عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور مطرح کرد:

لزوم استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان‌های شهرداری و شهری

صدر اعظم نوری گفت: استفاده بی رویه از گازوئیل، نفت، گاز و متاسفانه مازوت به شدت سلامت مردم را تهدید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در دویست و شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران ایراد کرد گفت: تذکر بنده درباره آلودگی هوا و بحث توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و جایگزین کردن سوخت‌های پاک به جای سوخت‌های فسیلی است.

او افزود: از استاندار و دولت محترم گله می‌کنم، زیرا علی‌رغم این که گزارش‌های هواشناسی و داده‌های علمی حاکی از این است که آلودگی هوا بیش از گذشته است و ضرورت دارد فعالیت‌هایی در این زمینه متوقف شود اما هنوز اتفاقی نیافتده است.

صدر اعظم نوری گفت: به هر حال آثار تصمیمات دیر هنگام را باید متوجه و پاسخگو باشیم. زیرا به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند و امروز شهر تهران و آنچه که شهروندانش رنج می‌برند و دچار مشکلات عدیده شده اند استفاده بی رویه از منابع انرژی نظیر بنزین گازوئیل نفت گاز و متاسفانه مازوت است که به عنوان سوخت‌های فسیلی هستند و به شدت سلامت مردم را تهدید می‌کنند.

او عنوان کرد: بیماری و مرگ ناشی از آلودگی هوا در کنار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا شرایط را برای مردم کشور به ویژه کلانشهری مانند تهران سخت و غیرقابل تحمل کرده است.

این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: اینکه یک شهر بتواند با کمترین آلودگی و تخریب محیط زیست انرژی مورد نیاز فعالیت‌های شبانه روزی را تامین کند هنر مدیران و مشارکت شهروندان است.

نوری مطرح کرد: از شهردار محترم تقاضا دارم دستور بررسی و اقدام لازم را جهت استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان‌های شهرداری و شهری را مورد بررسی قرار دهد و نتیجه آن را به شورای شهر اعلام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار