریدم پارس شصت میلیون بود بخدا یک ساله درگیر این هستیم .یکماه تا دوماه نخریم

نخرید تا بیان پایین یا مجبور شن واردات روازاد کنن
ارز مهمه یا جون مردم ک بخاطر ارز ماشین باکیفیت وارد نمیکنین دولتای اروپایی نصف قیمت ماشینای تولید داخل رومیپردازن برای رفاه حال مردمشون ک قیمت مناسب سوار شن
اغا تنها راه اینه نخریم تا واردات ازاد شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۹ دی ۱۳۹۹
اول این قیمتها رو کم کنید واسه خودتون فرمول میزارید.چقدر درآمد داریم که ماشین انقدر گرونه.
Iran (Islamic Republic of)
نصیروندمغان گرمی
۱۷:۴۰ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام.قیمت کارخانه ای تمام خودروها باید حداقل به یک دهم و قبل از روی کارامدن دولت تدبیروامید کاهش یابد و فروش فقط بصورت قرعه کشی و به افراد فاقد خودرو عرضه شود،خودروی لوکسی وجود ندارد و تکنولوژی این خودروها مربوط به سه دهه پیش میباشد.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام.قیمت کارخانه ای تمام خودروها باید حداقل به یک دهم و قبل از روی کارامدن دولت تدبیروامید کاهش یابد
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۷:۳۸ ۰۹ دی ۱۳۹۹
تا حالا کجا بودی جناب شیوا جان مردم را چی فرض می کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۹ دی ۱۳۹۹
خدا میدونه همین الانم دارن رو هر خودرو بالای ۵۰ درصد سود میبرن ولی بهانه هست بودجه رو از این راه و افزایش قیمت تهیه کنن،دیگه نه اعتمادی مونده نه امیدی برای این جامعه ،رسانه هم فقط در اختیار زر و زور هیچ پشتیبانی از مردم مظلوم نمیشه ،خدا به داد این ملت برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۹ دی ۱۳۹۹
لا اقل ی فرمولی اختراع کنه حداقل مردم بتونن ی پراید بخرن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۳:۵۸ ۱۰ دی ۱۳۹۹
آقاودمت گرم عجب جواب دندان شکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۹ دی ۱۳۹۹
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
رحیم عبدالخانی
۱۷:۰۹ ۰۹ دی ۱۳۹۹
کجایی انیشتن کجایی پرفسور حسابی که بیای ببینی چطور فرمول جدید و ناشناخته مریخی توسط دلیر مردان شورای رقابت اقای شیوا کشف و به جهان معرفی شد ...به کجا داریم میرسیم با اینا خدا خدا خدا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
فرمول دیگه چیه ،مگه این خودرو با دیگر محصولات چه فرقی میکند ،این خودرو را بسازید بعد یه درصدی که نه سیخ بسوزه نه کباب بکشید روی قیمت تمام شده ساخت خودرو ،آپولو که نمیخواهید هوا کنید ،اینقدر پیچ و تاب بهش ندهید ،همینطوری هم محصولاتتان پیچ و تاب دارند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۲ ۰۹ دی ۱۳۹۹
من نمیخرم این ها را. شما هم نخرید اونوقت التماس اینها دیدت داره خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۹ دی ۱۳۹۹
درست میگی
باور کنید اگر کسی نخره، التماس میکنن همینطور که ما الان داریم التماسشون رو میکنیم
گرچه این ملت هیچ وقت به درستی با هم متحد نمیشن
کاری به سر ملت اومده که هر کس به فکر فقط خودشه و بخاطر خودش حاضره به زمین و زمان خسارت وارد کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
آقای رئیس محترم شورای رقابت با این همه فرمولی که نوشتی و مردم را ساده فرض میکنی چرا همین خودرو ها در کشورهای همسایه منجمله عراق و... با قیمت خیلی پایین تر از مبلغی که در مملکت خودمان به ایرانی ها فرخته میشود عرضه میشود خواهش میکنم جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۹ دی ۱۳۹۹
داداش خون اونها رنگی تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۹ دی ۱۳۹۹
این دو شرکت فعلا هرکاری می کنند.بهترین راه حل این اس که مردم خودرو نخرند.بعد معلوم میشه قیمت ها یعنی چه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۹ دی ۱۳۹۹
خیلی وقت بود می خواستید قیمت کارخانه را به قیمت بازار آزاد برسانید که انجام شد !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۹ دی ۱۳۹۹
آقا علت گرانی خودرو و خیلی موارد دیگه هم شورای رقابت و هم سازمان حمایت از مصرف کنندگان است والسلام. به نظر من دستگاه قضاء باید به حساب های بانکی و... کارکنان این دو نهاد که گفتم حتما ورود کند و قطعا مفسده ای کشف خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۹ دی ۱۳۹۹
بهتره بگی سازمان حمایت از خودروساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۹ دی ۱۳۹۹
هر کار میکنید صنعتی که میبایست نقطه قوتمان باشه شده مایه آبرو ریزی و رقابت برا خالی کردن جیب مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۹ دی ۱۳۹۹
خودشون شدن با هم جلو ماهم جنگ زرگری همه شده فیلم شده نون دونی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۱۵ ۰۹ دی ۱۳۹۹
یه دفعه دو برابر بازار کنید، خیال همه را راحت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۹ دی ۱۳۹۹
بایستی قیمت کارخونه با بازار یکی بشه که دلال نتونه بخره و در بازار آزاد دو برابر بفروشه قیمت آزاد و تولید زیاد لال بازی را کم میکنه و بهترین فرموله.ممنون از آقای شیوا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۴ ۰۹ دی ۱۳۹۹
کدوم نماینده ی مجلس ؟همونا که با یک دنا پلاس قسطی خودشونو فروختن؟؟؟دولت ومجلس عزم راجزم کردند مردمه نابود کنن کارمند۱۵درصد اضافه حقوق داشته کره وماست وتخم مرغ و...۱۲۰درصد افزایش.خداوند همشون را نابودکند که هیچ کدومشون اعتقادی به وجودش ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
راست میگید تمام صورت حساب ایرانخودرو و سایپا را شفاف کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۰۱ ۰۹ دی ۱۳۹۹
گرون کنید ما که پول نداریم
۱۲
آخرین اخبار