تصویب سند راهبردی بازآفرینی محله دروی در مشهد

مدیر دفتر توسعه محله دروی در مشهد گفت: سند توسعه محله دروی با همت دفتر توسعه محله و مشارکت مردمی به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عطیه دلیری نسب مدیر دفتر توسعه محله دروی در مشهد گفت: محله دروی با ۹۱ هکتار مساحت و ۲۴۰۰۰ جمعیت ساکن در بافت فرسوده مصوب و جز سکونتگاه‌های غیر رسمی مشهد است که در سال ۶۵ وارد محدوده شهر شد.

او افزود: دفاتر توسعه محله به همت سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد از سال گذشته شروع به کار کردند و پس از مراحل اعتماد سازی و ارتباط با مردم، برداشت‌های وضع موجود و الویت بندی نیاز‌ها با ساکنین و شورای اجتماعی محله، پروژه‌های پیشنهادی و ارتباط با دستگاه‌ها و درهایت سند توسعه مشارکتی محله دست می‌یابند.

مدیر دفتر توسعه محله دروی در مشهد ادامه داد: هدف این طرح احیاء نوسازی، مطالبه گری و نهاد سازی همچنین ارتباط موثر میان سازمان‌ها و مردم است.

دلیری بیان کرد: یکی از مهم‌ترین شروط توسعه مشارکت و ایجاد انگیزه میان ساکنین است که تا بیش از این در طرح‌ها و برنامه‌ها مقفول بوده است طرح‌های توسعه محله به دنبال تحقق پذیری توسعه محلات هدف بازآفرینی از طریق اعتمادسازی و مشارکت حداکثری مردم است.

او تصریح کرد: موازی کاری‌ها میان دستگاه‌های مختلف عدم هماهنگی بین آن‌ها باعث هدر رفت سرمایه یا غفلت از بافت‌های حاشیه شهرشده که این طرح توسعه محله از طریق تعریف پروژه‌های مشارکتی میان ارگان‌ها و تسهیل ارتباط تلاش به رفع این مشکل دارد.

مدیر دفتر توسعه محله دروی در مشهد تاکید کرد: چشم انداز متصور برای محله از طریق شناسایی و فعال سازی پتانسیل‌های بالقوه در محله، منطقه و حتی قوانین و مقررات موجود و... مشارکت پذیری ساکنین و ارتقاء کیفیت زیست و گذار از برند منفی محله و افزایش حس تعلق ساکنین برای حضور و سکونت در چنین محله‌ای است.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.