دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس:

اعتیاد زنان به مراتب از مردان برای جامعه خطرناک‌تر است/ وجود ۵ مرکز ترک اعتیاد زنان در فارس

سلیمان کرمی با اشاره به جایگاه زن در استحکام بنیان خانواده و پیشبرد اهداف متعالی جامعه، گفت: اعتیاد زنان برای جامعه به مراتب از مردان بسیار خطرناک‌تر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلیمان کرمی در بازدید یکی از مراکز اقامتی میان‌مدت درمان اعتیاد ویژه زنان در شیراز، گفت: آسیب‌های اجتماعی خصوصا اعتیاد در جامعه زنان، اثرات خسارت‌بار و جبران ناپذیری را برای فرد، خانواده و اجتماع در پی دارد و به همین دلیل باید به شکل ویژه مد نظر قرار گیرد.

او با بیان اینکه یکی از گروه‌های هدف سوداگران مرگ، زنان هستند، گفت: در یکی دو دهه اخیر قاچاقچیان بسیار تلاش کردند اعتیاد و مصرف انواع مواد مخدر را در میان زنان گسترش دهند.

کرمی زنان را عضوی مهم در استحکام بنیان خانواده برشمرد و گفت: زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت کشور و ستون‌های خانواده از جایگاهی مهم برخوردار هستند. اعتیاد زنان را مجبور به در پیش گرفتن زندگی مجرمانه خواهد کرد و آسیب‌های بسیار فراگیری را در پی خواهد داشت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس به عواقب خطرناک مصرف مواد مخدر اشاره و اضافه کرد: زنی که درگیر اعتیاد می‌شود به همراه آن پذیرش اجتماعی از او سلب خواهد شد و متأسفانه دیگر جایی در میان خانواده، دوستان و جامعه نخواهد شد.

کرمی عنوان کرد: هر پدیده اجتماعی زاییده جامعه است و افزایش آمار اعتیاد در میان زنان ایرانی نیز مانند هر مسئله اجتماعی دیگر زاییده عوامل گوناگون فردی، خانوادگی و اجتماعی بوده و باید آن را در سطوح مختلف جامعه بررسی کرد.

او گفت: ترویج باور‌های غلط مبنی بر مصرف مواد برای کاهش وزن، آرامش، مقابله با مشکلات روحی و... از عمده دلایل ابتلا و گرایش زنان به اعتیاد است.

کرمی با تاکید بر اینکه زنان باید آگاه باشند و به این حربه‌ها و شیوه‌های فریبکارانه توجه نکنند، اضافه کرد: حتی ابتلای یک زن به اعتیاد هم برای جامعه زیاد تلقی می‌شود، چراکه عواقب اعتیاد در زنان بیش از مردان بوده و از کرونا خطرناک‌تر است.

او گفت: اعتیاد زنان تبعات مستقیم و غیرمستقیمی بر خانواده و جامعه تحمیل می‌کند که نیازمند اجرای دقیق برنامه‌ها و سیاست‌های پیشگیری از اعتیاد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان فارس بیان کرد: در حال حاضر از مجموع ۱۰۴ مرکز اقامتی درمان اعتیاد در فارس، ۵ مرکز با ظرفیت حدود ۳۰۰ نفر به درمان زنان معتاد اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.