عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

لزوم جلوگیری از فعالیت نیروگاه‌های شهید رجایی و منتظرقائم

نژاد بهرام گفت: سازمان محیط زیست برای جلوگیری از مصرف سوخت مازوت و سوخت‌های مشابه باید اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور در جلسه علنی شورای شهر که امروز یک شنبه ۱۴ دی ماه، برگزار شد با اشاره به آلودگی هوا و مصرف سوخت مازوت اظهار کرد: من نامه‌ای را خطاب به آقای کلانتری به عنوان رئیس سازمان محیط زیست نوشتم که بر اساس قانون هوای پاک، مسئولیت هوای پاک بر عهده اوست و هم اکنون این نامه را برای شما و سایر شهروندان می‌خوانم.

او در ادامه بیان کرد: با عنایت پیرامون استفاده نیروگاه‌های کشور از سوخت مازوت که از خطرناک‌ترین سوخت‌ها محسوب شده و سلامت شهروندان تهرانی را درشرایط خطیر کرونایی در معرض تهدید جدی قرار داده است.

نژاد بهرام عنوان کرد: با توجه به تذکر جدی وزارت بهداشت به وزارت نیرو و مصاحبه اخیر جنابعالی مبنی بر مصرف سوخت مازوت در نیروگاه‌های اطراف استان تهران به ویژه فعالیت نیروگاه‌های شهید رجایی و منتظرقائم که آثار جدی آن برای شهروندان تهرانی مورد تایید کارشناسان است از شما می‌خواهم نسبت به جلوگیری از مصرف سوخت مازوت و سوخت‌های مشابه اقدام لازم را انجام دهید.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اولویت کشور سلامت شهروندان است، تصریح کرد: لذا با توجه به اینکه شدت آلودگی هوا در شهر تهران به قدری است که سهم منابع ثابت به ویژه مصرف سوخت مازوت حدود ۶۰ درصد است و به واسطه شرایط کرونایی مدارس، دانشگاه‌ها و حتی ادارات با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند ادامه چنین وضعیتی و ورود آلودگی برای شهروندان شهر تهران غیرقابل پذیرش است.

او خطاب به رئیس سازمان محیط زیست گفت: لذا از شما میخواهم در اسرع وقت نسبت به قطع مصرف سوخت مازوت و گازوئیل در نیروگاه‌های اطراف شهر تهران اقدامات لازم را انجام دهید.


بیشتر بخوانید

هیچ کارخانه و نیروگاهی از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار