در بسته حوادث شنبه ۱۳ دی ماه ۹۹ بخوانید؛

شکارچیان غیرمجاز پرندگان با دستان بسته/ سارقان مسلح در بهبهان دستگیر شدند

حوادث امروز شنبه ۱۳ دی ماه ۹۹ در استان خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف خوزستان در روز شنبه ۱۳ دی ماه ۹۹ را در این بسته خبری مشاهده کنید.

دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده دز

مجتبی سپهر فر سرپرست اداره پارک ملی دز گفت: در پی گشت و کنترل مامورین اجرایی پاسگاه محیط بانی دز با همکاری محیط بانان اداره محیط زیست شهرستان شوشتر در زیستگاه‌های حساس منطقه موفق به دستگیری شکارچی غیر مجاز شدند و از متخلف مذکور بقایای لاشه یک قطعه گونه حمایت شده دراج و یک قبضه اسلحه بادی کشف شد.

او با بیان اینکه شکارچی پس از تفهیم اتهام، به منظور رسیدگی به تخلف صورت گرفته و برای تشکیل پرونده قضایی پاسگاه انتظامی نی آباد شهرستان شوشتر منتقل شد، افزود: شکار گونه‌های حمایت شده حیات وحش حتی در صورت داشتن پروانه شکار تخلف محسوب شده و مشمول مجازات و جریمه‌های قانونی خواهند شد.

دستگیری سارقان مسلح و عاملان تیراندازی‌های شبانه در بهبهان

سرهنگ محمد عزیزی فرمانده انتظامی بهبهان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت در این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت و در این ارتباط ماموران کلانتری ۱۱ پس از بررسی موضوع با اقدامات اطلاعاتی ۲ سارق مسلح و عامل سرقت‌های مذکور را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح گرم و مهمات مربوطه و یکدستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد، ادامه داد: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد، سارقان مذکور عاملان تیراندازی‌های شبانه منطقه تامین اجتماعی بهبهان بوده اند، و تحقیقات جهت کشف دیگر اقدامات مجرمانه در دستور کار است.

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه شاکیان می‌تواند جهت طرح و یا پیگیری شکایت خود به کلانتری ۱۱ مراجعه کنند، از شهروندان خواست: اطلاعات خود از سارقان و مخلان نظم و امنیت را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

شناسایی و دستگیری دارندگان سلاح‌های غیرمجاز در خوزستان

سردار سید محمد صالحی فرمانده انتظامی خوزستان: طرح ارتقای امنیت اجتماعی به مدت یک هفته و باهدف مبارزه بی امان با سوداگران مرگ، سارقان و دارندگان سلاح و عاملان تیراندازی در سطح استان اجرایی شد و ۷ باند سرقت مسلحانه منزل و خودرو و ورود به عنف منهدم، ۴۶۲ سارق حرفه‌ای در مناطق مختلف استان دستگیر و ۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت و مقادیر زیادی اموال مسروقه با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی کشف شد.

او با بیان اینکه در حوزه مبارزه با موادمخدر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر موفق به کشف ۱۸۳ کیلوگرم انواع مواد افیونی شده و ۲۱۳ خرده فروش دستگیر و یک باند قاچاق موادمخدر متلاشی و۶ باب منزل پلمب شد، افزود: در ادامه این طرح پلیس امنیت عمومی با همکاری سایر یگان‌های انتظامی درسراسر استان، با کار اطلاعاتی و اقدامات خاص پلیسی ۱۱۳ دارنده سلاح غیرمجاز و عاملان تیراندازی را دستگیر و از مخفیگاه متهمان ۱۲۶ قبضه سلاح به همراه ۲ هزار و ۵۰ عدد فشنگ کشف کردند.

سردار صالحی با بیان اینکه در عملیاتی دیگر، ماموران پلیس امنیت عمومی با کار اطلاعاتی یک باند قاچاق سلاح را در مبادی ورودی شمال استان متلاشی و ۳۰ قبضه سلاح کلت کمری از آنان کشف شد، اظهار داشت: همچنین توقیف یک دستگاه پژو و دستگیری ۲ قاچاقچی سلاح را در این ارتباط انجام شد و متهمان پس ازتشکیل پرونده به مراجع قضائی استان معرفی شدند.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: پلیس با همه توان در برابر هر بی‌قانونی ایستادگی کرده و با اجرای طرح‌های ویژه، برهم زنندگان نظم عمومی را تسلیم قانون می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.